24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hallo,
Een tweetal weken geleden heb ik de powerline in mijn bureau er even uitgetrokken. Sindsdien heb ik een verschrikkelijk onstabiele connectie, waardoor dat telewerken met o.a. Teams een ramp is.
Wat heb ik al gedaan:
* factory reset powerline-setup
* "gewone" reset van de set-up
* herstart modem
* laptop aan m'n internetkabel gehangen verbonden met de wifi-powerline (ook dan blijft het probleem bestaan).
* met de Telenet klantendienst gebeld, vriendelijk geholpen; advies was daar om de komende dagen af en toe de powerline uit te trekken/opnieuw in te steken en dat dat het zou kunnen oplossen omdat de powerlines nogal onstabiel van nature kunnen zijn.
hierbij ook m'n internetconnectielog van het voorbije kwartier... iemand dit al meegemaakt en was er mogelijks een andere oplossing?
@McV heb je ook eventueel eens geprobeerd om rechtstreeks aan de modem te verbinden. Want het is niet gezegd dat het persee aan de powerline verbinding ligt. Misschien heb je wel disconnecties met de modem of de laptop zelf. Je kan het altijd eens proberen.
Zie ook dat je powerlines niet aan een verdeeldoos zitten die dienen ten aller tijde rechtstreeks in het stopcontact te zitten.
Zitten er misschien verschillende stroomkringen tussen de powerlines? Of zitten er veel elektrische apparaten op het stroomnet?
Soms werken powerlines inderdaad niet zo goed door externe facturen (drukte elektriciteitsnet, kwaliteit net, ...). Mogelijke oplossingen:
Een repeater zou ik nooit aan iemand aanraden. Alleen al omdat vanwege het werkingsprincipe de throughput gehalveerd wordt. En dat is dan nog in optimale omstandigheden.
Om dus teleworking te doen en zeker met video conferenties is dat totaal ongeschikt.
Een repeater zal het goede signaal doorgeven als het signaal ook echt pas goed is. Als er een slecht wifi signaal is zal de repeater dat ook door geven en zal het geen oplossing zijn.
@StefaanH Acces Point zal bij mij ook àltijd de voorkeur hebben maar als Powerline & UTP kabel (Acces Point) geen optie zijn, is een wifi reaper beter dan niks...
@patrick37 schreef:Een repeater zal het goede signaal doorgeven als het signaal ook echt pas goed is. Als er een slecht wifi signaal is zal de repeater dat ook door geven en zal het geen oplossing zijn.
De wifi repeater moet dan uiteraard niet in de bureau zelf gehangen worden, maar op de gang waar wel nog betere wifi is.
Ik heb er eentje liggen waarmee ik testen heb uitgevoerd. Gewoon surfen ging wel, maar bvb de yelo play app op smartphone, no way. Zelfs niet als ik vlakbij de repeater ging staan.
Zoals ik reeds zei, de beschikbare bandbreedte wordt d' office al gehalveerd enkel en alleen door het werkingsprincipe. Dan moogt ge nog maximaal signaal hebben, het gaat niet vooruit te stampen zijn.
Ik heb het zelfs getest om de retour via de 5 GHz te laten lopen om alzo de 2,4 GHz helemaal te hebben voor de input. Nougabolle hoor ...
Vreemd, heb hier (voor ik Acces Points heb geïnstalleerd) ook wifi repeater gehad en dat werkte goed. Snelheid inderdaad gehalveerd (hadden toen nog 200 mbs) dus was meestal rond de 70 mbs. Werkte goed, maar nu met de Acces Points veel beter natuurlijk.
Hey Patrick,
ik ga het nog eens testen maar aan de devices lijkt het niet te liggen - is zowel op laptop als mobiel & de modem is nog uitgemeten geweest. De powerlines zitten ook niet op verdeelstekkers 🙂 ik zoek voort! Vreemd genoeg sinds 13u deze middag, na de powerline voor de zoveelste keer uit het stopcontact gehaald te hebben is het stabiel. Fingers crossed. thanks alvast!
Dat moet ik eens nagaan, geen idee hoe het met de stroomkringen hier zit 😄
Merci alvast!