Beantwoorden
Krm
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem connecteert niet met thermostaat (2.4Ghz)

Sinds we de nieuwe F@ST3896LG-TN modem hebben, krijg ik de smartthermostaat niet meer gelinkt met de app op mijn iphone. Blijkbaar is dit omdat deze nieuwe modem op 2,4 n 5Ghz uitzend terwijl de thermostaat enkel kan connecteren op 2,4 maar dit dus niet herkend. 

Wijzigen in MyTelenet via expertinstellingen lukt uiteraard niet omdat Telenet al twee jaar nalaat om deze bug te fixen, en de klantendienst via whatsapp antwoord gewoon niet.

Iemand die dit probleem had en het zelf kon oplossen?

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Niewe modem connecteert niet met smarttoestel door 5Ghz

17 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@BandR  schreef:

en waarom moet telefoon in de buurt van de thermostaat zijn ??

Omdat de meeste van deze IoT toestellen een eigen WiFi netwerk uitzenden, waarop de App zich verbindt.

Via deze weg kan de App de nodige gegevens sturen naar het toestel (netwerknaam, paswoord, ...).

Pas als de "onboarding" gelukt is, verdwijnt dit WiFi netwerk, en gaat het toestel zich verbinden met jouw lokaal netwerk.

Dus de "hint" om met je GSM zo ver mogelijk weg te gaan van de router gaat niet altijd op, want je GSM (App) moet kunnen communiceren met IoT apparaat tijdens het instellen.

BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

ok, bedankt voor de update.

Lijkt me nog steeds geen reden om wat verder te gaan staan, als de device zelf een netwerk/ssid zou uitsturen wat je nodig hebt, zal dat over 2,4GHz zijn, en dus gelden zelfde regels, dus beetje verder kan dan ook geen kwaad lijkt me, want zelfde wetten vd fysica zullen toegepast worden qua reach.

Mogelijks kan je niet EN op afstand van je modem EN op afstand van je thermostaat geraken met beide "in zicht", zal ook beetje afhangen van wat je beweegruimte is (appt, huis, ...) en dus in welke richting je jezelf wat kan verwijderen.

los daarvan lees ik dat je 2 maal helpdesk ad lijn het gehad, dus de temp remove foon vd 5GHz is natuurlijk simpeler, geen idee waarom dat dan niet zou lukken, lijkt me iets wat wel vaker voorkomt. 

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Krm nochtans is dit effectief wat de klantendienst moet doen, jouw mobiel toestel 'steeren' naar het 2.4 GHz netwerk. Dan heb je 15 à 30 minuten de tijd om de installatie af te ronden. Eventueel is het inderdaad het toepassen van de tip van @BandR

Neem anders eens contact op via WhatsApp of Messenger en verwijs eventueel naar dit onderwerp op De Netweters. Het is hier al meermaals bevestigd, dat is effectief mogelijk. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.