Beantwoorden
kristof2705
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

Hoi,

 

Sinds een aantal dagen heeft mijn dochter op haar A12 telefoon geen wifi meer van beneden waar dus de modem actief is.

wij hebben ook een wifi powerline boven waar zei wel op kan en ook zichtbaar is.

een technieker is heir een paar dagen geleden geweest omdat we een slechte installatie hadden gekregen bij het aansluiten nu een twee tal maanden geleden.

de powerline heeft hij een ander netwerknaam gegeven dan benden zodat deze niet storen met elkaar.

nu is het ambetant telkens zei haar gsm beneden gebruikt niet op het netwerk kan van beneden.

We zien op alle andere toestellen beide netwerken dus enkel haar gsm heeft maar 1 netwerk zichtbaar.

Ik heb al een reset gedaan van de netwerken op haar gsm en ook al 2 maal de modem herstart.

Dit leverde tot nu toe niets op.

Zou er iemand weten wat we hieraan nog kunnen doen ook heeft de technieker de modem enkel nog op de 5.0 gezet.

 

graag even uw feedback.

 

bedankt

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

@kristof2705 

Kan die Samsung wel op de 5 Ghz verbinden want dat is ook niet voor elk toestel het geval. 

Nu dat je zegt dat de technieker je netwerk enkel heeft ingesteld op de 5 Ghz netwerk zou ik er toch voor opteren dat je beide netwerken actief maakt , de 2.4 en de 5 Ghz. Je kan deze netwerken nog perfect splitsen maar zo heb je wel meer kans dat de 'oudere' toestellen ook kunnen verbinden op alle netwerken. Ook de aparte netwerk namen ( de SSID's ) kan je blijven behouden dat is geen probleem. Op die manier kan je de netwerken toch gescheiden houden. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

@kristof2705 de Samsung A12 kan geen 5GHZ wifi aan en daarom zie je deze ook niet. Toen je de wifi wel zag stond die waarschijnlijk op 2,4Ghz. Je kan dit oplossen door via mijn Telenet de instellingen op 2,4Ghz en 5Ghz te zetten. Dan zal uw Samsung nog steeds je 2,4Ghz signaal oppikken en de 5Ghz compatibele toestellen beide signalen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristof2705
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

Ik dacht ook al aan zoiets maar vond deze info niet direct online.

Bedankt alvast ik zal morgen proberen deze instelling aan te passen want vandaag ligt het plat wegens werken.

 

Grt

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

@kristof2705 

Ik zou in ieder geval het advies ter harte nemen om uw 5 GHz en 2,4 GHz netwerken elk een eigen SSID te geven. En boven en beneden ook apart. Zo kun je steeds manueel kiezen wanneer een verbinding niet optimaal is.

Een goede foon zal zelfstandig telkens overstappen naar het beste signaal (ook al hebben ze een ander SSID), maar niet alle foons doen dat even goed. De mijne bvb (Samsung S8). Doordat ik alle bronnen thuis (5 stuks in mijn geval) een ander SSID heb gegeven kan ik nu probleemloos aanpassen wanneer het eens niet vanzelf gaat.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

de A12 eens volledig uitschakelen en terug inschakelen.

Mogelijk is er iets in de beveiliging voor het 2.4GHz signaal verandert dat de A12 niet kan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem


@StefaanH  schreef:

@kristof2705 

Ik zou in ieder geval het advies ter harte nemen om uw 5 GHz en 2,4 GHz netwerken elk een eigen SSID te geven. En boven en beneden ook apart. Zo kun je steeds manueel kiezen wanneer een verbinding niet optimaal is.


Het scheiden van 2.4 GhZ en 5 GHz, en het scheiden van alle Ap's met een aparte SSID wordt hier dikwijls als dè oplossing van ieder WiFi probleem aangebracht.

Dat is een persoonlijke voorkeur van sommige gebruikers, waar ik zelf niet achter sta -- maar ik heb begrip voor iedereen's mening.

 

Het probleem van de Topic starter is echter eenvoudig;

  • hij heeft één toestel die alleen op 2.4 Ghz kan verbinden (GSM van de dochter).
  • hij heeft 2 WiFi access points (modem beneden en WiFi Powerline boven).
  • de dochter kan beneden niet verbinden om dat de technieker de 2.4 GHz op de modem heeft uitgeschakeld (wat een onzin).

Oplossing is ook eenvoudig:

  • de 2.4 GHz op de modem beneden terug activeren 😊

Van zodra de modem beneden terug 2.4 Ghz uitzendt, is het probleem van de dochter toch opgelost ???

Al de rest, verschillende benamingen voor 2.4Ghz en 5GHz, verschillende benamingen voor boven en beneden, is toch niet echt relevant?


@kristof2705  schreef:

een technieker is heir een paar dagen geleden geweest omdat we een slechte installatie hadden gekregen bij het aansluiten nu een twee tal maanden geleden.

de powerline heeft hij een ander netwerknaam gegeven dan benden zodat deze niet storen met elkaar.


Dat is toch ook zever. Hoe kan een andere netwerknaam verhinderen dat Access Points mekaar "storen" ??? Storen gebeurt alleen als de kanalen te dicht bij elkaar liggen, heeft niets met SSID te maken.

 

Ik ben van mening: één netwerk = één netwerknaam.

Het overschakelen moet vanzelf gebeuren.

Verschillende netwerken = verschillende SSID's (vb privé, werk, gasten).

 

Maar zoals ik zei, dat is een persoonlijke keuze.

Ik rij ook liever met een automatische versnellingsbak, en laat mijn auto zelf beslissen wanneer hij schakelt. Ik heb er vertrouwen in.

Mijn vrouw wil alleen een manuele, want zij weet het beter wanneer ze wil schakelen (en liefst pas als ze boven de 4000 toeren gaat, want dat geeft haar een sportief gevoel 😳).

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Samsung A12 vind geen wifi meer van de modem

Automatisch overschakelen gebeurt enkel goed bij een mesh systeem. Als ge verschillende AP's hebt met dezelfde SSID dan wordt pas geschakelt naar een andere AP als het signaal van de verbonden AP veel te zwak is en niet als er een sterker signaal is van een ander AP.

Ik vindt verschillende namen voor 2.4 en 5 GHz wel zinvol omdat de 5 GHz meestal duidelijk sneller is dan de 2.4. Het 5 GHz signaal wordt wel sneller zwakker met de afstand dan het 2.4 GHz signaal, maar een zwakker 5 GHz is het internet meestal toch sneller.

In mijn telenet kan ik enkel het WiFi signaal volledig (2.4 en 5) afzetten. Ik vermoed dus dat een beveiliging instelling (WiFi standdaard of beveiligingsprotocol) voor het 2.4 signaal verandert is en dat  de A12 dit niet kan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes