42418
netweters
|
18801
gesprekken
|
20298
vragen
|
Sinds gisteren de nieuwste modom met wifi 6 geïnstalleerd zonder problemen.
Maar ik heb 1 wifi pod 360 en deze wilt maar niet in activatie gaan.
In de app blijft er staan 2 pods niet geactiveerd. Terwijl ik maar 1 heb ? Of word die in de modem mee geteld?
Iemand nog problemen met het activeren van deze pods ? In de winkel zeggen ze dat het gekent is valla ?.....
Help asap of info netweters THANKS
Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Pods wifi 360
Voor de volledigheid, ik stel nu ook vast dat de poorten allemaal gesloten zijn en dus nergens meer aan kan van buiten uit.
Zijn de pods nu geactiveerd geraakt?
Hier al iets meer als 1 maand dat deze nutteloos in de kast logt omdat hij niet geactiveerd geraakt.
Case is al lang opgestart maar zogezegd nog steeds op zijn beurt aan het wachten
Hier nog altijd niets. Heb al een paar keer gebeld maar ze zijn daar machteloos. Ze mogen de betrokken afdeling niet contacteren.
Mijn tickets is al geëscaleerd geweest maar zonder resultaat.
Wachten is blijkbaar het enige dat we kunnen doen.
Dat is nu bijna 4 weken.
Ook de modem is niet geactiveerd btw. Die staat in de app zogezegd off-line en dat blijkt ook aangezien in de praktijk alle poorten potdicht zijn.
Enkel bekabeld internet werkt.
Ik had nog een oude AP liggen en gebruik die voorlopig voor Wifi toegang.
Ik vind dat het hoog tijd is dat telenet stop met zeveren zij hebben deze wachtrij gemaakt zij moeten ze opkuisen en om hun IT problemen op te lossen is het misschien een goed idee om de bejaarde programmeertaal waarin die software geschreven is op pensioen te sturen en te vervangen door iets meer recent trouwens ik weet wie verantwoordelijk is voor die rommel software ....
IT bij Telenet is grotendeels uitbesteed aan externe IT-bedrijven. Je kan aan de talrijke bugs zien wat het kennisniveau van de programmeurs is: bedroevend.
Daarmee kan je al vermoeden dat die programmeurs geen in Europa geschoolde universitairen zijn. Dat is blijkbaar te duur voor Telenet.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Als je weet met welke bedragen het Telenet-management, dat dit beslist, gaat lopen, is deze situatie wraakroepend.
Maar trek het je niet aan, er bestaan gelukkig nog andere telecomoperatoren waar de IT wel netjes functioneert.
Yup het is niet telenet zelf die de software ontwikkelde .Het spijt mij dat ik oude koeien uit de gracht haal maar als je €30.000 kan geven aan toenmalig kamervoorzitter Siegfried Bracke om in de "adviesraad" van telenet te zetelen dan kan je deftig geschoolde programmeurs ook betalen en niet van die amateurs uit India en dergelijke misschien is dat de rede dat er geen schadeclaim geëist wordt als je eerst akkoord gaat met amateurristische programmeurs kan je achteraf natuurlijk moeilijk je staart intrekken in plaats daarvan verschuilt men zich achter "het is een technisch hoogstandje om miljoenen klanten over te zetten naar een nieuw systreem"
@Rik12 @Ex-Netweter meningen mogen op De Netweters zeker gedeeld worden, maar zouden jullie het wel on topic over de wifi-pods kunnen houden in deze thread? Als jullie graag bediscussiëren wat Telenet met zijn IT-departement moet doen of welke software jullie vinden dat Telenet moet gebruiken, gelieve dit dan in een nieuwe thread te doen.
Is er iemand intussen al in geslaagd om de pods actief te krijgen?
Ik ben er nu al 2 weken mee aan het sukkelen.
Er werden 2 pods opgestuurd met de post, 1tje kreeg ik meteen actief, de andere wou niet registreren.
Na een telefonische afspraak met de technieker om de 2de pod online te krijgen werkte de wifi helemaal niet meer. Ik moest een uurtje wachten, het zou vanzelf in orde komen.
Niet dus. De helpdesk gebeld en toen bleek dat de pods niet konden samen werken met mijn witte modem, ik moest een zwarte gaan halen in de Telenet shop.
In de shop zeiden ze dat er een gekend probleem was met de activatie van de modems, en als de activatie bij mij niet zou lukken dat ik dan de helpdesk moest bellen.
Het lukte inderdaad niet om te activeren, maar de helpdesk kon mij in het weekend niet verder helpen. We zaten zonder internet, maandag in de late namiddag werd dat opgelost.
Maar nu werken mijn pods dus nog steeds niet. Gisteren voor de zoveelste keer met de helpdesk gebeld en die zeiden dat de pods aan het updaten waren en dat ik moest wachten.
Ik begin de moed wat te verliezen nu 😄
I feel ya.
Ben nu sinds 20 april aan het wachten, anderhalve maand dus.
9 telefoons (telkens 45min tot 1u15 lang), 3 techniekers, 2 winkelbezoeken verder.
Gisteren (6/6) mijn oude witte modem en 2x oude AP's teruggebracht naar de winkel en mijn geval nog eens toegelicht in de hoop dat ze al wat meer info hebben.
Helaas geen info of er iemand what-so-ever mee bezig is.
Ze stelden voor me om terug een nieuwe set van modem en 2x wifi pods mee te nemen en dat eens te proberen.
Gisteren aangesloten, maar helaas hetzelfde probleem.
Enkel bekabeld en de WiFi/SSID van telenet zelf werken op de modem.
Mijn eigen SSID krijgt ik niet, de 2x pods werken uberhaubt niet en normaal openstaande poorten zijn potdicht.
In de Telenet app staan alle drie apparaten als niet aangesloten, maar dat hebben ze me al gezegd dat je je niet op de app mag baseren want die werkt niet zoals het hoort door hun I.T. probleem.
Ondertussen ook kosten moeten doen en heb een eigen Access Point aangeschaft want ik heb hier een hoop domotica apparaten die een specifieke Wifi SSID verwachten.
De Wifi van de modem kunnen we hier beneden niet ontvangen en sowieso ben ik niet zinnens om al die domotica apparaten van Wifi te veranderen.
Anyway, ik heb gisteren dan maar klacht neergelegd bij de ombudsman. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets nuttigs doe.
@Juliette1 schreef:Ik begin de moed wat te verliezen nu 😄
Steek er geen tijd of moeite in. De werking van de pods is 100% afhankelijk van de software van een externe leverancier.
Als het niet functioneert, ligt de oplossing volledig buiten Telenet. Telenet zelf kan na het aanmaken van een "ticket" slechts wachten tot die externe leverancier met een oplossing komt.
De oplossing kan weken, maanden of zelfs tot volgend jaar op zich laten wachten. Wie zal het zeggen, bepaalde IT-problemen bij Telenet slepen nu al meer dan 6 maanden aan.
Zoek een andere oplossing onafhankelijk van Telenet.
Neem een CV8560E met zelf een externe router.
Vandaag nog maar eens contact genomen met Telenet. Want exact 2 maanden verder.
Ze hebben daar precies een Nederlands support bedrijf ingeschakeld want de ene Nederlander na de andere (moest paar keer terugbelllen want de lijn verbreekt, of ze leggen gewoon af dat kan ook).
Ze gaan nog maar eens een (SWAT?) technieker langsturen die het allemaal gaat oplossen, dat is dan de vierde.
Ik zou geen maand wachten,was al lang overgestapt naar Orange 400/20 of 400/40Mbps.
De ene technieker is de andere niet.
Zitten ook prutsers tussen.
Moest dat zinvol zijn zou ik het reeds lang gedaan hebben.
Maar er is geen waardig alternatief voor One UP, laat staan prijsgunstig.
Ik ben zowel zakelijk als privé al een 20 jaar klant, ze hebben gewoon het beste/snelste netwerk voor een correcte prijs (voor België bedoel ik dan).
Zolang er geen complex probleem is lost Telenet het snel op.
Maar zodra het een complexer verhaal is, snappen ze er niets meer van en duurt het een eeuwigheid.
Hun eerste lijn support is een keiharde betonnen muur, je geraakt niet door tot bij iemand met kennis van zaken.
Ze zijn ook niet in staat het probleem degelijk te herformuleren naar de backoffice omdat ze het niet begrijpen.
Het langste ik al eens op een oplossing heb gewacht is wss een kleine 2 jaar.
Naar mijn ervaring, meestal als het een externe partij moet oplossen, ze hebben duidelijk geen goede contracten met hun hardware leveranciers.
Ik heb zo al eens bijna 2 jaar moeten wachten voor iets opgelost was.
Er is verleden week (28/6) nog maar eens een SWAT technieker langs geweest op dwingend verzoek van Telenet Support.
Onder het mom van "Die kunnen meer dan wij".
Zoals verwacht had dit totaal geen zin, na een telefoontje is er nog maar eens een ticket aangemaakt voor TBO en kan ik alleen maar wachten.
De concurrent heeft nu 1 en 2.5Gb fiber aansluitingen aangekondigd en ik moet zeggen op dit moment klinkt dit zeeeeeer aantrekkelijk.
Na 2,5 maand gebrekkig internet en leugens a volonté is mijn geduld op het einde aan het geraken.