Beantwoorden
Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

Hallo,

Ik ben sinds vandaag overgeschakeld naar de nieuwe ONEup formule. Dit zou ervoor moeten zorgen dat ik kan surfen aan 1Gbps. Nu haal ik maar 367Mbps (wat "maar" 78Mbps meer is dan mijn oude Wigo35). Ik heb geprobeerd alles te optimaliseren met een wifi analyser (door de kanalen aan te passen)Schermafbeelding 2021-04-26 om 18.48.24.pngSchermafbeelding 2021-04-26 om 18.49.46.png

 

Iemand die op basis van mijn foto's nog wat tips kan geven?

Ik gebruik trouwens het volgende type modem (CH7465LG-TN)(Nieuwe is besteld, maar deze zou ook 1Gbps moeten aankunnen). In combinatie met een wifi Powerline en een accespoint.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wifi optimalisatie voor 1Gbps

0 Likes
14 reacties
Morpheus122
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicwurm! Say what?! Complimentendag Tien op tien!

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

1Gbps is via kabel, met wifi ga je dat niet halen.

0 Likes
Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

Nee dat weet ik, maar ik zou toch graag iets dichter komen dan 367Mbps. Minstens 500Mbps zou toch moeten kunnen via wifi?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

@Morpheus122  

Ik heb een eigen Mesh wifi systeem en haal snelheden van 930 MBPS draadloos. Dus het is haalbaar hoor. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Morpheus122
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicwurm! Say what?! Complimentendag Tien op tien!

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

@patrick37 Niet gedacht dat dat mogelijk was, weer wat bijgeleerd. 👍

Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?


@Morpheus122  schreef:

@patrick37 Niet gedacht dat dat mogelijk was, weer wat bijgeleerd. 👍


Er zijn blijkbaar problemen al dan niet bevestigd door telenet. Hele boel mensen, waaronder op dit forum klagen dat ze maar tegen de 400 halen. Ik ook trouwens met een CV7465 die perfect speedboost zou moeten halen. Haal jij anders wel 1gig via de kabel?

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?


@patrick37  schreef:

@Morpheus122  

Ik heb een eigen Mesh wifi systeem en haal snelheden van 930 MBPS draadloos. Dus het is haalbaar hoor. 


 

Heb je wat meer details voor ons ? Ben ik wel zeer benieuwd naar. Ik werk hier met Powerlines maar daarmee geraak ik maar tot zo'n 200Mbps.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

@Tomby  

Wat bedoel je met meer details ? Het is een Mesh Wifi systeem die ik zelf gekocht heb en hier geplaatst heb. Heb dan vier modules door het huis heen staan om overal wifi dekking en bereik te hebben en dat werkt perfect geen probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?


@patrick37  schreef:

@Tomby  

Wat bedoel je met meer details ? 


Welke producten, en hoe verbonden. Als het pure mesh over wifi is, dus alle nodes zijn onderling ook draadloos verbonden, is dat wel een indrukwekkende snelheid die je haalt, en is het bij mij misschien ook een waardige upgrade voor mijn Powerlines. Ik dacht altijd dat Mesh ook nogal beperkt was in snelheid, temeer omdat je dus niet alleen Wifi gebruikt voor de end devices, maar ook om de nodes onderling te verbinden, en je zo dus bandbreedte moet delen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

@Tomby  

Mijn nodes zijn onderling draadloos verbonden maar heb er wel vier staan om alles correct en goed te verbinden. Heb een 1 GB switch staan en daar zit de eerste module op aangesloten en de rest dan verdeeld over verschillende plaatsen. Ik heb ook nergens objecten staan dus alles staat vrij van elkaar waardoor de modules elkaar goed kunnen bereiken. Het systeem wat ik heb gezet kan ook 1 GB aan. Heb het over de Velop Linksys. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

Ik ben vandaag mijn modem (CH7465LG) gaan omruilen en heb een (CH8568LG) meegekregen.

Nu haal ik wel 900mbps, terwijl ik gisteren na het overschakelen naar one Up met de oude modem maar 380mbps haalde.

Het is wel vreemd dat na het omschakelen naar One Up de oude modem maar 380mbps meer haalde, want voordien heb ik met het giga speedboost abonnement wel altijd 900mbps gehaald.

Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

Heb vandaag ook de nieuwste modem toegestuurd gekregen. Heb ook mijn oude AccesPoint vervangen. Ik haal. nu rond de 810Mbps.... al een hele vooruitgang!

trdrvms
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

Beste,

 

Wat is een Mesh wifi systeem ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?


@trdrvms  schreef:

Beste,

 

Wat is een Mesh wifi systeem ?


Dat is een systeem waarbij verscheidene WiFi punten (satellieten) in een netwerk staan waardoor een veel betere spreiding en ontvangst bereikt wordt.

 

Een meer uitgebreide uitleg kan je in dit artikel lezen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hoe wifi optimaliseren voor 1 Gbps met ONEup?

Deze week ben ik ook overgeschakeld vna de Wigo 9gb formule in combinatie met de CH7465LG-TN naar de One Up for 2 formule. 

Als inwoner van Leuven had ik recht op 1 jaar gatis de speedboost optie. 

Ben eveneens mijn oude modem gaan omruilen voor het nieuwe model. (CH8568LG).

Met mijn oude modem haalde ik met een utp kabel rechtstreeks aangesloten aan de modem een snelheid van rond de 400Mbps. ( Imac 27inch model van 2017) rechtstreeks aangesloten. 

Nu heb ik vanmorgen eens een test uitgevoerd ( rond 0535 uur) maar de snelheid is niet om echt naar huis te schrijven. ( zie bijgevoegd screenshot). 

Ik haal maar een 557 Mbps, om eerlijk te zijn verwacht ik toch een hogere snelheid. 

Kan het zijn dat mijn snelheid nog niet werd aangepast?

Heeft iemand advies om deze snelheid toch hoger te krijgen?  

1.jpg

   

0 Likes