Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Om geen huur te moeten betalen, sorry ik betaal al genoeg zo, heb ik mij 2 TP Link M4 mesh pods gekocht. Eerst bleken die niet te werken op mijn modem maar nadat een technieker is langsgeweest werkt het nu wel. 

Maar wel een rare opstelling volgens mij. Ik had eerder 2 powerlines om mijn Nas boven te kunnen verbinden met mijn thuisnetwerk. TRok ik echter beide powerlines uit, had ik geen wifi meer. Nu blijft de powerline die oorspronkelijk verbonden was met de modem steken en aangesloten met utp kabel op de modem en nu werken beide TP links wel. Ik dacht de 2 powerlines binnen te brengen maar nu blijf ik ééntje toch gebruiken, is dit normaal ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: TP Link

0 Likes
10 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1102
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Een enkele Powerline doet toch niks? Er moet toch sowieso minstens een tweede zijn om data te ontvangen.

 

Kan je wat meer info geven over je setup? Welke modem en powerline (is het een Wi-Fi powerline of een gewone) je hebt, hoe alles aan elkaar aangesloten is (UTP/Wi-Fi)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Je zal een powerline gehad hebben die verbonden is met je modem, wat logisch is en een 2e powerline met WiFi waarop je NAS verbonden is. Dus je NAS maakt verbinding met de router via PWL (wifi) met UTP - electriciteitsnetwerk - PWL - NAS. En je had Wifi via dezelfde Powerline die dan ook verbinding maakte langs dezelfde weg.

Nu heb je normaal een verbinding van je modem/router naar de 1e TPlink (basisrouter) en dan draadloos naar de 2e TP link. Veel Mesh is er op die manier niet aan want voor MESH moeten er minstens 3 zijn. Nu heb je gewoon een betere repeater.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Eerst had ik dus 2 powerlines, de PG 9072 wifi die boven in het stopcontact zat en een PG 9073 die aangesloten is aan de  CH8568LG modem. Torrentje.

Nu moest ik van de technieker de PG 9072 wifi boven uittrekken en de PG 9073 laten zitten aan de modem. TP Link pod aangesloten op de modem en ééntje boven aangesloten zonder de powerline wifi dus aan de Nas. Dit werkt, maar nu is mijn vrouw waarom moest die PG 9072 blijven zitten aan de modem heeft die dan nog nut ? 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1102
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Als er inderdaad geen enkele andere Powerline in je netwerk is, dan heeft de PG 9072 geen nut meer. 
Deze zet nu een internet verbinding op je elektriciteitsnet; maar er is geen enkel andere apparaat dat iets doet met die verbinding.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Dus die mag dan toch verwijderd worden neem ik aan, ik snap niet waarom die technieker die wilde laten zitten. 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

@snap1704 inderdaad je mag die eruit nemen want 1 powerline heeft geen nut.

Er is misschien ergens een verborgen powerline dat je niet weet 😉

Trek de powerline gewoon uit en wacht af. werkt alles naar behoren is er geen andere powerline in gebruik en heb je deze niet nodig.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Ok bedankt iedereen, heb hem er tussenuit gehaald en het werkt dus. Ik snap wel nog altijd niet waarom die technieker me gezegd heeft om hem te laten zitten. 

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 195
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

een aparte Powerline heeft inderdaad in principe geen nut.

Toch ff vermelden dat je in principe een PG9072 ook als Access Point kan gebruiken en dus daar geen 2de nodig bij hebt, wel een eth verbinding.

In deze setup moet je wel een eth verbinding van je modem naar de PG9072 hebben, maar geen PG9073 of andere 2de Powerline.  Door de eth in de PG9072 te connecteren creer je dan een Access Point.

Dus je gebruik die powerline dan stand-alone als access point, in dit geval een wifi5 AP.

snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem

Kan je even verduidelijken BandR wat een eth verbinding juist is. Dank U.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TP Link mesh pods gebruiken met Telenet Modem


@snap1704  schreef:

Kan je even verduidelijken BandR wat een eth verbinding juist is. Dank U.


Ethernetverbinding, een netwerkkabel (UTP-kabel) dus.

0 Likes