Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@LanciaPhedra  schreef:

Goeie vraag ! Kwam hierop al een antwoord ?


 @LanciaPhedra Als je de Telenet 360° Modem hebt of in de toekomst nog ontvangt, is die nog steeds compatibel met de Telenet Access Point. Enkel de Telenet 360° Pods en de Telenet Wifi-boosters zijn niet compatibel en zouden elkaars werking verstoren als ze aangesloten zijn op hetzelfde wifi-netwerk.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Dankjewel voor de feedback.

Ik zou dezelfde vraag iets explicieter willen stellen …

Ik heb nu een modem zonder ingebouwde WiFi (CV8560E) en 2 Acces Points.
De Acces Points zijn gehuurd maar inbegrepen in het abonnement (geen extra kost t/m 2 Acces Points, wel vanaf een derde Acces Point).

1) Ik begrijp uit je antwoord dat mijn Acces Points compatibel zijn met de 360° modem.

Kan ik mijn bestaande modem vervangen door een 360° modem (F@ST3896LG-TN) zonder Pods te bestellen en zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

2) Stel dat ik één of meerdere pods als test zou bestellen dan wordt mijn bestaande modem vervangen door een 360° modem.

- kunnen de bestaande Acces Points dan technisch nog gelijktijdig met de nieuwe modem en pods gebruikt worden ?

- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn bestaande modem dan terug gebruiken met beide Acces Points … concreet kan ik terugkeren naar de huidige technische configuratie zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn 360° modem dan blijven gebruiken met beide Acces Points … concreet kan ik terugkeer naar de huidige technische configuratie maar met de nieuwe modem en zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

3) Waarom zijn er bij de modem zonder ingebouwde WiFi (CV8560E) 2 Acces Points inbegrepen en bij de 360°modem (F@ST3896LG-TN) geen 2 Pods inbegrepen ? Welke tarievenpolitiek zit hier achter ?

Deze concrete informatie vind ik tot heden nergens terug.

Dankjewel voor de feedback

 

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Waarom zou je uw CV8560E willen omwisselen voor een F@ST3896LG-TN ? Je vervangt een Eurodocsis 3.1 modem door een andere Eurodocsis 3.1 modem. 

Akkoord de eerste heeft geen Wifi en de tweedeheeft Wifi 6. Je gaat echter deze Wifi 6 amputeren door gebruik te blijven maken van je huidige access points.

De combinatie huidige access points en pods is mizerie zoeken. Je moet eerst voor u eigen de keuze maken wil je al dan niet overgaan naar Wifi 6 gecombineerd met een mesh systeem (om het even hoe je mesh definieert).

Als je tevreden bent met de huidige Wifi 5, moet je niet veranderen van modem.

Wil je hogere Wifi snelheid en overschakelen op Wifi 6, dan kan je kiezen voor de F@ST3896LG-TN met pods. Je kan ook kiezen om je huidige CV8560E te behouden en zelf één of meerdere nieuwe Wifi 6 AP's aanschaffen, al dan niet als mesh.

Ik kan me wel voorstellen dat je bijvoorbeeld een tuinhuis, een mancave een sheshed of wat dan ook ergens gescheiden wil houden van de rest van je woning. In zo een geval zou ik voor dat afzonderlijk stuk in geval van je keuze op de F@ST3896LG-TN geen AP van Telenet gebruiken.

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@LanciaPhedra  schreef:

3) Waarom zijn er bij de modem zonder ingebouwde WiFi (CV8560E) 2 Acces Points inbegrepen en bij de 360°modem (F@ST3896LG-TN) geen 2 Pods inbegrepen ? Welke tarievenpolitiek zit hier achter ?


Geld verdienen. "Waarom"-vragen over de commerciële strategie van een bedrijf zijn behoorlijk nutteloos.
Het is aan jou als consument om de juiste keuzes te maken. Wifi-toegangspunten kan je overal kopen.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

1)slecht idee tenzij je wekenlang of zelfs meer zonder internet wil zitten

2) zie #1

 

De rede ? het nieuwe IT systeem van telenet dat in de soep loopt...

LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Dankjewel voor je feedback.

Ik merk nu dat ik systematisch problemen heb met bepaalde devices die switchen van het ene naar het andere AP, met telkens korte onderbrekingen. Spijtig dat ik het kanaal van de AP niet zelf kan aanpassen.

Dat 360° concept zou dat probleem wel eens kunnen oplossen … maar ik zou dit eerst wel eens willen testen.

Als dit 360° concept toch niet de oplossing zou bieden zou ik (binnen de 3 maanden) willen kunnen terugkeren naar mijn beide bestaande AP waarvoor ik nu geen huur betaal.

Vandaar zijn onderstaande tarifaire vragen (alleszins voor mij) cruciaal … maar overal blijft men hier vaag over of wordt de vraag ontweken:

- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn bestaande modem dan terug gebruiken met beide bestaande Acces Points … concreet kan ik integraal terugkeren naar de huidige technische configuratie zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn 360° modem dan blijven gebruiken met beide Acces Points … concreet kan ik terugkeren naar de huidige technische configuratie maar met de nieuwe modem en zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Het beste kies je vandaag voor de CV8560E met eenmalige kosten voor een externe router wifi6

Iets beters is er niet.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@LanciaPhedra antwoorden op die vragen kan je terugvinden in de aankondiging die we einde maart hebben gedeeld op De Netweters: Lancering van Telenet 360° Wifi. Meer specifiek onder Bestellen en Installeren. Er staat onder andere dit: 


@Suzy schreef:
...

Probeer de Telenet 360° Pods 3 maanden gratis
Omdat Telenet het belangrijk vindt dat alle klanten de innovatie van Telenet 360° Wifi kan ervaren, bieden we elke nieuwe Telenet 360° Wifi-klant een gratis proefperiode van 3 maanden aan. Ben je overtuigd? Dan hou je na 3 maanden je Telenet 360° Pods bij, vanaf dan start de maandelijkse huur van de pods.

  • Bestaande of nieuwe klant zonder Telenet Wifi-boosters?
    Loopt de proefperiode van 3 maanden af en routerneer je de pods niet voor het verstrijken van de datum? Dan gaan we ervan uit dat je de pods wil behouden en rekent Telenet vanaf dan automatisch €3/maand huur aan per pod. Het retourneren van de Telenet 360° Pods kan via PostNL (aanbevolen) of via een Telenet-winkelpunt.
  • Bestaande klant met Telenet Wifi-boosters?
    • Wil je als klant de huidige Wifi-boosters behouden, zonder de Telenet 360° Pods te proberen? Dan kan dit.
    • Wil je upgraden naar Telenet 360° Wifi, dan geniet ook jij van een 3 maanden gratis proefperiode.
    • Beslis je als klant om je oude Wifi-boosters meteen te retourneren, dan rekent Telenet er geen verdere kosten voor aan. Maar je kan als klant dan ook wel niet meer terug veranderen naar het 'oude' systeem.
    • Wil je liever even afwachten en de Wifi-boosters behouden om te vergelijken? Dan blijf je een maandelijkse huur van €2 per booster (vanaf de 2de booster) betalen. De proefperiode is namelijk enkel gratis voor de Telenet 360° Pods.
    • Na 2 maanden krijg je als klant automatisch een e-mail om je te informeren dat de proefperiode bijna afloopt en je moet kiezen. Let op, neem je als klant geen actie, dan gaat het systeem ervan uit dat je als klant kiest voor de Telenet 360° Wifi en krijg je een melding om de Wifi-boosters te retourneren. De Wifi-boosters worden tegelijk gedeactiveerd, waardoor je als klant ook niet meer terug kan wijzigen naar het 'oude' systeem. 

...


 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Beste Suzy, dit artikel geeft uitleg over de pods en boosters maar zegt niets over de modem (bestaande en 360° modem) ingeval je tijdens de testperiode beslist om WiFi 360° niet te behouden.

Noot: als je een modem zonder WiFi hebt heb je recht op 2 gratis boosters !

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2719
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

De modem mag je houden

De rest is betalend niets meer gratis

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik ben daar nog niet zo zeker van.

Extract uit de prijslijst van Telenet:

janne_man_0-1684247163902.png

Als je een modem wissel, de klant de wissel vergeet dan zal datzelfde tarief van toepassing zijn.

 

Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Er is geen sprake van een opzeg.

Alleen de wil om gratis Telenet 360° Wifi uit te testen met behoud van de huidige abonnementsvoorwaarden.
Er is al bevestigd dat dit kan. De klant dient dan na 2 maanden de Wifi-pods terug aan Telenet te bezorgen, de modem mag je houden zolang je een Telenet-internetabonnement hebt.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@LanciaPhedrastelt aan @Suzy een vraag over het behouden van de modem (bestaande en 360° modem)  als ze terug wil naar haar huidige modem.

@luc55beantwoord dat met De modem mag je houden, zonder enige verduidelijking, Twee modems behouden? Dat je één moet behoudenis de evidentie zelf en moet eigenlijk niet vermeld te worden.Wat met de tweede moet wel vermeld worden. Bovendien voegt hij er nog "De rest is betalend niets meer gratis" aan toe.

ik reageer daarop met het melden dat er wel een rekening kan volgen als je een modem behoud. Ik geef toe dat mijn toevoeging iets beter kon geformuleerd worden (deje moest een bij zijn).

@Ex-Netweterschrijft 'Er is geen sprake van een opzeg.' Dat klopt, om die reden staat er achteraan bij mijn reactie de zin 'Als je een modem wissel, de klant de wissel vergeet dan zal datzelfde tarief van toepassing zijn.'.  Deze zin was misschien wat te cryptisch. Ik vertaal: Bij verandering van modem is er een modem wissel. Je krijgt een nieuwe modem van Telenet en je geeft je vorige modem terug aan Telenet. Als je nalaat die vorige terug te geven, dan kan Telenet je hiervoor een rekening sturen die gebaseerd is op hetgeen in het tarief staat.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2719
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf de de nieuwe modem actief is

Moet de oude modem binnen of wel opsturen met een retour label

of wel binnen brengen in een winkel

Doe je het niet dan betaal je de oude modem tot hij weer terug is in de winkel

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik heb vandaag een gewone modem met WiFi, en op die modem gebruik ik van Devolo een WiFi repeater die werkt via mijn elektriciteitsnet. Dat werkt voor mij goed genoeg. Kan ik dat dan niet blijven gebruiken met die nieuwe modem of ben ik verplicht om die optie van Telenet te gebruiken?