Overschakelen van WiFi 5 naar WiFi6
Beste Netweters,
Momenteel beschik ik over een One abonnement (300 Mbps), een modem CH8568LG en een access point AP7465CE-TN.
De modem staat in de inpandige garage en de access point in de living.
Deze is gekoppeld aan een gigabit switch TP-Link TL-SG108E.
In de living vertrekt een Devolo Magic 2 LAN naar een Magic 2 WiFi op de eerste verdieping en ook eentje op zolder.
De dekking hiermee is goed, dus daar mag ik alvast niet over klagen.
Ik zou nu graag upgraden naar gigabit en/of WiFi 6.
De makkelijkste manier is een OneUp, maar dan ben ik beperkt tot de maximum snelheid van de Devolo's (867 Mbps).
Als ik naar WiFi 6 wil, dan kan dat enkel met de modem F@ST3896LG-TN en de TN Pods.
Deze modem kan echter niet meer aan het TN Access Point gekoppeld worden.
M.a.w. dient mijn WiFi 6 vanuit de garage te vertrekken, twee muren te overbruggen tot in de living en van daaruit via Pods naar de rest van het huis te vertrekken.
Nu heb ik enkele vragen :
- Wat is de beste oplossing voor wanneer de F@ST3896LG-TN in een garage of kelder staat en je wil van daaruit je huis van WiFi 6 voorzien ?
- Kunnen de TN Pods door twee muren zonder kwaliteitsverlies ? De eerste Pod bij de modem in de garage, de tweede in de woonkamer enzovoort ?
- Kan ik beter kiezen voor een Devolo Magic 2 WiFi 6 LAN, deze direct aan de F@ST3896LG-TN koppelen en verder verdelen via Devolo Magic 2 WiFi 6 vanuit de woonkamer en deze via de ethernetpoort naar de switch ?
- Hoe future-proof is deze opstelling dan wanneer WiFi 6e op de markt komt ?
Alvast bedankt voor jullie feed-back.
Jeroen
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
360° Wifi
-
access point
-
modem
-
WiFi-powerlines