Beantwoorden
gw
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sonos via Telenet wifi

Goede avond.

Ik had in mijn huis een eigen wifi netwerk dat werd aangemaakt door een Apple TimeCapsule. Daarnaast heb ik het wifi netwerk dat afkomstig is van mijn modem - router van Telenet.  Dit laatste netwerk gebruikte ik maar sporadisch. 

Nu heeft mijn TimeCapsule er de brui aan gegeven, en wil ik in huis alles overzetten op het Wifi netwerk van mijn modem/router.  

Dit lukt voor de mobiele telefoons en laptops, maar dit lukt niet voor mijn sonos spelers.  Ik heb er twee (een sonos 5 - 2e generatie en een sonos one SL)  Het aanmeld proces van de sonos spelers loopt altijd spaak als je via de sonos app het wifi wachtwoord ingeeft.  Uiteindelijk heb ik ze wel weer aan de praat gekregen door de sonos 5 bedraad aan te sluiten aan de telenet modem/router.  

 

Graag had ik ze echter terug op de wifi gekregen, want de speler staat nu op een echt ongelukkige plaats in onze leefruimte.  Moet ik ergens een instelling aanpassen aan mijn modem via "mijn telenet" of  zie ik ergens iets over het hoofd. ?

 

Alvast bedankt voor de raadgevingen. 

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos via Telenet wifi

@gw  ik heb het vermoeden dat je Sonos niet wil doen wat jij wil doen. Heb dit probleem ook al vaak gehad dan stel je ze in of wil je eraan beginnen en zegt het systeem dat ze al op je netwerk zitten dat is een beetje de pest eraan. Stap voor stap dien je ze opnieuw in je netwerk te plaatsen. Dus ook al de aanwezige boxen resetten.Je kan het op twee manieren doen , je kan dat draadloos direct doen of eerst met de kabel en daarna in de app aangeven dat je ze wil verbinden met de wifi. Maar voor nu je gehele stappen plan doorlopen om ze allemaal opnieuw te koppelen. Als je ze direct draadloos doet met de app gaat het snelst , dat is mijn ervaring. 

 

Kleine tip : probeer zo min mogelijk te wijzigen in je netwerk als het om de Sonos gaat want deze zijn direct van slag en kan je alles herinstalleren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gw
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sonos via Telenet wifi

@patrick37 Bedankt voor de toelichtingen.  Ik had inderdaad mijn sonos toestellen "terug naar fabrieksinstellingen" gezet voor ik begon aan mijn poging ze te koppelen aan het telenet-wifi netwerkt.  Daar zal het probleem niet aan gelegen hebben...  Heeft u een andere suggestie of tip ?

 

met vriendelijke groeten. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos via Telenet wifi

@gw  ja bekabeld alles opnieuw instellen. Dus per box aan de kabel verbinden dan je Sonos box instellen ook instellen op wifi en als deze gekoppeld is dan op de plaats zetten waar deze hoort te staan. En dat op deze manier box voor box doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gw
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sonos via Telenet wifi

@patrick37 Ik ben er deze morgen nog eens vol goeie moed aan begonnen .  Een her-installatie direct over de wifi is me weer niet gelukt. (bij mijn initiële installatie is dat ooit wel gelukt)  Daarna een installatie geprobeerd waarbij ik een van mijn sonos-toestellen verbonden heb met de router via een ethernet kabel. Op deze manier lukt het wel om alles aan de praat te krijgen, maar zodra ik de ethernet los koppelde viel alles weer uit. Via de app op mijn mobiel was het me niet duidelijk wat ik moest doen om "zonder ethernet kabel" verder te kunnen.  Dan gezocht op de site van sonos, en toen zag ik de oplossing : Ga in de app daarna naar Instellingen > Systeem > Netwerk > Draadloze installatie om ze te verbinden met het wifinetwerk. In de app had ik deze aanwijzing nooit gezien (of er naast gekeken)  Nu werkt alles terug prima.   Bedankt voor de hulp

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Sonos via Telenet wifi

@gw bedankt om de oplossing te delen! Gaat anderen die hetzelfde ervaren of zoeken zeker kunnen helpen. 😁👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.