Beantwoorden
Sjonnie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

Wij willen de Powerline 9082 en 9083 in ons huis in Spanje gebruiken, dus een ander modem dan het Telenet modem. Dat lijkt niet te lukken. Iemand een suggestie? Dank bij voorbaat.

 

Titel gewijzigd door Filip(MOD) | Vorige titel: Powerline 9082 en 9083

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

@SjonnieIk weet niet of het er iets toe doet maar is het daar ook 230V? En met elkaar verbinden doe je op een stekkerblok. Eerst op de ene tot het lampje begint te pinken dan op de andere en dat zal ook beginnen pinken en na een tijdje zou je een vast lampje moeten zien branden.

Misschien ook nuttig om eerst op beiden een reset uit te voeren via hetzelfde knopje (10 tot 12 seconden induwen)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

Kan je eerst uitleggen wat je allemaal geprobeerd hebt om de PWLs in te stellen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

@Sjonnie 

Ik weet niet of de 9082 ook een vast ip-adres heeft net zoals de 9072. In dat geval zal die enkel werken in een LAN 192.169.0.x

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

Geef ons eens wat meer specs v/d modem & ISP, dat kan helpen met het oplossen van uw probleem.

Het configureren op een stekkerblok zoals @igvfer voorstelde is al zeker de weg om te beginnen.

0 Likes
Sjonnie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

Beste,

Ik heb proberen te verbinden zoals bij mij thuis (waar het goed lukte). Er is daar ook 220V stroom.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is inderdaad een reset naar fabrieksinstellingen, dat ga ik volgende keer eens proberen door >10sec de reset knop in te drukken.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

@Sjonnie   Het zou mij ten zeerste verwonderen dat het niet zal lukken want dat zou een beetje zijn zoals een UTPkabel die je koopt in België niet zou werken in Spanje. Waar ik mee wil zeggen dat dit totaal onafhankelijk is van router, switch of wat dan ook.

Het zal eerder te maken hebben met de opbouw van je electriciteitsnetwerk vermoed ik. Daarom zeker eerst eens testen op 2 stopcontacten die gegarandeerd op het zelfde circuit zitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?


@janne_man  schreef:

@Sjonnie 

Ik weet niet of de 9082 ook een vast ip-adres heeft net zoals de 9072. In dat geval zal die enkel werken in een LAN 192.169.0.x


Da's niet helemaal correct. Ik heb de 9072 in mijn netwerk met modem only en eigen router in een ander subnet.

De enige voorwaarde is dat de 9072 contact kan maken met de Telenet servers. Hoe die dat doen weet ik ook niet juist, maar feit is dat die dingen, indien niet aan aan HGW verbonden, zelf contact opnemen met de Telenet servers waarna ze in "mijn telenet" verschijnen. Eens dat gebeurd kan ik ook via die weg de parameters wijzigen. Eerder niet, die dingen zijn niet rechtstreeks benaderbaar.

 

Het probleem met die dingen gebruiken in een netwerk van een andere provider is dus dat ze geen telenet servers kunnen bereiken om hun configuratie aan te passen.

 

Ik meen vroeger eens in een topic gelezen te hebben dat de truc erin bestaat om langs te gaan bij iemand met HGW en Telenet wetwerk. De powerlines daar configureren naar het gewenste subnet en ze dan terug meenemen naar uw eigen netwerk. Maar of dat echt werkt (en nu nog steeds werkt, want dat is al een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb) dat is een ander paar mouwen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?


@janne_man  schreef:

@Sjonnie 

Ik weet niet of de 9082 ook een vast ip-adres heeft net zoals de 9072. In dat geval zal die enkel werken in een LAN 192.169.0.x


En waarom zou dat niet werken op een ander netwerk?

Net zoals een WiFi access point, dient het IP adres van het toestel alleen om je toegang tot de webinterface om wijzigingen te kunnen aanbrengen.

 

Maar ook zonder toegang tot de webinterface moeten die dingen gewoon werken op een ander subnet!

 

PS - je bedoelt waarschijnlijk 192.168.0.x

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

@Ex-Netweter 

Tikfoutje van mij (192.168.0.x)

 

Ik kan inloggen op mij 9072.

janne_man_0-1603031601289.png

Ik kan hier het IP adres veranderen. Wat ik eens gedaan heb om te zien of dat lukte. De 52 stond er ook van in het begin in. Dit kan niet van de dhcp server van de HGW komen. Dan zie ik twee mogelijkheden. Het staat er zo in als verstekwaarde of het is zoals @StefaanH schrijft: die dingen nemen contact met een server van Telenet. Via mijn Telenet kan ik geen ip adres instellen.

Ik meen mij te herinneren dat zeer vlug na het uitkomen van deze powerlines, een netweter een set gekocht had en dat elders wilde gebruiken en helemaal niet tevreden was dat die elders niet werkte.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerline 9082/9083 te gebruiken op een andere modem?

@janne_man  Inderdaad dat is het IPadres voor de interface maar dat heeft niets te maken met het al of niet connecteren tussen 2 powerlines. Al zet je dat IP adres voor het gemak wel in de range van je eigen netwerk kwestie van makkelijke bereikbaarheid. En buiten de DHCP range.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes