Beantwoorden
MarcLee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Mesh internet en Playstation 4 probleem

Goeiemiddag,

 

Vandaag Telenet over de vloer gehad, maar konden me niet helpen. Geen probleem, dus even hier te rade komen. Ik heb een opstelling waarbij ik een wifi mesh systeem heb opgezet (TP Link Deco M0 plus). Dit systeem werkt perfect, af en toe verliest een tussenstation wel eens connectie met de rest maar over het algemeen herstelt dit zich uit zichzelf.

 

Sinds kort maken wij ook gebruik van een Playstation 4 om online te gamen. Deze is ook rechtstreeks verbonden met de modem (dus niet over wifi). Van zodra de playstation aan gaat en zich op ons netwerk nestelt en data begint te genereren valt onze mesh wifi vaak uit en verstoort dit gigantisch onze wifi. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ? We hebben al extra tussenstations gekocht van Deco, een vast ip adres aan de playstation gegeven, ...

Niks helpt. Welke interferentie tussen Tp Link Deco en de Playstation zou er kunnen optreden en wat zouden we hier aan kunnen doen om dit te verhelpen. Volgens Telenet is de belasting op ons internet (de modem) dus niet de oorzaak. Het probleem ligt intern.

 

Alle hulp is welkom !

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Mesh internet en Playstation 4 probleem

@MarcLee  

Dat is een vreemd voorval want zelf gebruik ik ook een Mesh wifi van Velop en als ik de PS 4 aanzet heb ik geen enkel probleem hiermee. En de PS 4 maakt rechtstreeks met een kabel verbinding naar de router van Telenet ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcLee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Mesh internet en Playstation 4 probleem

Ja. Eerst dachten we dat de modem niet krachtig genoeg was om alles te doen draaien, vooral omdat dit probleem zich meestal voor doet van zodra de playstation in het netwerk zich 'integreert'. Ik dacht aan ip-conflicten, vandaar een poging om hem een vast ip adres mee te geven maar dit is ook maar gissen.

 

Volgens de technieker van Telenet zou de netwerkkaart van de playstation defect zijn en voor storing zorgen ? Ik vind dit toch een beetje bizar als reden. Ofwel is de netwerkkaart stuk ofwel niet. Ze werkt want we kunnen gamen. 

Op het laatste sprak hij over interferentie/storing tussen TP Link en de playstation. We moesten dan te rade gaan bij TP Link of bij Sony. Probeer daar maar eens binnen te raken met een dergelijk probleem. Geen van beide zal willen toegeven dat zij het probleem zijn. Ik heb ook even ge-googelt, maar vind geen verbanden.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mesh internet en Playstation 4 probleem

Om mee te denken hebben we toch wat meer info nodig.

Welke Telenet modem heb je?  Hoe heb je je mesh systeem opgezet?  In bridging modus of router modus? 

Wat zijn je interne IP ranges?

Indien mesh als router: wat is het interne IP/subnet mask en wat is het externe IP/subnet mask (indien een publiek adres, gewoon aangeven dat het publiek is).

Welk IP adres en subnet mask heeft je PS4, wat is de default gateway?

Idem voor een PC op je netwerk.

 

Als je geen specifieke requirements hebt, zou ik de je eigen systeem gewoon in bridging modus zetten, zodat je IP adressen krijgt toebedeeld vanuit je Telenet modem/homegateway.

 

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcLee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Mesh internet en Playstation 4 probleem

- Modem : één van de meer recente nog (een witte, paar jaar oud)

- De mesh zijn denk ik ingesteld als router want één van de kinderen takt er van af met een netwerkkabel

- het subnet-mask : dat is wat chinees 😉 ... ben er niet zo gedreven in of te weinig kennis

 

Je bent per toeval niet van het Mechelse zodat je me kan helpen ? Wil er gerust voor betalen om tot een oplossing te komen.

0 Likes