Beantwoorden
Simmartie
Experienced Beetjesweter
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Kan coax werking wifipods verbeteren?

Wij hebben 3 wifipods en oneup. Maar minstens 1x per week gaan onze wifipods online en lukt het hen niet meer om te verbinden tot we ze allemaal uittrekken en terug insteken. Ik zag dat op 2 van de kamers waar een wifipod staat er ook coax binnenkomt. Kan ik iets doen met de coax zodat de pods stabieler werken? Of is er iets anders wat ik kan doen met de coax zodat het wifi in het algemeen daar beter werkt zonder de pods?

10 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Simmartie Als het alleen Coax is kan je een MoCa 2.0 adapter gebruiken :https://www.amazon.com.be/-/nl/ScreenBeam-netwerkadapter 

Deze adapter gebruikt de coax als UTP kabel om je data over te zetten. 

Handig om je netwerk te verlengen én de pods op te hangen, als dat nodig is.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Simmartie
Experienced Beetjesweter
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

1000024350.jpg

Zo ziet het er uit

BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Je kan idd wel Moca gebruiken om een bekabelde verbinding te maken, maar zie niet in waarom Pods online of offline zouden gaan 1 keer/dag.

Je geeft aan 3 pods + modem te hebben, dat zou voldoende moeten zijn om huis via de mesh te ondersteunen.

Moca kan/mag natuurlijk, maar lijkt dan eerder toch iets anders aan de hand te zijn, zou ik denken.  Misschien eens uitleggen waar je modem en pods staan, tov van elkaar, verdiepingen, muren enz zijn key

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Zo zou de aansluiting moeten gebeuren : 

MoCa.jpg

KristofDW | Krak
  carpé diem.
Simmartie
Experienced Beetjesweter

Ja we hebben al 3x een technieker op bezoek gehad. De pods werken weer voor een week en dan gaan ze weer offline en zit je terug bij af. We hebben geen groot huis dus ze staan sowieso dicht genoeg 

BandR
Professional Veelweter

Ik zou verwachten dat een Moca gebruik, dus pods via coax, dus "bekabeld"dan ook geen oplossing gaan bieden.

De vraag is: wat valt er uit ?  Als de pods echt wegvallen, zal het niet uitmaken of die pods meshed of bekabeld aangesloten zijn zou ik denken, dus kan dat probleem bij mesh zelf ligt lijkt me erg klein, op basis van de info die hier is.

Maar hoe is je opstelling, 3 pods in 1 huis zal nomaal het probleem niet zijn, maar hoe/waar zijn de pods met elkaar verbonden ?

Kan bvb zijn:

modem - pod1 -pod2 -pod3, en als dan pod1 wegvalt heb je bvb een groot probleem, of is het modem -pod1, modem-pod2, modem -pod3, dan gaat er bvb minder impact zijn als pod1 zou wegvallen bvb.  Ik weet ook niet direct of technieker een probleem als dit kan oplossen.  Je zegt dat je iets na 1 week ziet, maar dat zou al erg toevallig zijn dat dat net bij een bezoek gebeurt, dus lijkt me eerder iets wat via de klantendienst moet bekeken worden, maar is mogelijks ook een lastige opdracht ...

Andere dingen: staat 1 vd pods bvb erg kort bij een storingsbron, of heel erg kort bij de modem of ... (zou technieker wel moeten opmerken)

Wifi is geen makkelijk medium, woon je bvb kort bij een luchthaven, kan radardetect een issue geven om maar iets te noemen, maar zou vreemd zijn dat dat dan 1 keer/week gebeurt natuurlijk.

Simmartie
Experienced Beetjesweter

Op dit moment staat de modem ook niet ideaal in het huis (helemaal aan de linkerkant), ik zie dat er ook een coax aansluiting (zoals foto boven) uitkomt in de living (centraal in het huis). Zou ik zelf mijn modem kunnen verplaatsen naar centraal in het huis of heb je daar een telenet technieker voor nodig? Want ik denk dat ik met de modem centraal maximum nog 1 pod zou nodig hebben;

BandR
Professional Veelweter

Normaal gezien staat er aan je aansluiting een NIU van Telenet waar al je coax toekomt  / vertrekt.

Hier komt de drop kabel vd straat toe, en gaat er eentje naar je modem en eventueel extra naar andere kamers in je huis voor bvb TV box.

De modem moet op de data poort komen, dus eender waar die in je huis staat, kan vlak naast de NIU zijn, meestal is dat zo, zolang de coax op de juiste plaats in de NIU steekt gaat dat lukken, kan je perfect zelf doen, als je bekabeling dat toelaat natuurlijk.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Vanaf  de 2de aansluiting van links telenet niu een coax kabel zonder onderbreking aansluiten

Je wilt nu een kabel van de living  gebruiken zolang ze niet onderbroken is geen probleem er moet alleen nog een f connector op de kabel die uit de muur komt

Hou de korte coax bij in geval van probleem kan je de modem testen terug op zijn oude plaats zetten

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Simmartie zou je anders eens een schets kunnen maken van de verschillende verdiepingen en hoe je modem en je pods hierop geïnstalleerd zijn? Dat zou visueel voor wat duidelijkheid kunnen zorgen, zodat anderen je mogelijks nog beter kunnen helpen. Het is ook handig om te weten of de kamers boven elkaar liggen of schuin t.o.v. elkaar bijvoorbeeld. 

Zoals reeds gezegd zou de eerste pod al voor problemen kunnen zorgen, als deze geen sterk genoeg signaal doorkrijgt. Dus zeker de locatie van je modem en de eerste pod zijn cruciaal om te weten en om goed te krijgen. Maar een volledige schets geeft natuurlijk een beter beeld.

Je hebt al meerdere techniekers over de vloer gehad, idealiter had dit al tot een oplossing moeten leiden. Maar het kan zijn dat het signaal effectief niet door het plafond geraakt en dan kan het zijn dat Plume mogelijks niet de beste keuze is voor jouw woning, moca kan dan een oplossing zijn. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager