24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb jullie hulp nodig. Ik verhuis binnenkort naar een nieuwe plek maar daar is geen fiber of ADSL aanwezig. Kan iemand mij een oplossing bieden hoe ik wel aan internet/wifi kan geraken? Wel rekening houdende dat ik dus ook veel verbruik zal hebben aangezien ik dus televisie over internet ga gebruiken.
Ik heb gelezen over Tadaam maar daar is 300GB "fair use policy" en dat is niet voldoende voor mij. Geen idee hoe ik Tadaam kan contacteren zonder eerst al een abonnement te nemen.
Alvast bedankt om mee te denken voor mij en een eventuele oplossing te vinden.
@sophie-tara heb net eens gezien of er contact mogelijkheden zijn maar zie niet echt een link voor contact opname. Je kan natuurlijk altijd Tadaam nemen , moest je niet tevreden zijn of het is niet wat je ervan verwachte kan je het opzeggen. Het surfvolume bij Tadaam tot en met 300 GB en als je daar over raakt kan je nog wel verder surfen aan 5 MBPS , voldoende nog voor tv te kijken , maar dat is ook enkel als andere gebruikers hierdoor negatief beinvloed worden. Dus het is niet zeker of het ook gebeurd dat je naar verlaagde snelheid wordt gezet moest je er over gaan.
5.4 Fair Use Policy
TADAAM gaat uit van een ongelimiteerd volume. Bij een mobiel netwerk is het hebben van een goede internetervaring niet alleen afhankelijk van een goede mobiele dekking, maar ook de bezetting van dat netwerk speelt een belangrijke rol. Om alle TADAAM klanten een zo optimaal mogelijke internetervaring te geven zonder onnodig te moeten ingrijpen met volumebeperkingen, opteren we voor een “Fair use policy” die enkel en alleen zal worden toegepast van zodra we merken dat de ervaring van bepaalde TADAAM klanten negatief wordt beïnvloed door het surfgebruik van andere TADAAMers. Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM. Desalniettemin zullen we dus enkel ingrijpen indien we merken dat andere TADAAM-klanten hinder ondervinden bij het gebruiken van hun dienst. Je volume blijft onbeperkt.
Nu ben ik eventueel ook nog Orange op het spoor gekomen dat is nog de enige aanbieder die ook 4G internet aanbied met een flybox : https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox . Heb net gelezen dat je na je surfvolume nog steeds onbeperkt door kan surfen aan verlaagde snelheid. Daar zit geen tv inbegrepen of iets anders dus dat is enkel internet. Kan misschien ook een oplossing zijn. Buiten de Tadaam en de Orange flybox is er geen andere optie.
@patrick37 bedankt voor je snelle antwoord. Die Flybox had ik ook gevonden, is wat die huidige bewoners nu ook gebruiken, maar daar is de max 150GB en daarna bij betalen (en duur dan)
Nu waar ik ga wonen zijn niet echt vele internet gebruikers (zeker niet zoals ik die al tv over internet kijkt) mss eerst eens die Tadaam gaan proberen, niet tevreden, kan ik die Flybox ook proberen.
Via Mifi routers zie ik het niet zitten want de 4G abonnementen zijn voor kleine verbruikers, dus zeker geen optie. (denk ik toch)
Ik zal dus maar afwachten na mijn verhuis en dan zoeken naar de beste oplossing. Geen internet is onmogelijk voor mij hahaha
@sophie-tara geen internet is voor vele een ramp vrees ik 🙂
Ja ik heb net gelezen bij de flybox is surfen na die 150 GB aan 512 KBPS dat is geen snelheid. Dus denk ik dat je beter af bent met Tadaam omdat je daar de helft meer surf volume hebt als ook je lage snelheid nog sneller is , 5 MBPS. Betreft die 4G Mifirouters niet doen. Je surf volume is laag en als je dan moet bij betalen kan dat aardig oplopen in de cijfers.
Hopelijk zal er in de toekomst een mogelijkheid zijn om als nog een kabel neer te leggen ADSL of Fiber natuurlijk nog beter.
@sophie-tara Ik zou toch eens goed rondkijken of er in de nabije buurt geen aansluitpunt van coax is. Een grijs bakje, op de gevel of op palen. Het zijn zeer uitzonderlijke situaties als er in Vlaanderen echt geen coax in de buurt is.
Een andere oplossing is sateliet om TV te kijken en Tadaam voor je internet. Ik weet 1 huis hier in de buurt die dit zo doet omdat hij op 150m van een aansluitpunt zat en die kost wilde hij eventueel nog dragen maar er moest een ondergraving komen van de spoorweg en dat liet de kosten te hoog oplopen.
Wat die Tadaam betreft, @patrick37 heeft het al aangehaald: die FUP wordt (volgens hun eigen regels toch) enkel toegepast indien andere gebruikers last hebben van uw hoog gebruik. Indien dat niet het geval is laten ze u ongemoeid. En vermits je in een weinig bevolkt gebied woont is de kans klein dat je anderen stoort ...
Maar heb je eigenlijk al eens Telenet gecontacteerd om na te gaan of uw adres aansluitbaar is?
@sophie-tara schreef:
... Geen idee hoe ik Tadaam kan contacteren zonder eerst al een abonnement te nemen.
@sophie-tara je kan de klantendienst van Tadaam gemakkelijk contacteren via hun sociale media (Facebook of Twitter). 😉