Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ga gewoon naar een Telenet center,vraag daar de nieuwe HGW want die hebben ze in stock

+ pods. Betaal 50 euro voor de ruil van jou hgw naar de nieuwe hgw en 3 euro voor pods.Laat daar HGW activeren,en klaar is kees.

Van je geruis hgw ben je verlost of die WiFi pods veel beter gaan zijn,wil ik graag zien bij een snelheidstest +920Mbps.

Mischien heb je wel 3 pods nodig voor een goed resultaat in een huis met verdiep.

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

ik moet dat ook niet hebben, maar zal de ingebouwde in de modem nog even sterk zijn als vandaag? Als dat niet zo is, dan dwingen ze je wel om zo een pod te kopen.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik wil het eerst nog wel eens zien wat die WiFipods werkelijk bieden.

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@fieldoxide  schreef:

Ik vraag me toch af hoe dit in zijn werk gaat als je die pods en de nieuwe modem on line bestelt. 

Moet je dan je oude modem vervangen door de nieuwe modem als je hem thuisgekregen hebt? 

Wanneer dien je deze dan te activeren, neemt hij de settings van je oude netwerk over? 

Is het dan ook de bedoeling dat je je oude modem terugstuurt of in een Telenet center binnenbrengt ? 

Ik zou niet graag een aantal dagen zonder internet zitten na een mislukte activatie. 


@fieldoxide klopt. Je zal een notificatie krijgen in de Telenet-app, vanaf dan kan je beginnen met de installatie van je nieuwe modem en wifi-pods. Je moet dan je huidige modem vervangen door de nieuwe Telenet 360° Modem (F@ST3896LG-TN) en volgt alle stappen in de Telenet-app om zowel je modem als je nieuwe 360° Pods te installeren. De activatie zal dan geïnitieerd worden. Je oude modem kan je dan na enkele dagen retourneren via PostNL of binnenbrengen in een Telenet Center. 

Als de activatie niet zou lukken, neem je meteen contact op met Telenet. 

Bedoel je met "de settings van je oude netwerk" de naam van je wifi-netwerk(en) en het bijhorend wachtwoord? 
Want je eigen toestellen maken automatisch verbinding met het nieuwe netwerk, dus dit wordt inderdaad overgenomen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@Suzy Bedankt voor de snelle feedback en gedetailleerde uitleg. 

petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Hallo Suzy,

 

De netwerk naam is één ding maar hoe zit het met de IP range settings?

In mijn netwerk verbinden bijvoorbeeld ook mijn omvormers voor zonnepanelen met mijn netwerk en deze gebruiken ook specifieke IP adressen via WIFI verbinding

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@petepallSSID is geen netwerknaam. Een netwerk heeft eigenlijk geen naam. Een SSID is gewoon het herkenningspunt voor uw draadloze verbinding.

Uw netwerk wordt bepaald door uw router. Die deelt IPadressen uit aan aangesloten clients of dit nu tot stand komt via uw AP's of bedraad dat maakt niet uit.

Het standaard netwer op een Telenet router is 192.168.0.0 = netwerk ID. Dit kan veranderd worden in "mijn Telenet" door het 3e octet te veranderen naar 1, 2, 3 tot 255. Het achterliggende veranderd dan overeenkomstig.

192.168.0.1 is de default gateway richting internet.

255.255.255.0 is het subnetmask.

Via DHCP worden IPadressen toegekend tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.254.

192.168.0.2 tot 192.168.0.99 kan je gebruiken om vaste IPadressen toe te kennen aan bvb een printer, een Nas, camera's enz.. Devices die normaal gezien niet van plaats veranderen.

Als je andere adressen hebt dan zullen die niet connecteren in je netwerk tenzij je wat programmeerwerk doet.

Heb je een eigen router met Wifi dan kan dit zijn dat die zijn eigen IP adressen uitdeelt. Maar die IPadressen zijn niet bereikbaar vanuit je Telenet netwerk, omgekeerd kan het wel omdat dit netwerk dan een onderdeel (subnet) van het Telenet netwerk is.

Bijgaande afbeelding maakt het misschien wat duidelijker. Dit is een reële situatie met een Deco Mesh router die de Wifi verzorgt. En zoals hier de camera's via de Deco router zijn aangesloten kan het zijn dat uw omvormer via de Wifi ook op die manier is aangsloten
De camera's zijn hier bijvoorbeeld vanuit de NAS enkel bereikbaar door de nodige portforwarding in te stellen in de Deco.

In het geval van de Ipods is het de specifieke router van Telenet die de IP adres uitdeelt.

Ik probeer hier een afbeelding te zetten maar dat pakt blijkbaar niet.

netwerk_Deco.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@igvfer 

Ik probeer hier een afbeelding te zetten maar dat pakt blijkbaar niet.

Ze staat er toch hoor ... 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Het was dan inderdaad toch gelukt. Alleen nog even meegeven dat als je op een bepaalde kamer nu geen WIFI bereik hebt naar je modem, je er voor 90% zeker kan van zijn dat je met daar een IPod te zetten het ook niet zal lukken. Het lukt alleen maar als de Ipods binnen het bereik van elkaar en de modem staan en dan heb je pas 1 netwerk binnen de standaard range die Telenet gebruikt 192.168.0.0. Tenzij ze dit veranderd hebben natuurlijk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Kan iemand al een WiFi snelheidstest posten met 1 of meerdere pods incl de nieuwe HGW.  over 1Gbps.

AnyConv.com__PODS en HGW.jpg

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik ontvang ze vandaag, keep you posted!

Update: ik heb alleen 1 nieuwe pod ontvangen, maar niet de nieuwe modem (met pod inbegrepen). Ik heb momenteel alleen de Modem-only (zonder ingebouwde router dus). Afwachten dus nog op de modem....


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@m-jan20  @loti 

Had gistere ff broer gehoord en met de nieuwe wifi6 hgw haalt ie met gemak 945mbps down en bijna 40mbps up via zijn gsm.

Aan de pod zelf als die goed in range staat, haalt die bijna exact zelfste getal zij ie.

Edit: fout met up en down van plaats te wisselen, na terechte opmerking @loti 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

met de nieuwe wifi6 hgw haalt ie met gemak 945mbps up en bijna 40mbps down via zijn gsm.

Moet dat niet andersom zijn.🙄

Via pc wil ik graag weten.

Zonder pods haal je met de CH8568LG in WiFi6 volgens een persoon op netweters 920Mbps

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@loti 

Aangepast 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

De 360 wifi modem icm 4 pods

test gedaan op iphone 14 promax

IMG_3136.jpeg