Beantwoorden
wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vandaag 360 modem en WIFI pods geïnstalleerd door een technieker van Telenet.

 

Eerste probleem is dat de pods niet online komen, probleem met activatie.


Het tweede probleem is dat ze regelmatig een storend geluid maken. Vermoedelijk een interne ventilator?  In de slaapkamer installeren wordt dan onmogelijk.

Het derde probleem is een onstabiel WIFI signaal van de modem. Downloadsnelheid varieert tussen 100 Mbps en 800 Mbps. 

Iemand gelijkaardige ervaringen? 

Gelukkig kunnen we 3 maanden testen 😉  Momenteel helemaal niet overtuigd!

Een andere optie: TP-link DECO XE75 (WiFi 6E)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIFI 360 problemen

 

99 reacties
KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ja, als ik de pod insteek dan brandt er een wit lichtje. Daarna begint het te knipperen  en gaat de fan even aan. Daarna gaat het lichtje uit. Duurt ongeveer 1 minuut. 

Van zodra het lichtje uit is werken de pods inderdaad.

Nickynickja
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bij mij blijft het lichtje knipperen . Ik hoor de fan ook wel even ongveer na 5min. Maar blijft knipperen.

Moet je jouw eerste pod ( modem ) ook activeren ?? Grtzz

KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb nog niets kunnen activeren. Maar toch werkt het blijkbaar. 

Toen ik de nieuwe modem installeerde moest ik in mijn browser mijn klantnummer doorgeven. Daarna nam hij de "instellingen" zoals netwerknaam en wachtwoord over. Daarna heb ik de pods in het stopcontact gestoken (waarvan 1 ook verbonden is via UTP).

 

Nickynickja
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bij mij staat er in mijn telenet. Dat mijn modem inactief is en de pods ook. Maar heb wel wifi via de modem

Het kan zo simpel heb maar 1 pod dat is voldoende voor mij in mesh maar deze werkt gewoon niet jammer dat er ook nergens een reset knop op de pod staat ofzo iets.

Iedereen is hier gefrustreerd .

Grtzz

Nickynickja
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Even ter duidelijkheid.

Je hebt dus 2 pods nodig ? 1 met utp in de modem en 1 ergens anders?

Of kan je maar 1 pod hebben ( er zit 1 in de modem ) dachtik voor zo een mesh te creëren. 

Ik heb namelijk maar 1 pod die dus niet werkt haha

wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

TP-link Deco XE75 WIFI 6e gekocht.  Pods teruggebracht naar de Telenet shop maar staan nog steeds offline in mijn Telenet app 😁

KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Je hebt in principe geen pod nodig met UTP. Er is wifi ingebouwd in de modem. Als je de pod binnen het bereik van de modem kan installeren is dat ook goed. 

Verbinden met UTP is handig op plaatsen waar je geen of weinig bereik hebt van de modem. De snelheid zal dan ook wat beter zijn.

Je kan dus perfect werken met 1 pod die niet verbonden is met UTP.

 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Een update van de situatie:

Deze middag een telefoontje gekregen van een vriendelijke technieker, jammer genoeg was ik niet thuis dus ik kon niet proberen terwijl ik hem aan de lijn had.
Hij heeft de serienummers nog eens gecontroleerd en heeft geen fouten gevonden.
Volgens hem zou het probleem nu wel opgelost moeten zijn (na een paar dagen...).

Thuis gekomen alles nog eens geprobeerd (zowel op Android als op IOS): beide pods dicht bij de modem, met en zonder utp kabel naar modem, met utp kabel naar werkende pod, modem herstart, enz... (als iemand nog een idee heeft...).

Nog steeds hetzelfde resultaat, na het ingeven van het serienummer (manueel of gescanned): "Wi-FI pod not found"..., wat ik wel raar vind is dat dit bericht er onmiddellijk komt, dus er wordt blijkbaar toch niet op zoek gegaan naar een pod (via netwerk, bluetooth, nfc...) want anders zou het antwoord nooit zo snel komen.

Ondertussen blijf ik dus met een werkende modem en 1 geactiveerde pod.
Wordt vervolgd.

 

nikki_wouters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ik heb vandaag ook exact hetzelfde probleem. Vrijdag had ik de laatste nieuwe modem opgehaald in een Telenet-winkel. Zaterdag verhuisden we dan ook, dus vandaar het bezoekje.

Ze zeiden mij dat in eerste instantie de pods nog niet meteen zouden werken de eerste paar uur dat de nieuwe modem is aangesloten. Ik heb dan ook gekozen om nog geen pod mee te nemen aangezien ik ook niet echt wist tot hoe ver het wifi-bereik zou zijn in onze nieuwe woning.

 

Zaterdagavond dan uiteindelijk toch via de Telenet-app een pod besteld. Achteraf 5 mail’s gekregen dat “de voorraad uitgeput is en de bestelling vertraging zal oplopen”. 

 

Vandaag dan naar de Telenet-winkel gegaan omdat zij mij zaterdag zeiden dat zij wel stock hadden. Ik zou dan de pod die ik besteld had na ontvangst binnen de 30 dagen mogen terugbrengen. (Ik ga ervan uit dat ik maar 1 nodig zal hebben). 

 

Ik wou dan de pod die ik van de Telenet-winkel heb gekregen installeren, en bij de eerste stap loopt het al mis. “Serienummer kan niet gevonden worden” of iets in die aard. Het enige serienummer van een pod dat ik op de Telenet-app zag, is hoogstwaarschijnlijk van de bestelde pod. (Deze kwam niet overeen met de pod die ik van de winkel gekregen had, en was ook nergens terug te vinden in de app). Uiteindelijk meer dan een uur bij telenet aan de lijn gehangen en hebben ze voor mij een dossier opgesteld. De medewerker zei mij het volgende:

De pod die u van de Telenet-winkel hebt gekregen is waarschijnlijk een pod van de allerlaatste, nieuwe levering, deze start vooraan namelijk met het serienummer XB. De pod die u besteld heeft start met serienummer XA waardoor de telenet-app deze dus wel vind.”

 

Met andere woorden, de serienummers van de pods die starten met XB vooraan staan hoogstwaarschijnlijk nog niet in hun “nieuwe systeem” waardoor deze ook niet gevonden kan worden op de telenet-app en deze dus niet geactiveerd kunnen worden.

 

Het is dus voor mij nu wachten tot ofwel de pod die ik besteld heb aankomt, deze te houden en degene die ik al in bezit heb terug te brengen. Of als ze het probleem kunnen oplossen vóór dat de bestelde pod geleverd word, dat ik de pod die nu in mijn bezit is mag houden en de bestelde dan terug breng. Hoelang dit zal duren? Werkelijk waar geen idee.

 

Vind het jammer dat het personeel van Telenet aan de telefoon altijd maar half en half weet waar ze mee bezig zijn. De ene weet het niet goed, word je doorverbonden en deze weet er ook weer niet alles van. Test uw materiaal voor je het op de markt brengt.

 

Ik hoop voor hen in ieder geval dat de 3 gratis maanden voor de pod nog niet ingegaan zijn aangezien ik er niet eens gebruik van kan maken doordat zij hun producten niet goed testen... En ik dus ook geen weet heb hoelang dit zou duren. 

3€/maand voor een pod? Zorg dan eerst dat alles deftig werkt.. En zorg dat personeel ook van dingen op de hoogte zijn en dat er niet 3 verschillende verhalen verteld worden...

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Bedankt voor je feedback @nikki_wouters,

Vandaag nogmaals aan de lijn gehangen met een technieker (een uur, heel lange consulten met andere techniekers inbegrepen)...
Hij probeerde mijn 2 niet werkende pods te registreren maar kreeg ook een error... (welke heeft hij niet gezegd).

Hij kon niets meer voorstellen dus stuurt hij een technieker morgenvroeg, ik hou je op de hoogte.

Wat betreft die serienummers, dat zou inderdaad een piste kunnen zijn ware het niet dat mijn 1e, werkende pod, ook een serienummer heeft dat begint met XB... (mijn andere 2 niet-werkende ook), bij de 3 serienummers zijn enkel de laatste 2 cijfers verschillend, dus ze moeten toch van dezelfde serie zijn.

Maar inderdaad, ik ben er bijna van overtuigd dat het iets administratief moet zijn..., een aantal pods zijn waarschijnlijk niet correct geregistreerd...

 

KevinDG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Volgens mij is het inderdaad iets administratief (al dan niet iets wat automatisch moet gaan). Toewijzen van de modem? Registratie van de pods in hun database? Openzetten van een bepaalde instelling bij Telenet?

Zoals eerder aangegeven werkt hier alles maar zonder registratie of installatie via de app want daarop blokkeert hij al van bij de start. Ik kom er zelf niet toe om een serienummer in te geven. 

Hier werkt het puur op plug and play. Op zich goed maar kan niets instellen (Mijn Thuisnetwerk via app en website is ontoegankelijk). 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

De technieker is deze morgen langs geweest..., de twee niet werkende pods nog eens op een andere plaats gestoken en ook met een nieuwe pod geprobeerd.

De concluse: er is een probleem...

Hij heeft dan meerdere collega's bij telenet gecontacteerd en het probleem naar een hoger level geëscalleerd.
Daar waren ze blijkbaar wel op de hoogte dat er iets fout gaat met een aantal pods, ze gaan er een prioriteit van maken.


Waarom ze dit nog niet medegedeeld hebben aan hun techniekers (telefoon en op het terrein) en aan de winkels, is me een raadsel, en creert heel wat frustratie (en veel tijdverlies).

 

 

brdsutte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hier gelijkaardig probleem: mijn maandag in een winkel opgehaalde pod krijg ik niet aan de praat. Deze ochtend is activatie eindelijk eens gelukt, maar na een half uur ging het ding al offline en ik krijg het niet meer online. Telenet hulp via whatsapp vroeg me deze voormiddag me de pod opnieuw te "connecteren" met een link naar hun algemene pagina over wifi 360. Daarop staat meer reclame dan nuttige info, en met wat doorklikken vind ik er enkel info over "installatie" en "activatie", niks over "connecteren". 

Uit mijn eigen ervaring van de laatste dagen en dit forum maak ik op dat hun medewerkers nauwelijks op de hoogte zijn van wat er precies speelt, en al helemaal niet weten hoe duidelijk te communiceren met hun klanten. 

Hun app lijkt ook niet te weten hoe of wat. In het netwerkschema wordt aangegeven dat de pod offline is. Als ik doorklik wordt op de "Mijn wifi-pods" pagina aangegeven dat de modem online is maar de pod "niet verbonden". Als ik daar dan op doorklik staat er weer "online".

Man man wat een zootje. 

Heel frustrerend allemaal.  

Bjorn

nikki_wouters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hey brdsutte,

 

Op mijn telenet app stond dit ook. Als je dan doorklikt staat hij zogezegd “online” nu vandaag kan ik deze nergens meer terug vinden. De pod met serienummer die gisteren op mijn app stond (die ik niet in bezit had) is ook nergens meer te vinden.

 

Oo het vlak van info van de medewerkers… Ze weten precies nergens iets over… Toen we vorige week vóór onze verhuis belde om te vragen wat we met onze modem moesten doen, kregen we 4 verschillende verhalen van 4 verschillende medewerkers:

- Neem de modem en de kabels mee naar de nieuwe woning.

- Laat de modem hangen en neem alleen de kabels mee.

- Wissel de modem om in de winkel voor een nieuwe in de nieuwe woning

- Het antwoord hierboven heb ik dan van een 4e medewerker nogmaals gekregen. Ze zei mij dan ook dat als ik de modem laat hangen, ze kosten zullen aanrekenen (Wat dus alle andere medewerkers niet vermeld hadden)…


Wij bellen als klant naar de klantendienst om info te krijgen en te weten wat we moeten doen. Als jullie het zelf niet weten, weten wij het ook niet. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Netweters, deze ochtend hebben we vanuit Netweters samengezeten met de collega's van 360° Wifi. Zij hebben een aantal vragen voor ons beantwoord, deze informatie koppelen we graag even terug naar jullie. Er zijn ondertussen verschillende onderwerpen op onze community hierover verschenen, maar heb gemerkt dat de meeste leden ook in deze thread ondertussen gereageerd hebben, dus we plaatsen de informatie hier.

Problemen met activaties van wifi-pods
We hebben vernomen dat er vorige week helaas een probleem was met de Plume Cloud. Dit zorgde ervoor dat de communicatie tussen het Telenet-systeem en de Plume Cloud dus niet altijd goed verliep. Dit kon ervoor zorgen dat je als nieuwe Telenet 360° klant problemen kon ervaren met de activatie van je wifi-pods. Je kon dit op verschillende manieren opmerken: probeer het later opnieuw meldingen, wifi-pod niet gevonden boodschappen, activaties die niet voor alle wifi-pods lukte, ... Alleszins, dit probleem is sinds zondag opgelost en zal dus niet meer voor extra problemen zorgen. Uiteraard blijft het een proces en kan er altijd individueel iets mislopen op IT-gebied specifiek voor jouw Telenet-account.

Problemen met activatie van je nieuwe F@ST-modem 
Heb je een probleem met de activatie van je nieuwe modem? Zie je in de Telenet-app de boodschap dat de activatie van de modem mislukt is? Neem dan altijd contact op met de klantendienst om dit te laten nakijken. Indien nodig zullen zij inderdaad een dossier voor je opstarten. In de meeste situaties zal je oude modem nog werken, sluit deze eventueel in tussentijd even terug aan.

Wifi-pods actief zonder de stappen doorlopen in de Telenet-app?
Enkele klanten hebben hier gezegd dat ze de stappen in de Telenet-app niet succesvol konden doorlopen, maar de wifi-pods wel online zijn en werken. Dit kan in sommige situaties. Ben je als klant al op het nieuwe IT-systeem geplaatst bij Telenet de voorbije maanden, dan worden de wifi-pods gepreprovisioneerd voor verzending. Eens ze bij jou op het netwerk worden gekoppeld (aan jouw Telenet-account), dan volg je als klant altijd de stappen in de Telenet-app. Maar stel dat je daar vastloopt of een probleem ervaart, is het wifi-systeem zelf slim genoeg om deze wifi-pods te herkennen op jouw netwerk en deze online te plaatsen. 

Geluid van de wifi-pods
Het klopt dat de wifi-pod soms iets meer geluid produceert, maar dit zou steeds beperkt moeten zijn. We hebben van de collega's geleerd dat deze vooral extra geluid genereren tijdens het installatieproces. Eens geïnstalleerd zou dit moeten afnemen en zou de wifi-pod erg stil moeten zijn. Daarnaast kan het voorvallen, afhankelijk van de belasting van het thuisnetwerk, dat de wifi-pods meer moeten verwerken en dus ook op sommige momenten meer geluid zullen maken, al zou dit altijd beperkt moeten zijn. Blijft je wifi-pod erg veel geluid produceren? Dan kan dit erop wijzen dat deze te ver van de modem is gepositioneerd. De wifi-pod moet dan eigenlijk continue te hard werken om de verbinding tot stand te houden. Probeer de wifi-pod dan eens wat dichter bij de modem te plaatsen.

Wat betekent de led op de wifi-pod?
Hier bestaat er een handig artikel over op de Telenet Klantenservice. Neem zeker eens een kijkje: Betekenis gekleurde ledjes?. Kort samengevat: zie je geen led branden op je wifi-pod? Dan is alles helemaal in orde. Knippert de led? Dan wil je wifi-pod jou iets van info geven.

 

Ben je een klant met Telenet 360° Wifi en heb je nog een probleem met de activatie van je modem en/of wifi-pods? Probeer het dan zeker nog eens opnieuw. Hou er rekening mee dat je niet altijd meteen de installatie via de Telenet-app kan opstarten, dit kan tot 36 uur duren voordat deze boodschap erin verschijnt. Loop je vast in het activatie process via de app? Probeer het dan zeker nog eens op een ander tijdstip. Blijft het probleem aanhouden? Neem dan zeker en vast contact op met de klantendienst, zij zullen de status van je wifi-pods kunnen bekijken. Indien nodig zal er uiteraard een dossier opgestart worden. Denk eraan dat je altijd eerst de nieuwe modem installeert en activeert en erna pas overgaat op de installatie van je wifi-pods, deze volgorde zal ook door de Telenet-app gevolgd worden.

Zo, mogelijks hebben we jullie met deze informatie toch al iets meer inzichten gegeven. En uiteraard hopen we mee dat jullie wifi-pods snel online zijn!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.