Beantwoorden
Zr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

Hallo,

Na aanschaf security cam,en ik geen verbinding kon maken,Telenet gecontacteerd omdat ik mijn 2.4 GHz niet zag staan om te verbinden.ze hebben het opgesplitst,de 2.4 en de 5.

Nadien kon ik wel verbinden maar viel regelmatig uit soms na 3 minuten verloor snelheid ging van 100 naar 0,en was dan off line.

Telenet besloot dat mijn verbinding niet stabiel is,en technieker komt 17 april.

Nu zijn er 2 bijkomende problemen 😔ik krijg mijn omvormer niet meer in het netwerk evenals mijn printer, hebben gewerkt tot voor de reset van de router!

Mijn andere toestellen werken wel phones airco, gewoon terug mijn wifi code moeten ingeven,ik ben ten einde raad.

Grts

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Netwerkproblemen

0 Likes
21 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

@Zr 

Alles wat je 'wifi versterkt' , eigenlijk overal waar je wifi kastjes hebt , die eruit halen en opnieuw in je netwerk steken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

Patrick,met opnieuw in je netwerk steken,welke handeling moet ik daar voor doen!ik heb het knopje WPS in gedrukt op op de powerline en ook op het knopje gedrukt van de telenet bak.

Nu ziet mijn netwerk er wel anders uit dan voordien zie screenshot.ik heb dan opnieuw gedrukt printer vergeten alsook mijn omvormer,en geprobeerd opnieuw te verbinden, vraagt paswoord,en terug verkeerd paswoord 🤷

Screenshot_20230407_135024_Telenet.jpg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

De wps knop indrukken op de powerline en op de telenet bak (modem/router veronderstel ik) heeft geen zin. Ik neem aan dat uw powerlines gekoppeld waren en dat zijn ze nog altijd, tenzij na een hard reset.  In principe staat de wps functie uit en kan je die aanzetten op mijn Telenet. Als die aan staat dan kan je een toestel met Wifi koppelen met je wifi netwerk door de wps knop op powerline of (niet en) op de modem/router van Telenet in te drukken en de nodige handelingen te doen op het toestel dat je wil koppelen.

Je kan ook het SSID (wifi netwerknaam) ingeven en het bijhorende wachtwoord of als het een toestel met een camera is en met een app die QR codes kan lezen kan je via mijn Telenet (of de telenet app, niet de telenet tv app) de qr code inscannnen om je toestel te koppelen.

0 Likes
Zr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

Bedankt om te helpen mee denken, maar ik kom er niet uit,17 april komt de technieker langs.

Hopelijk vind hij wat er mis is,

Er moet iets veranderd zijn aan de instellingen,toen Telenet de 2.4 en 5ghz gesplitst heeft.

Want sindsdien maakt mijn omvormer geen verbinding meer en de printer ook niet.

Ik weet zeker wat mijn paswoord is,dit heb ik gecontroleerd op de laptop,mijn wachtwoord zichtbaar gemaakt,ik heb dit trouwens nooit veranderd.

Maar om de 1 of andere reden zeggen deze 2 toestellen dat mijn paswoord niet goed is🤷,het gaat verder dan mijn kunnen.

Nogmaals dank voor het meedenken 🙏.

Grts

0 Likes
Zr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

Hallo,

Ik wou nog even melden,dat ik een powerline geplaatst heb naast de omvormer deze verbonden met kabel,de powerlines laten verbinden met elkaar.

En nu kan ik terug zien,via de apps,wat mijn opbrengst is.

Ik heb wel nog geprobeerd in te loggen in de omvormer,dit lukt, maar daar moet ik paswoord ingeven,en daar zegt hij steeds verkeerd paswoord🤷een nieuwe aanvragen moet via de installateur,en kost geld.

Maar ik heb het dus opgelost met de kabel en powerline.

Grts

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

Dat is nu eenmaal de **bleep**e bij veel firma's. Die houden informatie die eigenlijk de klant toehoort voor zichzelf zodat de klant, mits betaling, moet beroep doen op hen. En bovendien kennen ze meestal nog veel te weinig van zelfs simpele netwerken om correcte instellingen zoals vast IPadres en dergelijke te doen. En dat ze niet afkomen dat ze de DHCP ranges (voor zover ze al weten wat dit is) van de diverse providers zijn. Dat is makkelijk te vinden en er zijn trouwens maar een 5-tal providers actief in België. En als de klant een eigen router heeft kunnen ze dat in die router terugvinden.

Maar dat is een andere discussie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Niet mogelijk om bepaalde toestellen te verbinden

Bedankt voor je reactie,ik weet er niet zoveel vanaf,maar ik ben wel blij dat ik terug mijn opbrengst kan zien.

Grts

0 Likes