Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag



Ik lees het volgende over Telenet 360° Wifi:


De wifi-pods maken gebruik van artificiële intelligentie:

Zo leren de wifi-pods altijd bij dankzij het gebruik van alle andere toestellen van hetzelfde merk (Plume). Ze krijgen regelmatig software updates op basis van problemen of mogelijke verbeteringen.
We informeren jou als klant juister dankzij nieuwe functionaliteiten in de Telenet-app voor Telenet 360° Wifi. Zo sturen we een bericht als je jouw wifi kan optimaliseren en hoe je dit kan doen. We sturen ook een bericht als de wifi-pods plots offline zijn of te ver van elkaar staan.
Onze technische medewerkers krijgen extra inzichten in jouw wifi-netwerk, om je zo ook beter te kunnen helpen.

Ik begrijp dat dit Telenet 360° Wifi-systeem data verzamelt over het thuisnetwerk van de klant waarbij artificiële intelligentie (lokaal op de modem of in de cloud?) al deze data analyseert om beslissingen te nemen of (commerciële) voorstellen te doen aan de klant om je Wifi-ervaring te optimaliseren.

Waar vind ik het bijhorende privacy-beleid? Welke data wordt er precies verzamelt en verwerkt, wie heeft toegang tot welke gegevens van het Wifi-netwerk van de klant? Welke beslissingen neemt Telenet of Plume op basis van deze data?
Weet die artificiële intelligentie bijvoorbeeld dan om hoe laat en hoelang ik met een tablet in mijn slaapkamer naar Netflix kijk?
Graag wat meer info @Moderator 

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Van privacy beleid heb ik geen last,heb een CV8560E.

In elke kamer + zomerhuis UTP rechtstreeks naar de modem.

En kijk weinig tv,het nieuws,praatprograms,documentaires,muziek shows,zeker geen series,films,of netflix bedankt.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@m-jan20  schreef:
Ik heb er momenteel 2 (aan €3/maand, de prijzen van de testperiode). Verhoogd m'n prijs nu?

@m-jan20 ik vraag het voor de zekerheid voor je na. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@Kcquipor  schreef:


...

En ook nergens in de reclame of site promoten ze dat de pods een UTP aansluiting zou hebben, bvb voor mijn TV-Box


@Kcquipor goede vraag! Ik heb deze middag een aankondiging op De Netweters geplaatst. Hierin kan je informatie vinden over de UTP-aansluiting van de wifi-pod. Neem zeker eens een kijkje: Lancering van Telenet 360° Wifi (praktische vragen).

Daarnaast vind je deze informatie ook terug bij de technische informatie op onze website, bijvoorbeeld in dit artikel: Alles over Telenet 360° Wifi.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@Boeverke  schreef:

Als ik 3 maanden testperiode doe, en dan de pods terugbreng. Kan ik dan mijn huidige access points gebruiken met de nieuwe modem? Dan

heb ik toch al 1 punt met WiFi 6. Ik heb nog nergens gezien dat de access points niet kunnen samenwerken met de nieuwe modem


@Boeverke hier kan je terugvinden welke Telenet-toestellen je moet verwijderen om de nieuwe Telenet 360° Pods te gebruiken. Het Telenet Access Point (wat trouwens ook valt in de categorie Wifi-booster), maakt hier ook deel van uit. 

En je kan de nieuwe Telenet 360° Pods uitproberen en ondertussen je huidige Wifi-boosters bijhouden (let wel voor deze laatste blijf je wel huur betalen vanaf de 2de booster). Ben je niet overtuigd van het nieuwe systeem, dan kan je jouw nieuwe 360° Pods retourneren. Stel dat je zelf niet tijdig een keuze maakt, gaat Telenet ervan uit dat je gekozen hebt voor het nieuwe systeem, dit zal bijhouden en worden je 'oude' Wifi-boosters gedeactiveerd. Vanaf dat moment kan je hier ook niet meer terug naar overschakelen en moet je jouw Wifi-boosters retourneren. Dus het is belangrijk dat je tijdig de nieuwe Wifi 360° Pods terugstuurt als je bij het Wifi-booster systeem wil blijven.

Deze info vind je op de website, maar ook in mijn aankondiging op De Netweters (onder Bestellen en installeren). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

gui1
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
De vernieuwde WIGO? Topicvreter! Laat de zon in je hart! Smile!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik begrijp niet "Staat je modem niet op een centrale plek, neem dan een maatje meer". Mijn modem staat in de berging. Living en keuken is één geheel waar ik ook de wifi pod zou installeren. Is dat voldoende ook voor mijn verdieping?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Bekijk eens het filmpje op hun introductiepagina waarbij ze het product voorstellen.
Net zoals alle publiciteit heel mooi voorgesteld. Maar als je dat installeert puur op WiFi dan kan je van een kale reis terugkomen. Net zoals alle Wifi zijn plafonds, muren enz. hindernissen. Dus router beneden en Ipod boven zou soms niet kunnen lukken door het plafond.

Wat ze op het filmpje wel duidelijk aangeven is dat Ipod 1 in connectie moet staan met zowel Ipod 2 als de router.  Idem voor IPod 2. Anders verlies je een stuk van de mogelijkheden. Dat geldt trouwens voor alle Mesh netwerken.

In lijn bijvoorbeeld heb je maar een gewone repeater.

Bedraad aangesloten heb je wel het voordeel van het vlot overschakelen naar het beste AP maar verlies je een stuk reduntantie. Want dergelijk netwerk is gemaakt om, als je bent verbonden via Ipod 1 en de communicatie tussen Ipod1 en de router is te druk dan communiceert die eventueel van Ipod1 naar Ipod2 en vandaar naar de router. Het signaal kiest de minst drukke weg waar mogelijk.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

De set van router + 2 Ipods kost 3€ in Nederland 2.5€. De aanschaf van de router met 1 Ipod heeft heel weinig nut. Dat is en blijft een verbeterde repeater, niet meer of minder. Je moet minstens een driehoek kunnen maken voor de beste resultaten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Hey,

Ik heb momenteel 4 360 pods en een modem only. Graag zou ik men pods combineren meg de 360 wifi modem om een nog betere verbinding te hebben. Hoe bekom ik deze?

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik heb zelf ook al pods en heb de nieuwe gewoon kunnen bestellen via telenet.be/360wifi. Er staat dat “indien een nieuwe modem nodig is, deze ook mee geleverd zal worden”.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Dus ik moet NOG een pod xtra bestellen dan?

matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

En als je al pods hebt? Hoe bekom je dan de 360 modem?

Abolleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik heb dit wel op de site terug gevonden hoor. Kan het nu alleen even niet terug vinden.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik vraag me toch af hoe dit in zijn werk gaat als je die pods en de nieuwe modem on line bestelt. 

Moet je dan je oude modem vervangen door de nieuwe modem als je hem thuisgekregen hebt? 

Wanneer dien je deze dan te activeren, neemt hij de settings van je oude netwerk over? 

Is het dan ook de bedoeling dat je je oude modem terugstuurt of in een Telenet center binnenbrengt ? 

Ik zou niet graag een aantal dagen zonder internet zitten na een mislukte activatie. 

snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 115
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Had nochtans verleden jaar van een telenet technieker te horen gekregen dat je met een abonnement OneUp voor 2 die pods gratis kreeg. Maar zoals je zegt :

Telenet en gratis, dat is een onmogelijke combinatie "