Beantwoorden
Michael3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Smallband

Goedenavond,

 

Sinds vandaag heb ik het volgende bizar probleem.

 

Al iets meer als 2 jaar heb ik een speedboost naar 400 dat steeds perfect heeft gewerkt. Ook als ik opgemerkt wier als grootverbruiker kon ik nog makkelijk tegen +- 80mpbs download tijdens de piekuren waardoor ik met gemak 1tb kon downloaden tijdens de piekuren.

Het ging wel wat trager.

 

Sinds eind vorige week heb ik 1Gbps en vandaag ben ik als grootverbruiker opgemerkt.

 

Geen probleem dacht ik want ik ben bijna elke maand grootverbruiker en kon nog steeds normaal 4k stream en dergelijke tot vandaag...

 

Ineens werkte er amper nog iets, na een speedtest te doen bleek ik op 5mbps te zitten wat supper traag is.

 

Ik bel naar de klantenservice en wordt doorverbonden met de technische dienst. Daar vallen ze echter uit de lucht en snapt er niemand hoe het komt dat ik al bijna 2 jaar aan zo'n snelheid kon surfen als grootverbruiker.

 

Niemand kan mij helpen want hier hadden ze nog nooit van gehoord.

 

Alles is verbonden met de kabel.

 

Is er hier iemand die al zo iets heeft meegemaakt of weet er iemand hoe dit terug aangepast kan worden zodat ik tijdens de piek toch nog iets of wat kan doen?

 

Aangezien tv kijken via iptv gaat lukt zelfs dit niet meer.

 

0 Likes
5 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Smallband

Smallband bij jouw abonnement is 10Mbps down / 1Mbps up  .

Meer vragen dan dit zal helaas niet pakken, maar met 5mbps moet je niet tevreden zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michael3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Smallband

Maar hoe komt het dan dat ik de afgelopen 2 jaar tijdens de piek als grootverbruiker toch de 80 Mpbs haalde? Ben in juli verhuisd en had dus een nieuwe modem en dan nog had ik die snelheid als grootverbruiker.

 

Sind ik naar 1Gbps ben gezet heb ik ineens maar 5Mpbs als grootverbruiker tegenover de 80Mbps, snap er niets van hoe er ineens zo'n verschil kan zijn.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smallband

@Michael3 

 

Er zal ergens een kink in uw systeem gezeten hebben die (helaas voor u) weggewerkt is door de in plaatsstelling van het nieuwe systeem.

 

De onbekende "fout" is daardoor automatisch rechtgezet.

 

Het is maar een gedacht maar dat zou ik wel een logische verklaring vinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Smallband

Ergens zou het logisch zijn als je met Speedboost 1Gpbs op smallband terecht komt je 100Mpbs krijgt i.p.v. 20Mpbs kwestie van de verhoudingen wat in evenwicht te houden... of nog beter de FUP volledig afschaffen. Zelf overweeg ik mijn WIGO met SpeedBoost over te zetten naar KLIK gezien daar geen FUP meer is. Mocht de smallband bv 100Mbps zijn daar zou ik mee kunnen leven.

 

@Suzy 

 

Zijn er hier al ergens plannen voor? Of is dit nog verre toekomst....

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Smallband

@Kopernikus over aanpassen van de FUP is er nog niets geweten. We hebben dit proactief nagevraagd met de aankondiging van de Speedboost. Indien dit wijzigt/verhoogt in de toekomst, zal ik het zeker delen hier op De Netweters. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.