Internetsnelheid gratis upgrade Whoppa -> Giga internet
Hallo allemaal,
Begin dit jaar kreeg ik de email waarin stond dat mijn Whoppa abbonement (Internet + TV) een gratis upgrade ging krijgen naar Giga internet.
Men had hier toen vermeld dat ik nog wel moest wachten op de nieuwe modem, omdat mijn oude modem deze snelheden niet zou kunnen halen.
Nu had ik in juni eindelijk de nieuwe modem in ontvangst kunnen nemen. Na het installeren ging ik onmiddelijk mijn internet snelheid checken, maar helaas zat ik nog steeds op mijn oude Whoppa snelheid van 300mbps.
Na nog een week gewacht te hebben, had via meerdere wegen Telenet gecontacteerd (Whatsapp, Facebook, ...) en men zou een ticket aangemaakt hebben en het doorgegeven hebben aan de technische dienst. Men wist zelfs te zeggen dat het blijkbaar aan instellingen in de modem lag die niet goed overgezet waren naar het nieuwe Giga abbonement, dus je zou dan denken dat het snel opgelost zou worden, maar helaas... Na meermaals vragen naar enig nieuws kreeg ik het welgekende "nieuwe IT systeem, lange wachttijden" excuus, maar we zijn ondertussen al bijna 4 maanden verder en er is nog steeds geen verandering of update. Ik check ook wekelijks mijn snelheden.
Nu heb ik onlangs opgemerkt dat Telenet hun abbonementen heeft aangepast en dat de snelheden die ik nu bezit snelheden zijn van een goedkoper abbonement All-Internet (74 euro), maar ik betaal wel al maanden de prijs van het huidige Giga abbonement (92 euro). Ik vrees dat hier vragen naar compensatie niet zal gehoord worden?
Het vreemde is wel, ik bezit een Steamdeck (gaming handheld console) waarop ik via Wi-Fi wel degelijk de Giga snelheid haal bij downloaden van games (100Mb/s), maar dan ook degelijk enkel daarop via Wi-Fi.
Op mijn desktop PC krijg ik zowel via Wi-Fi als LAN-kabel nog de oude snelheden van 300mbps. Mijn PC is een dik jaar oud en de kabels aan de modem zijn allen vernieuwd. Ook op mijn 1 jaar oude laptop behaal ik maar enkel de snelheden zoals op mijn PC.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem ervaren, of een mogelijke oplossing
Dank...