Beantwoorden
Jan78
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
De vlam zit erin. On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

Als je wil overstappen van Wigo naar one vertraagt je internet.

Is dit echter te merken of te verwaarlozen?

De prijs is hetzelfde bij One als bij Wigo 9 GB.

Beide 106 euro.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: internetsnelheid one tov wigo

Tags (2)
0 Likes
34 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@Master-Magic Tussen SD en HD zie je weinig verschil,niet iedereen hangt met zijn neus tegen het scherm.Of het er nu 68 zijn of 85 maakt niets uit.Je ziet evenveel.

Denk je nu echt dat Telenet meer TV klanten gaat lokken met 85 zenders in HD dan de nu 68.

Ze verliezen elk kwartaal +40.000 tv klanten,omdat ze analoog aan het afbouwen zijn.Nog110.000 te gaan.Zie Resultaten eerste kwartaal 2021 via Telenet pressroom.

Als je de produkten doorneemt die Telenet aanbied,laat ons zeggen TV aanbod,dan heb je 'n forum niet nodig om te weten hoeveel zenders Telenet aanbied in HD.Het staat gewoon allemaal duidelijk vermeld onder hun TV aanbieding.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

als je naar een beeld zie op vtm hd  en kijk naar sd zender mediaset italia  dan zie je het meteen het verschil  dat is zelfde flets beeld op tv zoals tv vla antenne

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@luc55 Jij mischien wel ik niet zit op 7 meter van mijn 132 scherm.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

raar kan zijn dat je verlies (kabel) of probleem op tv hebt om om te zetten naar hd dat hebben nederlanders ook ondervonden bij npo 1 uhd 50 % vond goed beeld 50 % vond beeld slecht zou iets te maken hebben de instellingen tv niet goed staan de tv box of andere toestel lag het niet

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@robatoras Philips en perfect beeld op alle zenders.Incl NPO1 

Ik kijk door mijn ogen,en hoe het anderen zien,is niet mijn probleem.

TV Box zit er niet op te wachten.En 50 euro betaal ik niet,voor iets wat je huurt.Series volg ik niet,laat staan films kijken.

0 Likes
Jan78
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
De vlam zit erin. On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

Nu verschenen dat Telenet tarieven gaat verhogen. Dus wigo gaat 1,05% duurder worden?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@Jan78  

Als jullie een Wigo hebben , uitgezonderd Wigo unlimited , dan wordt het 1procent duurder. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@robatoras @Master-Magic @luc55 interessante meningen over de "HD" zenders! Maar laten we vooral niet te ver off-topic gaan. Uiteindelijk is de focus van het topic de internetsnelheid. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@robatoras Lol geen verschil tussen SD en HD, hoe flets en onscherp is SD wel niet als je standaard veel HD en UHD kijkt, dan kan ik nog amper kijken in SD. Zelfs films die ik thuis op dvd heb in SD, kijk ik deze toch via andere weg in FullHD en 4K. Dus verschil is duidelijk zichtbaar als je in staat bent dit te zien, aan ne kleurenblinde of slechtziende moet je ook ni vragen of ie de details merkbaar ziet🤣

Follow the White Rabbit
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@Umbra666 

Was er nu niet net gevraagd om terug on topic te gaan?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

Ik heb nu Wigo met 5 simkaartjes.

Heb 2 simkaartjes niet meer nodig, maar waarschijnlijk kan in nu Wigo niet meer verkrijgbaar is dit niet veranderen naar 3 simkaartjes?

Betaal nu 128,90€

Neem ik ik nu One met 3 simkaartjes en Iconic TV komt dat op 124€

Maar is de lagere 150Mbps te doen met bv gewoon surfen op de laptop + max 2 gebruikers op Netflix en/of op Yelo TV nog te doen?

Is een datasimkaart ook uit huis te gebruiken?

Met het mobiele dataverbuik kwamen we steeds nipt toe, dat zal nu dus geen probleem meer zijn.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@Borsalino  

Als je nu in een Wigo zit dan kan je inderdaad niet nog een Wigo lager of hoger gaan. Je bent nu dus eigenlijk een beetje verplicht om naar een One (up) te gaan als je iets wil veranderen. Nu weet ik niet heel zeker als je twee nummers schrapt of opzegt of je nog in de Wigo kan blijven dat zou je eens moeten navragen maar mijn vermoeden is van niet. 

 

Moest je toch naar de One willen gaan dan kom je met je download van 150 Mbps wel goed toe. Moest je veel bestanden downloaden , maar bedoel dan grote bestanden , dan heb je die GB snelheden misschien wel nodig. Maar dan nog eigenlijk kom je met die 150 Mbps ook wel toe enkel dat de download wat langer duurt. 

 

Voor Netflix te kijken of een andere streaming dienst heb je zeker genoeg met die 150 Mbps want voor Netflix heb je zelfs al maar 5 Mbps nodig om goede kwaliteit te kijken. 

De normale gebruiker zoals wij , niet zakelijk gerelateerd , komen makkelijk toe met die 150 Mbps. Nu neemt het niet weg dat je nog altijd zelf die keuze maakt , ik heb gekozen voor de One up. Puur omdat ik nog wel eens wat download en geen zin heb om lang te wachten. 

 

Dus moest je € 20 meer willen betalen per maand heb je de One up en voor € 20 minder heb je de One , dit is wel zonder extra content dus Play More of Streamz(+) , want dat is extra betalend.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@patrick37 

Ik download nooit bestanden.

Mijn schoonmoeder is de grootverbruiker van de mobiele data! En dan moet ze haar nog inhouden om niet over haar deel te gaan!

Nu van 35gb naar 120gb is er mobiele data in overvloed.

Eventueel kan zij het datasimkaartje gebruiken mits aanschaf tablet, hoeft ze de krant en dergelijke niet meer te lezen op een smartphone.

Zou ik zelf naar 2 simkaartjes gaan en haar een eigen mobiel abo laten nemen komt ze niet toe met 3gb mobiele data van Telenet voor 20€.

Prijs volgens verbruik gaat denk ik veel duurder uitkomen, eventueel bij de concurrentie?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@Borsalino  

Als je in de One 3 simkaarten neemt heb je inderdaad 120 Gb data volume en allemaal onbeperkt bellen en sms'en. Nu die 120 GB data volume is aan volle snelheid want je kan erna gewoon verder surfen onbeperkt maar aan verlaagde snelheid. 

 

Als ik het dan zo bekijk heb je aan de One meer als genoeg hoor. Je schoonmoeder kan als ze wenst een data simkaart erbij nemen , want dat gaat uit dezelfde data pot , en ze kan surfen zo veel ze wil. Moest je echt niet uitkomen , wat ik niet vermoed , dan kan je nog verder kijken maar als je schoonmoeder er 120 GB per maand door haalt door mobiele data te gebruiken is wel veel hoor. Nu weet ik de gezins opstelling niet maar als je schoonmoeder thuis ook internet heeft kan ze toch op wifi? Moesten jullie allemaal samen wonen onder hetzelfde dak en je hebt de One heb je ook onbeperkt internet. Dat wil zeggen 3 TB per maand in de piek uren en moest je daar over gaan kom je op verlaagde snelheid maar nog altijd onbeperkt surfen, maar in de dal uren zit je dan weer op volledige snelheid en kan je verder onbeperkt surfen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Merkbare snelheidsvermindering van WIGO naar ONE?

@patrick37 

Schoonmoeder woont niet bij ons en ze heeft geen internet aansluiting (te gierig!)

Ze komt subiet, ga ze voorstellen 25€ per maand of oprotten..............

0 Likes