Beantwoorden
gupe
Professional Beetjesweter
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? Goed gevonden! It's your eighth party!

Modem up to date ?

Hallo ,

Ik heb een Modem Only  Motorola SBV6X2X DOCSIS3.0.  Is deze nog up to date ? Ik heb mijn snelheid getest ( bekabeld ) en haal maar maximum 96 Mbps . Heb een abbo van 200 Mbps.

Al tweemaal naar Telenet gebeld en men kon mij niet zeggen of mijn modem nog up to date was !?

Plaatst Telenet nog  Modem Only modems en kun je deze ook ophalen in een Telenet center ?

Thanks

20 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Modem up to date ?

Kijk eens in de status van uw LAN verbinding met welke max snelheid (100Mbps of 1Gbps)de verbinding gemaakt is.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gupe
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? Goed gevonden! It's your eighth party!

Modem up to date ?

OK , zal straks eens nakijken .  Dit moet ik waarschijnlijk in mijn router nakijken ? Heb een Netgear R7000 router.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Modem up to date ?

In een windows PC kan het zo:

20180105-1025-Screen Shot.JPG

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
0 Likes
gupe

Modem up to date ?

Ik heb een MacbookPro   :).

De 96 Mbps haal ik draadloos en bekabeld.   Ik heb enkel Gigabit switchen.

Juist is aan't kijken geweest op internet naar de specs van de Motorola modem en deze haalt een max snelheid van 160 Mbps.  Toch krijg ik geen bericht van Telenet hierover en men verkoopt mij een 200 MBps abbo.  Hoe rijmt dit ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Modem up to date ?

Als je een gigabit netwerkkaart en gigabit switchen hebt en Cat5 kabels zou je probleemloos 180-190 Mbps moeten halen., met de zwarte of witte Home Gateway. Anders eens gaan omruilen in een Telenet Center. Zeker voor een modem only vermits je een eigen router gebruikt. De huidige modem die je hebt is docsis 3.0 en zeker geschikt tot 240 Mbps.

De opstelling is dan zo:

Modem --> switch --> DTV

Modem --> switch --> Router --> Nas, printer, PC, smarttphones.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Modem up to date ?

@Janneke_Dust schreef:

In een windows PC kan het zo:

Netgear R7000 is een GBit router maar daarna hangt het er inderdaad vanaf wat de snelheid is van de PC. Als die een 100Mbit poort heeft, kan het inderdaad traag worden. Dan is het soms beter om WIFI te gebruiken (meestal 300Mbit nu, bij een goede verbinding)

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes
Gregory1
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem up to date ?

Hier heb ik juist hetzelfde probleem.

speedtest gedaan via telenet haal ik slechts 96mbps

De modem is ook een docsis 3.0 modem met een gigaswitsh erachter.

De netwerkkaart in mijn pc is een killer E2500 gigabit ethernetcontroller dus daar zou het ook geen probleem mogen zijn.

Ik dacht normaal dat je voor fiber200 een docsis3.2 modem nodig had omdat deze gebruik maken van 16 kanalen in plaats van 8 (wit model).

voor de upstream heb ik geen probleem en daar haal ik met gemak 18mbs

0 Likes
gupe

Modem up to date ?

Ik heb een email gestuurd naar Electromic Geel ,welk een Telenet center is  . Kreeg direct een reply dat ik mijn Modem Only mag gaan inruilen voor een up to date Modem Only. 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Modem up to date ?

@Gregory1 schreef:

Hier heb ik juist hetzelfde probleem.

speedtest gedaan via telenet haal ik slechts 96mbps

De modem is ook een docsis 3.0 modem met een gigaswitsh erachter.

De netwerkkaart in mijn pc is een killer E2500 gigabit ethernetcontroller dus daar zou het ook geen probleem mogen zijn.

Ik dacht normaal dat je voor fiber200 een docsis3.2 modem nodig had omdat deze gebruik maken van 16 kanalen in plaats van 8 (wit model).

voor de upstream heb ik geen probleem en daar haal ik met gemak 18mbs

De witte Home gateway is ook docsis 3.0 maar met meer kanalen (24 down  x 8 up). De modem only is van hetzelfde type. Je hebt er eigenlijk alleen maar nut van als je de optie van 15 euro neemt om 400Mbps down te hebben. Het lost misschien wel je probleem op omdat je oude modem niet meer werkt zoals het hoort.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
gupe

Modem up to date ?

Nieuwe modem-only in Telenet center gaan halen , de CV7160E.

Snelheden zijn nu dik in orde :

Download : 194 Mbps

Upload : 19,1 Mbps

Ik vind wel dat Telenet , indien uw modem niet meer up to date is , dit zelf zou moeten melden.

Maar ok , opgelost hier en weeral tevreden 🙂

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Modem up to date ?

Voor zo ver ik weet doet Telenet dat wel, maar in stappen. Toen de snelheden van Basic Internet verhoogd werden en mijn modem-only niet meer voldeed heb ik ook niet op TN gewacht. Ik ben die gewoon zelf gaan inruilen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Gregory1

Modem up to date ?

Dus met een docsis 3 modem (zwart model) zou het ook moeten lukken dus.

Wel raar dat het bij mij niet lukt. Best contact opnemen met telenet om te vragen hoe het zit?

of gewoon naar de winkel stappen voor een nieuwe modem?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Modem up to date ?

@Gregory1, ik vermoed dat je de standaard reset van je modem al eens geprobeerd hebt? Zo ja, zou ik zeker eens contact opnemen met Telenet om je modem na te kijken. Indien daaruit blijkt dat je best een andere modem neemt, kan je hiervoor langs gaan in een Telenet center.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Gregory1

Modem up to date ?

hoi...

ondertussen verder eens onderzocht.

blijkbaar mijn type modem is een CH6643E docsis 3.0. Volgens de specs van de fabrikant kan deze tot slechts 100mbs gaan. Dus moet er een nieuw type modem komen.

http://www.icbn.com.tw/portfolio-item/cgch6643e/

Ik heb mijn type modem gevonden in antsweb (systeem telenet) dus telenet is perfect op de hoogte van wie welke modems heeft. Ik vind het dus frapant dat telenet geen actie onderneemt wanneer de mensen een fiber200 internet abonnement aanschaffen. Het ergste vind ik dan nog dat wij eventueel moeten betalen om de modem te laten vervangen. Gelukkig weet ik van wanten en kan ik dit gerust zelf doen.

Ik vraag mij dus af hoeveel mensen betalen voor fiber200 en slechts fiber100 aangeboden krijgen.

0 Likes