|
26.786
netweters
|
166.556
antwoorden
|
|
22.336
vragen
|
Heb de Docsis 3.1 Wifi6 modem al een hele tijd zonder problemen . Sinds 2 maanden op mijn bureel 1ste verdiep geen wifi of max 30 mbps daarvoor al jaren min 380 mbps. Heb alles naar een andere kamer verhuisd die max 8 meter van de modem is. Telenet gecontacteerd eerste technieker kwam alle kabels nagezien vond geen probleem maar probleem bleef. Opnieuw telenet gecontacteerd. Tweede technieker gestuurd door telenet zag een switch waar de tv en box al jaren op aangesloten is dat is de storing, keek wifi na van de box die op minder dan 1,5 meter van de modem staat vond dit normaal en vertrok, ik verwijderde de switch probleem niet opgelost. Opnieuw telenet gecontacteerd. Derde technieker gestuurd door telenet heeft boven op 1ste verdiep pod geplaatst heb nu wel verbinding. Het eigenlijke probleem is niet opgelost zonder pod heb ik nog steeds geen of trage verbinding met wifi waar voorheen al jaren de verbinding uitstekend was zelfs met de vorige modems.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Wifi probleem
Hier hetzelfde probleem, technieker hier geweest en kan het probleem niet oplossen, gebeurde gewoon van de ene dag op de andere!
Vandaag 22/08 09:00 uur Mac opgestart wifi verinding na meer dan 5 minuten wachten toch niet normaal.
Nieuw probleem, technieker heeft netwerk verbinding opgesplist in twee. Mijn vorige en een nieuw. Mijn camera's maakten wifi verbinding via een pod omdat ze verder van de modem staan. Pod neemt verbinding met het nieuw gemaakte netwerk heb de verbinding met de camera's verloren daar deze nog steeds contact zoeken met de pod die toen verbonden was met het originele netwerk.
Hier ook iets zeer vreemds aan de hand.
Al meer dan een jaar heb ik boven in het bureau een wi-fi pod hangen, de modem staat beneden in de woonkamer.
Sinds een aantal dagen merk ik op in mijn Telenet app dat de wi-fi pod een zwak signaal uitzendt wat vroeger zeker niet het geval was.
Even naar de Telenet winkel geweest en de oude wi-fi pod omgeruild voor een nieuwer exemplaar.
De persoon van de Telenet winkel wist me nog te vertellen dat het een goed idee was om eventueel een tweede wi-fi pod te hangen aangezien de afstand tussen de eerste verdieping en de modem ( die bij ons in de woonkamer staat) nogal groot was.
Heb vandaag beide wi-fi pods geïnstalleerd en het vreemde is dat ze allebei in mijn Telenet app nog steeds een zwak signaal aangeven.
Wat ik al helemaal niet versta is dat ik beide wi-fi pods geconfigureerd heb op ongeveer een drietal meter van mijn modem en toen kreeg ik tijdens de installatie al de melding dat de wi-fi pods een zwak signaal uitzenden, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Het zijn twee nieuwe wi-fi pods. Iemand enig idee? Beide wi-fi pods zenden uit op de 5 GHZ band.
Ik heb vandaag ook 2 nieuwe wifi pods gehaald en beiden geven nog steeds zwak signaal, voordien nooit problemen gegeven!
Ik begrijp niet waarom jullie vasthouden aan die wifi-pods van Telenet. Dit kost alleen maar geld.
Zelf gebruik ik al jaren een Deco-systeem, volledig zonder problemen. Het blijft natuurlijk jullie eigen keuze. Succes!
Werkt dit systeem samen met een Docsis 3.1-modem. Het eigenlijke probleem bij mij is dat ik tot een paar maanden geleden zelfs geen pod of ander systeem nodig had om op mijn bureel een uitstekende verbinding te hebben. Hetgeen de technieker gedaan heeft is eigenlijk een lapmiddel en niet het eigenlijke probleem opgelost. Ik ga daar voor terug contact opnemen met Telenet. Waar ik wel 2 pods voor heb zijn mijn camera's omdat die te ver van de modem zijn.
Werkt het Deco-systeem samen met een Docsis 3.1-modem?
Je kan zowat alles aansluiten op je Telenet modem. ”werkt dit systeem samen” is een heel brede vraag en heeft dus geen ja/nee antwoord.
Werkt het met het mesh systeem van Telenet? Nee. De Telenet F@ST modem kan enkel als basisstation dienen voor de pods van Telenet
Kan je een ander mesh systeem aansluiten? Ja.
Afhankelijk van hoe technisch onderlegd je bent kan je het mesh systeem dan nog in Access Point modus zetten (router functionaliteiten worden uitgevoerd door Telenet modem) of in router modus met Telenet modem in Bridge (Mesh systeem krijgt een publiek IP-adres en functioneert als een router)
Hartelijk dank voor de uitleg.