Beantwoorden
Bram1704
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

Hallo,

 

Sinds enige weken kan mijn (tweede) laptop geen verbinding meer maken met mijn telenet wifi.

Vreemd genoeg kan de laptop wel verbinding maken met TelenetWiFree maar dus net met mijn 'main' telenet wifi (maar die internetverbinding is beperkt want dan kan ik bvb geen email versturen). 

Als ik de laptop rechtstreeks verbindt met de modem (via een kabel) heb ik uiteraard wel internet.

 

Een error die ik gekregen tijdens probleemoplossing was "de typen draadloze netwerken komen niet overeen". Ik heb al zitten googelen maar kan de juiste oplossing niet vinden.

Ik heb mijn netwerkkaart al eens verwijderd (niet fysisch maar via instellingen) en opnieuw toegevoegd. Ik heb ook de drivers al geupdate.
Beide acties hebben niets opgeleverd, ik kan nog steeds geen verbinding maken met het netwerk via wifi.

 

Zijn er bepaalde instellingen die ik moet checken die de oorzaak van dit probleem kunnen verklaren? IP-related, beveiligingsinstellingen, ...

 

Mijn andere laptop, GSM of tablet hebben geen verbindingsproblemen via wifi.

 

alvast bedankt,

Bram

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@Bram1704  kan je ook niet gewoon die 'draadloze verbindingen eens vergeten'? Dan opnieuw eens proberen verbindingen te zoeken en dan opnieuw verbinden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bram1704
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@patrick37 ik heb die optie niet op mijn laptop. Als ik ga voor 'Bekende netwerken beheren' staat het er ook niet tussen.

Als ik op het Wifi icoontje klik staat mijn netwerk er wel tussen en ik heb enkel de optie 'Verbinding maken' en 'automatisch verbinding maken' kan ik aan en uitvinken.

Het moet bijna een laptop specifiek probleem zijn aangezien mijn andere apparaten wel verbinding kunnen maken. En ik denk ook niet dat de netwerkkaart het probleem is anders zou ik niet met de TelenetWiFree kunnen verbinden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@Bram1704  heb je deze stappen gedaan ? :

 

Wifi-netwerk vergeten op Windows-pc
  1. Klik op het wifi-icoon in de Taakbalk.
  2. Klik op Netwerk- en internetinstellingen.
  3. Klik op Wi-Fi.
  4. Klik op Bekende netwerken beheren.
  5. Klik op het wifi-netwerk dat u wilt verwijderen.
  6. Klik op Niet onthouden.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bram1704
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@patrick37 Als ik die stappen uitvoer heb ik enkel en alleen TelenetWiFree in de 'lijst' met bekende netwerken en niet mijn 'main' telenet netwerk. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@Bram1704  kan je anders eens proberen een systeem herstel te doen naar toen het wel werkte? Heb nog eens wat bekeken maar je netwerkkaart en dergelijke heb al nagezien dus die stappen zijn overbodig. 

Wat je wel altijd eens proberen nog is je modem eens te resetten en zien of dat een oplossing kan geven. Maar het kan inderdaad laptop gericht zijn. Maar dan is de vraag wat heb je er voor gedaan , dus geinstalleerd of ge-update , nu dat zo maar in eens je wifi verbinding niet meer herkend wordt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@Bram1704 

Dat is normaal dat ie effe verdwenen is. Als je wat wacht moet je dit netwerk terug zien.

Je kan eens contoleren met bijvoorbeeld de Android Fing app of je een goed signaal krijgt voor je wifi.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

heb je al gekeken dat je ssid misschien met een ander password is bewaard zodat je hetzelfde ssid met 2 paswoorden hebt? Dit geeft ook conflicten natuurlijk. 1 ssid's met 2 verschillende paswoorden dus. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@Bram1704 

Welk besturingssysteem gebruik je op je tweede laptop  en welk e-mailprogramma.

0 Likes
Bram1704
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@patrick37 Het resetten van de modem heeft het probleem opgelost!

Ik snap niet echt waarom maar opgelost is opgelost 🙂

Bedankt voor de tip.

 

@janne_man @kristofDW ook bedankt voor de moeite om naar mijn probleem te kijken! 🙂

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Laptop wil niet meer verbinden met wifi

@Bram1704  ben blij dat de oplossing daar is. Vergeet niet de oplossing aan te duiden die je het meest geholpen heeft want zo helpen we de andere Netweters ook weer verder.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.