24762
netweters
|
152523
antwoorden
|
20715
vragen
|
Hallo iedereen,
misschien een gemakkelijke vraag voor technisch onderlegde mensen op wifi-vlak, maar zelf krijg ik het als leek niet opgelost dus alle advies is welkom. Ik licht het even toe: sinds oktober hebben wij twee Telenet Pods en die werkten prima, tot we in november een videodeurbel lieten installeren die met de router verbonden is via een TP link in de garage. Sindsdien valt de wifi te pas en te onpas weg, het is compleet onvoorspelbaar wanneer, soms zijn er twee-drie weken geen verbindingsproblemen, en ineens valt de verbinding dan op een aantal dagen twee of drie keer weg. Decenige oplossing is dan de TP link uittrekken, waarna de Telenet Pods weer verbinding maken, en decTP link opnieuw insteken, waarna het weer even goed gaat en afwachten is tot het signaal weer wegvalt. Kan iemand mij hiermee helpen, advies is welkom!
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Kan TP Link Telenet Pods storen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het model is TL-PA7017P, heb je daarmee voldoende info?
Voor zover ik weet wel, ik heb maar één netwerk, tenzij de firma die de bel heeft geïnstalleerd er één bij gecreëerd heeft, maar ik zie er in elk geval geen
@LinG schreef:sinds oktober hebben wij twee Telenet Pods en die werkten prima, tot we in november een videodeurbel lieten installeren die met de router verbonden is via een TP link in de garage.
Kan je wat meer uitleg geven hoe alles verbonden is?
De TP Llink TL-PA7017P is een gewone Powerline set (zonder WiFi): https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/powerline/tl-pa7017p-kit/
De vraag over "hetzelfde netwerk" is dus niet echt relevant.
Loopt er dan een kabel vanaf de deurbel naar de TP-Link in de garage? En waar staat de 2de Powerline?
Ik denk dat we niet over alle informatie beschikken om een oordeel te kunnen vellen
Er zit een zender TP bij de modem en die in de garage is de ontvanger. De deurbel krijgt stroom vanuit de garage. Het gekke is nu dat ik gisteren de TP link in de garage heb uitgetrokken en dat alles gewoon blijft werken. Ik vraag me nu af of het zou kunnen dat één van de Telenet Pods die functie van ontvanger overneemt, ik begrijp er eerlijk gezegd niets van, maar door die TP ontvanger uit te trekken, lijkt het probleem wel opgelost.
@LinG schreef:Er zit een zender TP bij de modem en die in de garage is de ontvanger.
Wat jij "zender" en "ontvanger" noemt, zijn gewoon 2 Powerlines zonder WiFi (als het type klopt wat je hierboven reeds hebt opgegeven
@LinG schreef:Het gekke is nu dat ik gisteren de TP link in de garage heb uitgetrokken en dat alles gewoon blijft werken. Ik vraag me nu af of het zou kunnen dat één van de Telenet Pods die functie van ontvanger overneemt,
Voor zover ik jouw installatie begrijp, hebben de TP-Links niets met de deurbel te maken.
Waarvoor dienen de TP-Link Powerlines? een ander toestel dat in de garage aangesloten is?
Indien ze nergens meer voor dienen, kan je ze beter alle 2 verwijderen.
@LinG schreef:ik begrijp er eerlijk gezegd niets van, maar door die TP ontvanger uit te trekken, lijkt het probleem wel opgelost.
Wij ook niet, gezien je niet alle informatie geeft, kunnen wij alleen gissen en geen zinnig antwoord geven.
Je schijft dat de deurbel "stroom" krijgt uit de garage
Een volledige en exacte beschrijving van jouw set-up zou veel helpen, wij hebben geen glazen bol 🤔...
Beste Flip1953, ik heb zelf ook geen glazen bol, als dat wel het geval was, hoefde ik geen beroep te doen op dit forum om een antwoord te vinden op mijn vraag. Zoals aangegeven ben ik geen techneut, en de toon van uw antwoord kan ik enkel betreuren. Maar voor degenen die misschien toch wat meer begrip kunnen opbrengen hierbij de volledige context:
wij lieten een videodeurbel en camera’s installeren door een externe firma, waarbij we de melding kregen dat er in de garage een TPlink nodig zou zijn om verbinding te maken met de camera van de deurbel. Meer info kregen wij niet, hieronder een foto van de installatie in de garage:
Op je foto staan twee Alhua toestellen. Geef aub toch eens een lijst van al uw toestellen daar. Vermeldt merk en model en met wat en hoe ze verbonden zijn.
Links hangt de (niet ingeplugde) TP-Link Powerline
@janne_man schreef:Op je foto staan twee Alhua toestellen
Het is bliijkbaar "Dahua"
Hallo, op basis van factuur fabrikant zijn volgende toestellen geïnstalleerd: Dahua NVR 4104-P-4KS3-1x960G/SSD: 4k - 4 kanaals network video recorder met SSD 960 GB
TL PA 4025 kit: powerline TP link
Dahua HDW 3841 EMP-S-0280B twee cameras, bedraad
video deurbel: Dahua-VTO2202F-P-S2 met daarnaast binnen monitor voor intercom
De deurbel en cameras kunnen we raadplegen via een app-wifi, maar zoals aangegeven valt dat geregeld uit. Alles bleef werken na uittrekken TP Link maar gisteren was het signaal van de cameras op de app opnieuw weg. Na uittrekken en opnieuw insteken van de twee stekkers, maar met TP link nog steeds uitgetrokken, werkte het systeem opnieuw.
Ik ben een beetje in de war, mogelijk zijn de gegevens op de factuur niet correct.
Op 5 januari antwoord je aan @Janneke_Dust dat het een TL-PA7017P model is.
Volgens de factuur is een TL PA 4025 kit.
Beiden zullen wel compatibel zijn met elkaar. Kijk ik of de site van TP-link dan zie ik voor de eerste dat die verkocht wordt als kit van twee toestellen (elke toestel heeft één utp aansluting). Kijk ik echter naar het model van je factuur dan wordt die verkocht in kit van drie toestellen (elke toestel heeft twee utp aanslutingen). Nu dat is de zaak. Heb je op je pc de tpPLC Utility geïnstalleerd. Zo neen, installeer die, dat kan met deze link. Ik vermoed dat je daar het juiste model kan zien en ook wat er verbonden is met die powerline.
Wat bedoel je met het systeem:
@LinG schreef:Na uittrekken en opnieuw insteken van de twee stekkers, maar met TP link nog steeds uitgetrokken, werkte het systeem opnieuw.
Bedoel je dat alles werkte met de powerline uitgetrokken? Indien dat het geval is, wil dat zeggen dat er een draadloze verbinding is. Het probleem zal dan veroorzaakt worden doordat bepaalde toestellen de verbinding gaan verbreken, juist wegens deze dubbele verbinding die kan gezien worden als een vorm van hacking.
Als je echter iets anders bedoelt, kan je dat dan iets beter omschrijven?
Zijn al uw toestellen bijgewerkt met de laatste firmwire?
Er zijn minstens twee toestllen die nog ontbreken in je lijst. Waarschijnlijk beschouw je ze als niet belangrijk in dit probleem. Ik vermoed dat je een alarm hub hebt van Dahua waar uw bel en al al uw camera's verbonden aan zijn. Waarschijnlijk heeft deze hub wifi. Ik zit nu te veronderstellen dat je twee methodes hebt om naar je camera's (inbegrepen die van de bel) te kijken. De ene is via het alarm dat altijd werkt en de andere is rechtstreeks dan niet altijd werkt.
Om verder te kunnen helpen probeer eens een schema te maken van al uw toestellen met de verbindingen die je kent.
Hey janne_man, heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord! Je hebt gelijk wat de TP Link betreft, sorry, ik had niet gezien dat het anders en inderdaad fout op de factuur staat. Het is de kit met twee toestellen zoals ik eerder doorgaf.
Er is wel geen alarmhub, behalve de toestellen op de foto zijn er de camera’s, de deurbel en een intercom voor de bel en dat is alles. Ik heb nu ondertussen wel ontdekt dat zowel de camera’s als de recorder van Dahua wifi hebben, en dat de verbinding met de camera’s soms ook wegvalt met de TP link uit. Met de TP link uit is er wel geen storing meer op de wifiverbinding van Telenet. Ik probeer nu te achterhalen waarvoor de interface van Dahua precies dient (het bakje boven de recorder waar de tp link en kabel naar de recorder in zitten). Het lijkt mij hoe dan ook dat ze iets verkeerd geconfigureerd hebben, ik ga nu van alle toestellen de handleiding downloaden en het op die manier proberen op te lossen, ik denk dat dat het “gemakkelijkste” zal zijn.
ik kan hier wel alles beschrijven maar ik begrijp ook dat het vanop afstand moeilijk is om te achterhalen waar het probleem precies zit. Het lijkt mij niet iets dat snel op te lossen is, maar hoe dan ook hartelijk dank voor de hulp tot hiertoe, je tip om de tp package te downloaden- wat ik ondertussen deed - heeft mij op het spoor gebracht om dan ook van de andere toestellen alles te downloaden 🙂