Beantwoorden
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Ik wil mijn DAB+ radio die ook internetradio kan afspelen verbinden met Telenet Wi-Free maar lukt mij maar niet. Als ik het toestel thuis via de router verbind zijn er geen problemen maar ik wil mijn DAB+ radio en in het bijzonder de internet radio kanalen ook kunnen gebruiken op mijn buitenverblijf waar ik geen aansluiting heb maar wel Telenet Wi-Free ontvangst en het inloggen lukt mij niet ondanks de juiste gegevens. Graag advies hoe ik dit moet oplossen.

Met dank bij voorbaat,

 

Danboy

Tags (2)
0 Likes
19 reacties
Ex-Netweter
 

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

@Danboy 

Probeer je dit bij je thuis of op je buitenverblijf?

Je kan niet aanloggen op je eigen Wi-free (bij jou thuis).

Dus als je wil testen of proberen moet je dit op de Wi-free doen van familie/buren/vrienden die Telenet hebben.

Probeer je niet bij jou thuis en lukt het dan nog niet dan kan het zijn dat jouw paswoord niet sterk genoeg is en dan moet je dit eerst wijzigen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Als je instellingen juist staan, geduld hebben tot het plots wel werkt. Dit is zo bij sommigen met een smartphone.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

OP je DAB radio kan je de instellingen doen voor een gewone WiFi maar kan je ook de speciale instellingen doen voor WiFree. Ik heb zo een vermoeden dat je de speciale instellingen voor WiFree niet mogelijk zijn op een DAB radio.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

@Janneke_Dust je krijgt toch op een internet radio met DAB+ (toch bij mij) alle opties om in te loggen via wifi, zelf wi-free, als een signaal sterk genoeg is kan je er op inloggen, soms is een half signaal niet krachtig genoeg om in te loggen op toestellen of duurt het langer.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Kan je bv gelijkaardige instellingen doen op je radio voor WiFree?

  1. Ga naar Instellingen
  2. Selecteer Draadloos en netwerken (of een gelijkaardige naam, afhankelijk van je toestel)      
  3. Klik op Wi-Fi      
  4. Kies TelenetWiFree      
  5. Bij EAP-methode selecteer je TTLS
  6. Onder Phase2-verificatie kies je voor MSCHAPV2Let op! Bij sommige toestellen vind je Phase 2-verificatie onder ‘geavanceerd’      
  7. Kies onder CA-certificaat voor Systeemcertificaten gebruiken
  8. Vul het Domein in: authentic.telenet.be
  9. Bij Identiteit geef je je persoonlijke, Telenet- of internet-login in. Geef ook je wachtwoord in. Anonieme identiteit mag je openlaten. Klik op Verbinden
  10. Surfen maar! Je toestel verbindt vanaf nu automatisch met Wi-Free als je wifi aanstaat en er Wi-Free in de buurt is. Thuis krijgt je eigen wifi-netwerk altijd voorrang.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Desnoods maak je met je smartphone verbinding met TelenetWiFree en stel je het toestel in als hotspot voor je DAB+ radio.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Of deze oplossing een goede stabiele radioverbinding zal geven durf ik te betwijfelen.

Radio server -- internet--telenet WiFree server--Internet--Telenet modem-- WiFree naar GSM--Wifi van GSM naar radio.

Is het mogelijk om je GSM als hotspot te laten werken als je een verbinding hebt met WiFree, ik dacht dat dit enkel ging met het GSM netwerk (G3 of G4).


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

@Janneke_Dust

 

Juist even getest op mijn Pixel 3. Een WiFi netwerk delen via een smartphone als hotspot is geen enkel probleem.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Oké, bedankt iedereen, Via Gsm/hotspot wil ik niet, het zou rechtstreeks via de radio moeten.
Ik ga zeker een paar van de mogelijkheden uitproberen van zodra ik weer op het buitenverblijf ben want hier thuis krijg ik steeds "Failed to connect" als ik wil verbinden via Wi-Free.

Wat ik wel al kan zeggen is dat als ik via Wi-Free manueel wil inloggen dan vraagt hij om te beginnen achter volgende gegevens:

 

IP adres

Subnet mask

Gateway address

Primary DNS

Secondary DNS

SSID

Authentication - Open/WEP of WPA/WPA2

Encryption type - PSK AES/TKIP

en dan de Key/Wachtwoord.

 

Hoe kan ik aan die gegevens geraken van die plaatselijke Telenet WI-Free, moest iemand mij hier op weg kunnen helpen ?

0 Likes
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Hallo, ik weet dat ik op mijn eigen netwerk geen Wi-Free kan aanloggen, daarom dat ik via WPS op mijn router aangelogd heb met de bedoeling op mijn buitenverblijf van Wi-Free te kunnen genieten maar dat was dus fout. Met een Laptop / Tablet / Smart-phone lukt dit wel, dus vind ik het onlogisch dat je mat een radio / TV niet kan aanloggen op een Wi-Free netwerk tenzij daar een verklaring voor is ?

0 Likes
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Ik vrees daar ook voor 😞

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

@Danboy 

Wi-free is niet plaatselijk. Je moet dat instellen zoals @Janneke_Dust geschreven heeft. Als je dat bewaart kan je wi-free gebruiken. Hou er wel rekening mee dat het eventjes kan duren voor dat gaat werken. Je moet daar dus geen veranderingen blijven aanbrengen omdat het niet onmiddellijk lijkt te werken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Oké Louis bedankt, ik zal er rekening met houden!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free


@Danboy  schreef:

 Met een Laptop / Tablet / Smart-phone lukt dit wel, dus vind ik het onlogisch dat je mat een radio / TV niet kan aanloggen op een Wi-Free netwerk tenzij daar een verklaring voor is ?


De verklaring is een eenvoudig.

Wi-Free vereist authenticatie (protocol WPA2 Enterprise): EAP-TTLS, MSCHAPv2, goedgekeurd certificaat, ...
Dit is geen gewone WiFi beveiliging met alleen een WPA2 paswoord.

En dat wordt dus wordt niet ondersteund door de WiFi Client van jouw radio / TV 😟.

 

Enige oplossing:

  • WiFi thetering (hotspot) op je smartphone of tablet gebruiken (zoals hierboven al voorgesteld).
  • een router/wifi booster gebruiken die dit wel ondersteunt en kan inloggen op de Telenet WiFree, en op zijn beurt een lokale WiFi hotspot uitzendt waarop je dan al uw andere apparaten kan aansluiten (vb ubiquiti nanostation ...)