Beantwoorden
oG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan niet meer verbinden met homespot

Hallo iedereen,

 

Ik kan sinds kort geen verbinding meer maken met telenet homespot. Zowel op de gsm Als op de ps4 komt homespot nog wel tussen de netwerklijst maar ik kan niet verbinden terwijl ik het al 3 jaar zo doe zonder problemen. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
SANDRA83
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Kan niet meer verbinden met homespot

Hoi

 

Zelfde probleem sinds paar dagen op ps4 en smart TV. Wifi frequentie werd aangepast, probleem voor efkes opgelost. Vandaag terug zelfde probleem. Oplossing is kabel direct in toestel steken en niet over de wifi gaan. Dus ik ga morgen nieuwe powerlines adaptors kopen met dubbele (of 3 dubbele poort).

Test gedaan met kabel en meteen verbinding dus ik weet wat te doen morgen 😉

 

Groetjes en succes ! 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan niet meer verbinden met homespot

@oG 

Als je homespot wil gebruiken moet het publiek wifi signaal op je modem ingeschakeld zijn. Is dat het geval of is dat mogelijk per vergissing uitgeschakeld?

 

hier vind je dat: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/homenetwork/overview.do?locale=nl

daarna: modem details/ algemeen


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
oG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan niet meer verbinden met homespot

Dat weet ik eigenlijk niet.

Ik heb zelf geen modem ik heb de code voor homespot gekregen van een vriend. Heeft jaren perfect gewerkt tot nu....maar ik denk niet dat ik met die modem verbonden ben (lijkt mij vrij ver) dus ik denk dat ik mee op een modem zit van een van de buren

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan niet meer verbinden met homespot

Eigenlijk heb je dus geen recht op Homespot/Hotspot/TelenetWiFree.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet meer verbinden met homespot

mogelijke oorzaken:

  • Die vriend is geen internet klant meer van Telenet
  • Die vriend heeft zijn wachtwoord veranderd
  • Die vriend heeft de wifi van zijn Telenet modem uitgezet

Oplossing een internet abonnement nemen.

Als je natuurlijk een andere vriend hebt ... Maar ik vind het ongepast om het oneigenlijk gebruik van wifi aan te moedigen.

oG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan niet meer verbinden met homespot

Ik snap wat je bedoelt maar ik betaal de helft dus ik zie niet in hoe dat oneigenlijk gebruik is? In mijn ogen is dat gewoon delen waar dacht ik niets mis mee is? Maar dat is mijn mening natuurlijk 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan niet meer verbinden met homespot

Inderdaad even navragen of die vriend het wachtwoord heeft veranderd of de homespot heeft uitgeschakeld. 

Toch raad ik inderdaad aan zelf een internetabonnement te nemen. Niet omdat dit "niet eerlijk" zou zijn (maakt mij niks uit 😉) maar wel omdat een eigen privé wifi hebben tal van voordelen heeft t.o.v. alleen de Homespot te gebruiken:

  • Véél sneller 
  • Makkelijker om te verbinden 
  • Je kan printers, USB-schijven, casten, ... meestal alleen in eigen privé netwerk 
  • ... 

Een internet abonnement heb je voor €28/maand bij Telenet, maar je kan natuurlijk ook eens bij andere providers kijken indien dit je voordeliger uit komt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan niet meer verbinden met homespot

@oG 

Hoe je het organiseert is mijn zaak niet, maar diegene die op het abo adres woont heeft 100% de macht over alles. Wie elders woont is dus totaal afhankelijk van de andere.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.