Beantwoorden
Lajos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

Hoi Telenet & Netweters,

vandaag wou ik iemand toegang geven tot mijn Wifi netwerk thuis, en wilde dat doen via de QR-code die die persoon dan moet scannen met zijn smartphone.

Tot mijn grote verbazing blijkt dan het paswoord volledig zichtbaar te worden weergegeven op die smartphone.

Is dit normaal volgens jullie?

 
 
 
6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

Ja dat is normaal. Hetzelffde zie je bijvoorbeeld bij https://www.qr-code-generator.com/solutions/wifi-qr-code/.

Vreemd is eigenlijk dat bij een adroid apparaat je achteraf dit wachtwoord niet terug kan uitlezen (tenzij ge-root).

Bij apple apparaten kun je bi de wifi netwerken gewoon de wachtwoorden zichtbaar maken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lajos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

Dank je
Ik blijf het toch vreemd vinden, en ga voorlopig die toegang dan maar weer verwijderen, ww aanpassen en niemand meer toegang geven tot ik een andere manier gevonden heb om het Wifi signaal te delen. met vriendelijke groet

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tags (1)
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

@Lajos 

Als je dit een 'probleem' vindt , wat ik me kan voorstellen , kan je eventueel een eigen router plaatsen. In die router kun je dan je eigen gasten login aanmaken en kunnen je vrienden die op bezoek komen ook op de wifi. Natuurlijk dien je die ook het paswoord te geven en dat ze het wachtwoord weten is ook aanwezig tenzij je dit op regelmatige basis aanpast. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

Oplossing eigen wifi netwerk opstellen (eigen wifi toestel )

Werkt gewoon bij je thuis

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

@Arnie Je kan wel je wifi key opvragen hoor maar je moet eerst connectie maken met die wifi en dan bij settings kan je dit terugvinden.

Daar kan je ook je QR code opvragen. 

van zodra je connectie maakt via de qr code heb je de wifi code, daarom zijn er guest wifi's uitgevonden. 

Je kan dan ook met de QR code werken maar je kan de guest key elke keer aanpassen indien nodig .

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Paswoord Wifi-netwerk zichtbaar

Hotspot via je smartphone.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.