Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik had meer verwacht +920Mbps.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@matty 

Wil je deze test eens doen via speedtest van ookla? 

Je zou eens als je zou willen een meeting moeten doen dicht bij de hgw/modem en een test bij je verste pod.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@Kcquipor  schreef:


...

Ook stel ik mij de vraag dat ze promoten om een verdeelstekker te gebruiken, vroeger was dit totaal afgeraden (waarschijnlijk omdat met de vorige boosters het ging via het stroomnetwerk en nu alleen via mesh), maar stel mij hier toch nog altijd vragen bij.

...


@Kcquipor ondertussen hebben we verduidelijking gehad van de engineers over het gebruiken van een verdeelstekker. Het is effectief geen probleem als de wifi-pods ingestoken worden in een verdeelstekker, het maakt zelfs niet uit dat ze rechtop insteken (wijzend naar het plafond).

Wel belangrijk wanneer je de wifi-pods installeert is: 

  • wifi-pods moeten centraal in het huis staan, liefst op een binnenmuur (aan de buitenmuren verlies je de helft van de wifi aan de buren of tuin)
  • vermijd obstakels tussen modem en pods (meubels, muren, glas, isolatie, ...), ze kunnen allemaal het wifi-signaal verzwakken
  • plaatst de pods niet te ver uit elkaar, zodat ze een goede verbinding hebben en een naadloos netwerk kunnen creëren 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik heb nog een technisch vraagje ivm de UTP aansluiting. Sorry als dit al ergens staat, maar ik heb het niet gevonden.

Kan de UTP aansluting aan de pod enkel gebruikt worden om externe apparaten aan te sluiten, of kan deze ook gebruikt worden als backhaul, zoals andere mesh systemen (bv. Netgear Orbi) dat kunnen doen? Met andere woorden, kunnen de pods ook met elkaar communiceren via Ethernet/UTP of enkel via wifi?

Aangezien ik heel wat UTP aansluitingen heb verspreid in mijn huis, is dit een handige manier ervoor te zorgen dat elke pod altijd een optimaal netwerksignaal heeft, zonder me al te veel zorgen te maken over de plaatsing (niet te ver van andere pods af en zo).

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@KcquiporHet gebruik van verdeeldozen werd inderdaad afgeraden omdat het signaal via het electriciteitsnet ging maar in geval van IPods is dat niet zo daar gaat het via WiFi. En daar gelden de aanbevelingen zoals @Suzy meegeeft.

In regel geven de meeste fabrikanten voor hun AP's, Mesh of niet (Ipods maken en Mesh netwerk) een oppervlakte bereik op van 150 m2. Dat is een cirkel met een straal van 7 meter in elke richting waarbinnen je een goed signaal hebt. Dat is zonder rekening te houden met storende elementen zoals muren e.d. . En Ipods moet je plaatsen waar je een goede Wifi ontvangst hebt anders is het nutteloos.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik denk wel dat dit mogelijk is maar in dat geval communiceren de IPods rechtstreeks met de modem en niet onderling met elkaar tenzij langs de modem rond.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@igvfer  schreef:

Ik denk wel dat dit mogelijk is maar in dat geval communiceren de IPods rechtstreeks met de modem en niet onderling met elkaar tenzij langs de modem rond.

 


Bedankt voor je antwoord, maar ik zou dit toch graag even bevestigd zien door iemand van Telenet zelf. Ik weet dat de Netgear Orbi systemen dit initieel niet ondersteunden, maar na een bepaalde firmware update wel.

Wat betreft jouw opmerking over communiceren via de modem: ik weet dat je bij Netgear Orbi kan kiezen of je via de router gaat (stertopologie) of rechstreeks met een andere satelliet communiceert (daisy-chain):
https://kb.netgear.com/000051205/What-is-Ethernet-backhaul-and-how-do-I-set-it-up-on-my-Orbi-WiFi-Sy...


Nu, bij een gigabit ethernet netwerk vraag ik me af in hoeverre dit in de praktijk qua performance veel verschil maakt...

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ondertussen viel me dit stukje tekst op in de lijst van vragen en antwoorden op de Telenet website:
https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

 

Wat is het verschil tussen Telenet 360° Wifi en oude Telenet Wifi-boosters?
Met Telenet 360° Wifi wordt het wifi-signaal verstuurd via mesh-technologie of een UTP-kabel, terwijl dat bij de wifi-boosters via het elekriciteitsnetwerk of een UTP-kabel gebeurt.
 
Als ik dit goed interpreteer lijkt het te suggereren dat UTP backhaul (m.a.w. communicatie tussen pods via Ethernet) inderdaad mogelijk is. Nog steeds zou het fijn zijn als iemand van Telenet dit even kan bevestigen. 😉

Edit: OK, nevermind. Ik had dus effectief alles wat grondiger moeten lezen. Ik heb nu het volgende gelezen in de aankondiging van @Suzy

  1. Wat bij meer afgelegen locaties?
    Extra aandacht is nodig bij afgelegen locaties in en rond het huis (bijvoorbeeld zolder of terras). Het is belangrijk dat wifi-zones van de wifi-pods elkaar overlappen voor draadloos contact om zo één naadloos wifi-netwerk te maken. Alleen zo kunnen ze met elkaar communiceren. De maximale afstand tussen wifi-pods is daarvoor 9 tot 12 meter.


    Er zijn dus 2 opties voor het wifi-bereik op afgelegen plaatsen:
    • een extra wifi-pod plaatsen in tussenruimtes/verdiepen zodat de wifi-zones elkaar overlappen
    • een UTP-kabel voorzien van de modem tot in de ruimte waar extra wifi-bereik nodig is, zo kan je de wifi-pod daarop aansluiten.
Hiermee beschouw ik mijn vraag dus als beantwoord. Excuses voor de onderbreking, carry on. 😉
wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

WIFI 360 geïnstalleerd maar techniekers kunnen de PODS niet verbinden = OFFLINE.  
De WIFI verbinding met de TV BOX is niet stabiel en valt soms weg.  

Duidelijk last van kinderziektes….

Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Fabrikant van Telenet 360° Wifi pods is Plume en deze bevestigt dat Ethernet backhaul wordt ondersteund: https://support.plume.com/hc/en-us/articles/115002331007-Does-hardwiring-pods-improve-Wi-Fi-performa...

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Als de stopcontacten boven elkaar staan kan je het tweede bovenste stopcontact nog gebruiken (de stekker zit niet in het midden van de wi-fi pod). Als ze naast elkaar staan denk ik ook dat er geen probleem is (maar dat kan ik niet testen).

Trouwens de wi-fi pods gebruiken het electriciteitsnetwerk niet om te communiceren (zoals de vroegere power adapters), dus je kan ze gerust met een kleine verlengkabel stroom geven.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Dus zoals eerder gezegd dan werken de Ipods als verbeterde AP. En mogen die Ipods verderaf staan van de router. Bij een pure Wifi opstelling is dat +- 7 meter uit elkaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

En hoe lang gaat die last nog blijven.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@igvfer  schreef:

... werken de Ipods als ...


Een iPod is een muziekspeler van Apple, de wifi pods van Telenet zijn gewoon pods, zonder i 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Heb ik hier niet in de één of andere draad gelezen dat de pods zoemen? Allicht is dat de promotie met de voorafgaande i.😀