Beantwoorden
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Is er een groot verschil in snelheid bij ONEup tov ONE?

Ik woon alleen en gebruik mijn computer veel voor surfen, niet voor games. Sommige websites laden traag. Zou dat een verbetering geven als ik overschakel naar OneUp?

Ik heb twee computers, één met Wifi 6 en één met Wifi 6E.

Mijn modem is een witte CH7465LG-TN

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Verschil One vs OneUp bij surfen

4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1235
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Is er een groot verschil in snelheid bij ONEup tov ONE?

De downloadsnelheid van ONE is meer dan genoeg om gewoon te surfen op het internet.

Het probleem zal eerder ergens anders gezocht moeten worden.

Je geeft aan een CH7465LG-TN te hebben, weet dat deze gelimiteerd is tot WiFi 5. Ook hier verwacht ik niet dat dit meteen de oorzaak van je probleem is.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1665
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Is er een groot verschil in snelheid bij ONEup tov ONE?

Ik ben het (weer al) eens met @WG94  😀.

  • De One downloadsnelheid is 250 Mbps, dat is reeds gigantisch veel om te surfen!
  • De One Up downloadsnelheid is 1 Gbps (maar dat verschil zal je amper merken bij surfen).

Conclusie: upgrade naar One Up is voor jou de méérprijs (23€ per maand) niet waard!

Mogelijk oplossingen:

  • WiFi ontvangst nakijken, eventueel een bijkomend AP zetten (eerste AP bij Telenet is gratis).
  • eventueel investeren in betere WiFi?
  • Computer(s) bedraad aansluiten.
  • Overstappen naar een Docsis 3.1 modem.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Is er een groot verschil in snelheid bij ONEup tov ONE?

Zou het veranderen van de modem CH7465LG-TN naar een F@ST3896LG-TN een merkbare snelheidswinst opleveren?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is er een groot verschil in snelheid bij ONEup tov ONE?

Controleer uw snelheid.  Heb je een downloadsnelheid van 225 Mbps (90% van theoretisch maximum) of hoger dan zit je goed. Deze snelheid met als je met kabel verbonden bent. Met het wifi signaal op 5 GHz kan je ook die snelheid halen. 

Mogelijk is uw computer wat krap in geheugen omdat je verschillende open webpagina's hebt.