Beantwoorden
Gibbel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

Regelmatig valt mijn internet weg, ik denk dat eht telkens gebeurd als ik een nieuw IP-nummer krijg toebedeeld (?) Ik kan dan geen e-mail meer ontvangen nog verzenden, en surfen lukt dan ook niet meer... 
Toch als ik handmatig ga pingen dan lukt dat wel, zowel naar een ip nummer als een domain.
Ook FTP blijft gewoon werken, alleen e-mail en browsen valt uit en meld dat er geen verbinding is.
Als ik dan klik op "netwerk opnieuw instellen" dan werkt alles weer wel, maar is heel erg vervelend want dan moet ook de computer gereset worden en weer helemaal opstarten.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft??? Alvast dank op voorhand...    

0 Likes
21 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel 

Je schrijft niet welke browser of e-mail cliënt problemen geeft. Test eens met een andere browser.

Open er desnoods twee, zodat je bij een probleem onmiddellijk de andere kunt nemen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gibbel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

Hoi,,,
Het heeft niets met browser of email prog te maken,,, het is zowel met chrome, explorer of Brave browser, verder gebruik ik maar 1 email prog namelijk outlook. 
Het zit hem in netwerk beheer volgens mij daar de FTP down of uploads wel blijven werken, rare is als ik manueel ping dat dit ook gewoon werkt. 
Er is dus nog steeds een internet verbinding, maar op de een of andere manier (en ik denk dat dit elke keer komt met het wisselen van IP nummer, omdat dit met verschillende tussenpozen gebeurd, de ene keer is het elke dag wel een keer en dan duurt het soms 2 a 3 dagen eer het weer gebeurd)... 

Kies ik dan netwerk opnieuw instellen en herstart ik de computer is alles weer in orde, het zit hem dus ergens in de windows lijkt me, want ik heb de DNS en dergelijke al een keer manueel ingesteld en dat geeft geen verschil.  

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel 

 

Kun je eens wat meer info geven over uw netwerk en abo? Welk abo heb je? Heb je een HGW of een modem-only? Dewelke? Heb je nog een eigen router tussengeschakeld? Powerlines? WiFi? AP's?

 

Hoe meer info en details we hebben hoe gerichter we kunnen zoeken en dus juister antwoorden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gibbel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

Hoi,,,

 

Sorry ik begrijp je vraagstelling niet volledig dus ik weet niet of mijn antwoord afdoende zal zijn?

 

Ik heb gewoon een modem van TELENET (witte), alle lichtjes blijven gewoon branden ook als ik geen verbinding met het internet meer heb. Ik heb die in het begin van dit euvel al tig x gereset maar dat helpt niet. 
Het zit wel degelijk in de windows die (denk ik) na het verkrijgen van een nieuw IP-nummer geen verbinding meer maakt met het internet. Al blijft het internet wel verbonden want downloads blijven dan gewoon binnen komen. Met andere woorden FTP blijft gewoon werken  het is allene e-mail en surfen welk geen verbinding met het internet meer heeft. 
Mijn computer is verbonden via rechtstreekse kabel naar de TELENET modem.

Het is een desktop computer (geen laptop dus) me windows 10 er op. 

Als ik dit probleem heb dan moet ik gewoon <<Netwerk opnieuw instellen>> kiezen in windows, de computer herstarten en alles werkt weer... Zonder dat ik de modem moet herstarten of resetten. Daarom denk ik dat het probleem zich in windows voordoet en niet in de hardware???

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel 

Is uw pc aangesloten aan de modem met een kabel of via wifi?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@louishufk 

 

TS heeft in zijn vorige post het volgende geschreven:

 

Mijn computer is verbonden via rechtstreekse kabel naar de TELENET modem.

Het is een desktop computer (geen laptop dus) me windows 10 er op. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@StefaanH 

Nu moet men alles al herhalen voor ik het weet. Zou dat nog erger worden met de jaren?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luukske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

Als ftp wel werkt, dan heeft de PC op dat moment een geldig IP adres en link naar het internet. Het zou een DNS server issue kunnen zijn. Maak je gebruik van de Telenet DNS servers of heb je deze zelf ingesteld?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer


@louishufk  schreef:

@StefaanH 

Nu moet men alles al herhalen voor ik het weet. Zou dat nog erger worden met de jaren?

 


Geen paniek, op den duur weet je niet meer dat je het al wist of niet meer wist. Of zoiets toch, ik weet het niet meer juist ...😈😇


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel 

 

Wat bedoel je met nieuwe IP? Je hebt inderdaad geen fix IP adres, maar zo dikwijls verandert dat niet hoor ... Ik bedoel daarmee wel uw extern adres. Zolang uw modem/router aan blijft staan zal dat adres vele maanden en zelfs langer ongewijzigd blijven.

 

Uw intern adres, dat is iets anders, daar is het mogelijk dat je telkens je opstart een ander IP adres van uw router krijgt. Maar dat zou geen enkele invloed op uw verbindingen mogen hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel 

 

Ik denk net aan iets. Als je eens in de settings van uw netwerk in windows gaat kijken, staat uw eigen netwerk daar misschien toevallig als "publiek" aangeduid? Als dat zo is, wijzig dat dan in "privé".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gibbel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

EUHHHHHHHH ik zou niet weten waar dat te vinden,,, 

Ik heb een filmpje gemaakt van heel het netwerk gedoe.

 

hier te bekijken: https://youtu.be/4l4wqjGYiGA 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel 

 

Ik heb het in de rapte eens bekeken en uw netwerk staat op "particulier", en dat is OK., dus niet op "openbaar".

We gaan het ergens anders moeten zoeken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met netwerkverbinding, geen internet meer

@Gibbel Het kan zijn dat je een verbinding met datalimiet hebt ingesteld.


Je ziet misschien dat de instelling Instellen als verbinding met datalimiet in de volgende locaties is ingeschakeld en grijs wordt weergegeven, zodat je deze niet kunt uitschakelen:

Instellingen > Netwerk en internet > Ethernet > selecteer het ethernet-netwerk waarmee je verbinding hebt.
Als je de instelling Instellen als verbinding met datalimiet wilt wijzigen, kun je dat met een of meer van de volgende stappen doen:

Verwijder de gegevenslimiet als deze is ingesteld. Dit doe je als volgt:
Selecteer de Startknop en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status .
Selecteer Data-gebruik onder het netwerk waarmee je verbonden bent.
Selecteer de netwerkverbinding onder Een netwerk kiezen en kies vervolgens Limiet verwijderen > Verwijderen.
Let erop dat je op de pc bent aangemeld met een account dat administratorrechten heeft. Controleer dit als volgt:
Klik op de Startknop en ga naar Instellingen > Accounts > Je gegevens.
Kijk onder de naam van je account en zie of hier het woord Administrator staat.

als de meting op een bepaalde app staat kan het dus zijn dat ftp wel werkt en gewoon surfen niet...

 

Kijk misschien ook eens naar uw DNS instellingn en zie of er daar geen manuele dns instaat. Dit kan soms problemen geven. 

Kijk ook eens na op je router naar de dhcp lease, want 1 uur lijkt me wel vrij kort.

Standaard staat het op 1 dag.

Heel veel dingen na te kijken, hopelijk zit er iets tussen wat je kan gebruiken.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes