Beantwoorden
wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vandaag 360 modem en WIFI pods geïnstalleerd door een technieker van Telenet.

 

Eerste probleem is dat de pods niet online komen, probleem met activatie.


Het tweede probleem is dat ze regelmatig een storend geluid maken. Vermoedelijk een interne ventilator?  In de slaapkamer installeren wordt dan onmogelijk.

Het derde probleem is een onstabiel WIFI signaal van de modem. Downloadsnelheid varieert tussen 100 Mbps en 800 Mbps. 

Iemand gelijkaardige ervaringen? 

Gelukkig kunnen we 3 maanden testen 😉  Momenteel helemaal niet overtuigd!

Een andere optie: TP-link DECO XE75 (WiFi 6E)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIFI 360 problemen

 

99 reacties
Gunther079
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb exact hetzelfde probleem.

 

Tijdens de activatie kwam er deze foutmelding:

Fout bij activering. Pod-verdorie, er liep iets mis bij de activering van je wifi-pod.

De wifi-pod staat nu offline met als status 'Niet verbonden'.

 

Telenet gecontacteerd via WhatsApp maar voorlopig nog geen reactie.

KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Dat is net het probleem. Er komt geen reactie op de meldingen in WhatsApp en Messenger. Gisteren dan eindelijk iemand te pakken gekregen via de telefoon. Die persoon wou me wel helpen maar vond het probleem volgens mij niet echt. Daarna werd de lijn onderbroken...

Ik weet dus niet of er een dossier werd geopend. 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik kan dit alleen maar bevestigen, geen reactie op Whatsapp, Messenger en Email..., telefoon wacht ik mee geziene vroegere minder goede ervaringen.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hier konden de 3 Pods zonder problemen geregistreerd en geactiveerd worden. Het nieuwe type modem was hier al enige dagen in gebruik. Misschien dat het probleem van het niet kunnen activeren hierdoor veroorzaakt wordt (?). Het storend geluid van de ventilator heb ik tot nu toe nog alleen maar gehoord bij het opstarten van de pod,. Mogelijks valt het hier zo niet op omdat er zich geen enkel pod in een slaapkamer bevind.

Tot nu toe ervaar ik met de 360° Pods een beter, stabieler en snellere WiFi-verbinding in huis (althans toch veel beter dan met mijn oude mesh-toestellen van Amplifi HD), maar het aantal satellieten die nodig zijn is identiek om een goede verbinding te hebben. Dat kan natuurlijk aan het type en indeling van de woning liggen. De modem staat helemaal vooraan en ik heb tot op het terras achteraan een WiFi-verbinding nodig.

Dav1dpv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hier ook zelfde probleem. Uren in wacht gestaan aan de supportlijn, 3 verschillende mensen aan de lijn gehad en nu zou iemand het van op afstand in orde gaan maken/activeren. Kan wel half uur tot paar uurtjes duren… #kzenniscurieus 🙄

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

en, probleem opgelost?

Gunther079
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb daarjuist toch ook maar eens met support gebeld. De persoon die ik aan de lijn had, goochelde met allerlei technische termen die er volgens mij niks mee te maken hebben. Daarna was het ineens een gekend probleem. Hij heeft mijn dossier gekoppeld en volgens hem kon het nog verschillende dagen duren vooraleer er een oplossing zou zijn 🙄

Zucht… anderhalf uur verloren en geen stap verder…

Dav1dpv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Nope 👎🏽, Telenet heeft een algemeen dossier lopende aangaande dit probleem en de techs wachten nu af tot dat ze nieuwe instructies krijgen. “Dit zal niet morgen opgelost zijn maar weken zal het ook niet duren”. Ik draai momenteel voorlopig op de nieuwe 360 modem in combinatie met de oude telenet accespoints 

KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hier werken de pods wel in combinatie met de nieuwe modem maar zonder te activeren. Gewoon aangesloten met UTP of binnen het bereik van de modem geplaatst. Zoals eerder aangegeven lukt het activeren niet met app en kan ik Mijn Thuisnetwerk en instellingen van de modem niet meer consulteren.

 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hoe weet je dat die pod echt werkt? Gaat het wit knipperende lichtje uit?

Ik heb ondertussen alles geprobeerd, de pod staat naast de modem, ook geprobeerd met aansluiting utp op modem (en op de werkende pod), en nog steeds geen succes...

Het is wachten op de techniekers vrees ik...

 

Ex-Netweter
 

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vandaag de nieuwe modem gaan halen + 1 Pod.
Installatie ging eigenlijk vrij vlot. Ik heb eerst de modem geïnstalleerd daarna de Pod.

Wat ik wel vrij gemakkelijk vond is dat ik de huidige staander van mijn vorige modem kon gebruiken. Maar dit terzijde.

De problemen die hier werden beschreven heb ik niet. Ik hoor geen ventilatie op de pod. Was eenmalig bij de installatie, maar heb deze verder niet meer gehoord.

Ook geen onstabiel wifi signaal. Heb alles tegelijk getest, Streamen, downloaden, mijn camerabewaking, Google Nest en HUb, PS5 enz....

Hier werkt dus alles perfect. Ben op dit moment zeer tevreden.

KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik weet dat het werkt omdat ik een pod geïnstalleerd heb met UTP op een plaats waar ik geen wifi heb van mijn modem. Dan staat er nog een pod wat verder zonder UTP (binnen het bereik van de pod met UTP, maar buiten het bereik van de modem). Ook deze werkt. Ik heb niets anders gedaan dan ze ingeplugd aangezien ik ze niet kan activeren.... maar toch werken ze blijkbaar. 

Zoals sommigen hier ook aangeven hoor je de fan even bij het opstarten en dan niet meer.

Ps. Ik heb 3 pods en allemaal werken ze zonder dat ik ze heb kunnen activeren. 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bedankt @KevinDG, maar brandt er een lichtje op je pods? 
Zoals ik al in een andere post zei, heb ik 3 pods, de eerste is geactiveerd (via de app), de andere kan ik niet activeren...

Ik ben eigenlijk al verbaasd over het bereik van de modem en één pod, dus ik vraag me zelfs al af ik die 2 andere nodig zal hebben.


Als er geen (wit) lichtje brandt werken ze blijkbaar, als er een wit lichtje aan en uitgaat niet... 

 

Gusje28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bij mij lukt de activatie ook niet.

de lampjes blijven knipperen en krijg elke keer die melding van pod-verdorie.

modem aansluiten en opstarten ging zonder problemen en die werkt ook prima.

verder geraak ik niet.

medewerker van telenet center zei dat het bij hem de 1e dag ook niet lukte maar de 2e dag vanzelf.

dit zei hij al voor ik de toestellen ontvangen had.

jammer dat ze met zoiets op de markt komen zonder het volledig op punt te hebben.

Nickynickja
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Net hetzelfde, de modem ging zonder problemen.

Heb 1 pod en krijg deze niet geactiveerd. 

In de winkel zeide ze dat de case gekent is...

Ik kom van 3 powerlines die perfect in de mesh werkten.

Ps de modem haalt op men samsung s20ultra via wifi6 800Mbits . Maat verder in huis geen internet..