Beantwoorden
McV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Powerline: heel onstabiele connectie

Hallo, 

 

Een tweetal weken geleden heb ik de powerline in mijn bureau er even uitgetrokken.  Sindsdien heb ik een verschrikkelijk onstabiele connectie, waardoor dat telewerken met o.a. Teams een ramp is.  

 

Wat heb ik al gedaan: 

* factory reset powerline-setup

* "gewone" reset van de set-up

* herstart modem

* laptop aan m'n internetkabel gehangen verbonden met de wifi-powerline (ook dan blijft het probleem bestaan). 

* met de Telenet klantendienst gebeld, vriendelijk geholpen; advies was daar om de komende dagen af en toe de powerline uit te trekken/opnieuw in te steken en dat dat het zou kunnen oplossen omdat de powerlines nogal onstabiel van nature kunnen zijn. 

 

hierbij ook m'n internetconnectielog van het voorbije kwartier... iemand dit al meegemaakt en was er mogelijks een andere oplossing? 

 

Capture.PNG

 

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline: heel onstabiele connectie

@McV  heb je ook eventueel eens geprobeerd om rechtstreeks aan de modem te verbinden. Want het is niet gezegd dat het persee aan de powerline verbinding ligt. Misschien heb je wel disconnecties met de modem of de laptop zelf. Je kan het altijd eens proberen. 

Zie ook dat je powerlines niet aan een verdeeldoos zitten die dienen ten aller tijde rechtstreeks in het stopcontact te zitten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerline: heel onstabiele connectie

@McV 

 

Zitten er misschien verschillende stroomkringen tussen de powerlines? Of zitten er veel elektrische apparaten op het stroomnet?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Powerline: heel onstabiele connectie

Soms werken powerlines inderdaad niet zo goed door externe facturen (drukte elektriciteitsnet, kwaliteit net, ...). Mogelijke oplossingen: 

  • Probeer eens een ander stopcontact 
  • Is er een mogelijkheid een Acces Point te plaatsen (aan te sluiten via UTP)? 
    • Indien dit niet mogelijk is -> wifi repeater. Deze sturen -zoals de naam al doet vermoeden- het wifi signaal door. 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline: heel onstabiele connectie

@m-jan20 

 

Een repeater zou ik nooit aan iemand aanraden. Alleen al omdat vanwege het werkingsprincipe de throughput gehalveerd wordt. En dat is dan nog in optimale omstandigheden.

 

Om dus teleworking te doen en zeker met video conferenties is dat totaal ongeschikt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline: heel onstabiele connectie

Een repeater zal het goede signaal doorgeven als het signaal ook echt pas goed is. Als er een slecht wifi signaal is zal de repeater dat ook door geven en zal het geen oplossing zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Powerline: heel onstabiele connectie

@StefaanH Acces Point zal bij mij ook àltijd de voorkeur hebben maar als Powerline & UTP kabel (Acces Point) geen optie zijn, is een wifi reaper beter dan niks... 


@patrick37  schreef:

Een repeater zal het goede signaal doorgeven als het signaal ook echt pas goed is. Als er een slecht wifi signaal is zal de repeater dat ook door geven en zal het geen oplossing zijn. 


De wifi repeater moet dan uiteraard niet in de bureau zelf gehangen worden, maar op de gang waar wel nog betere wifi is. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline: heel onstabiele connectie

@m-jan20 

 

Ik heb er eentje liggen waarmee ik testen heb uitgevoerd. Gewoon surfen ging wel, maar bvb de yelo play app op smartphone, no way. Zelfs niet als ik vlakbij de repeater ging staan.

 

Zoals ik reeds zei, de beschikbare bandbreedte wordt d' office al gehalveerd enkel en alleen door het werkingsprincipe. Dan moogt ge nog maximaal signaal hebben, het gaat niet vooruit te stampen zijn.

 

Ik heb het zelfs getest om de retour via de 5 GHz te laten lopen om alzo de 2,4 GHz helemaal te hebben voor de input. Nougabolle hoor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Powerline: heel onstabiele connectie

Vreemd, heb hier (voor ik Acces Points heb geïnstalleerd) ook wifi repeater gehad en dat werkte goed. Snelheid inderdaad gehalveerd (hadden toen nog 200 mbs) dus was meestal rond de 70 mbs. Werkte goed, maar nu met de Acces Points veel beter natuurlijk. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
McV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Powerline: heel onstabiele connectie

Hey Patrick, 

ik ga het nog eens testen maar aan de devices lijkt het niet te liggen - is zowel op laptop als mobiel & de modem is nog uitgemeten geweest.  De powerlines zitten ook niet op verdeelstekkers 🙂 ik zoek voort! Vreemd genoeg sinds 13u deze middag, na de powerline voor de zoveelste keer uit het stopcontact gehaald te hebben is het stabiel.  Fingers crossed.  thanks alvast!

McV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Powerline: heel onstabiele connectie

Dat moet ik eens nagaan, geen idee hoe het met de stroomkringen hier zit 😄

Merci alvast!

 

0 Likes