|
25.790
netweters
|
159.888
antwoorden
|
|
21.541
vragen
|
Beste
Sinds vrijdag 26 december valt onze wifi (internet) regelmatig weg. Via onze whatsapp groep van de straat stel ik vast dat iedereen met dit probleem kampt die klant is bij telenet. Zaterdagochtend had ik de eerste keer contact met een medewerker van Telenet, niet echt met succes. Er zijn problemen en men werkt eraan, veel meer kreeg ik niet te horen. Vandaag had ik opnieuw telefonisch contact met Telenet, ook van dit gesprek werd ik niet veel wijzer. Op het einde van het gesprek werd er met de volgende zin afgesloten door de medewerker: je kan enkel wachten meneer, dat loont soms... (en er werd meteen ingehaakt...). Kan iemand mij zeggen wat het probleem in onze gemeente is en wanneer dit probleem opgelost is?
Met vriendelijke groeten
Kurt
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Internet valt bij regelmaat weg!
@KURTDESCHUTTER Kun je ons aangeven over welke gemeente het gaat? Dit wordt namelijk niet vermeld in je vraag. Als meerdere mensen hetzelfde probleem ervaren, gaat het meestal om een algemeen probleem. In dat geval kan de helpdesk helaas niets doen, en is het juiste antwoord inderdaad dat je moet wachten.
Dit zou normaal gezien ook moeten aangegeven zijn in je Telenet app.
Hier zijn wij ook klanten en gaan nooit kunnen nagaan wat het probleem precies is als wanneer het opgelost gaat kunnen zijn.
Jullie hebben vermoedelijk een algemeen probleem in de straat maar daar is Telenet voor. De procedure is dat er een netwerktechnieker zal moeten komen voor dit na te kijken. Ergens een verdeel kast een TAP een paddestoel eender iets waardoor jullie straat problemen heeft.
Zoals @kristofDW ook al aangeeft nu moeten jullie wachten op Telenet zelf.
Wifi die uitvalt lijkt me toch eerder een zeer lokaal probleem. Het is niet omdat andere straat bewoners zeggen dat het soms gebeurt dat de Wifi uitvalt dat het een algemeen probleem is, tenzij het bij iedereen in de straat gelijktijdig uitvalt. Heeft iedereen bij wie het uitvalt dezelfde modem van Telenet? Welke gelijkenissen zijn er er tussen de uitvallers. Wifi op 2,4 GHz, op 5 GHz, op 6 GHz? Zet iedereen aan die hetzelfde probleem heeft om contact op te nemen met Telenet. Als één klant contact opneemt is het allicht een individueel probleem (zelfs al zegt die klant het tegengestelde). Als meerder klanten van dezelfde straat contact opnemen met Telenet dan wordt het inderdaad veel sneller herkent als een collectief probleem.