Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Als je de Telenet 360° Pods, gebruikt dat gaat niet goed samen

https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/je-wifi/alles-over-telenet-360-wifi.html

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik denk dat er wat spraakverwarring is over het woord "modem behouden"

Je mag natuurlijk nooit 2 modems houden, als je een nieuwe modem gebruikt moet de oude terug.

 

Maar de vraag ging specifiek over het terugsturen van de 360pods. Mag je dan de nieuwe modem verder gebruiken, of moet je die ook terug inruilen voor een oude modem.

Antwoord hierop is JA. Je mag de nieuwe modem verder gebruiken.

Dit is trouwens een gekende manier om gemakkelijk de nieuwe modem te krijgen: samen bestellen met de 360pods, en dan de pods terugsturen 🤗.

Hoewel, ik zou op dit ogenblik niemand aanraden om iets te wijzigen, tot dat Telenet de zaken terug wat meer onder controle heeft. Er is een aanzienlijk risico dat een en ander niet correct geregistreerd/geprovisioneerd geraakt. Voorlopig is het dus beter om een werkende installatie gerust te laten 🤔...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@Dirk_H  schreef:

Ik heb vandaag een gewone modem met WiFi, en op die modem gebruik ik van Devolo een WiFi repeater die werkt via mijn elektriciteitsnet. Dat werkt voor mij goed genoeg. Kan ik dat dan niet blijven gebruiken met die nieuwe modem of ben ik verplicht om die optie van Telenet te gebruiken?


Dat zal "perfect" blijven werken. Wat jij gebruikt is geen "WiFi Repeater", maar een Devolo WiFi Powerline.

Een Powerline is meestal niet de "perfecte" oplossing, maar gezien dat voor jou goed genoeg is ...

Het enige wat je zal moeten doen, als je overal hetzelfde netwerk wilt:

  • ofwel de WiFi instellingen op de nieuwe modem aanpassen (in geval deze niet automatisch overgenomen worden / door Telenet "gepushet" worden).
  • ofwel de WiFi instellingen op jouw Develo WiFi Powerline aanpassen.

PS. Zoals ik in mijn vorige post schreef, zou ik op dit ogenblik niemand aanraden om iets te wijzigen, tot dat Telenet de zaken terug wat meer onder controle heeft.  Voorlopig is het dus beter om een werkende installatie gerust te laten tot de problemen binnen de Telenet administratie verholpen zijn .....

Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@flip1953  schreef:

Voorlopig is het dus beter om een werkende installatie gerust te laten 🤔...


Akkoord, maar als je toch dringend betere Wifi nodig hebt, lijkt het me de veiligste optie momenteel om de oude Wifi 5 van de Telenet-modem uit te schakelen en zelf een Wifi 6-toegangspunt of Wifi 6 Mesh pack aan te kopen.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Het uitstellen is een goed idee natuurlijk ik hoor dat iedereen het gaat uitstellen tot de grote vakantie

als je terug bent na 2 weken vakantie zal het in orde moeten zijn

mensen dat thuis werken hebben er ook geen last van dan

Zal een drukke vakantie worden

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Velen die thuis werken,hebben er geen last van.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Mijn bericht was een reactie op een vraag van @LanciaPhedra:

- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn bestaande modem dan terug gebruiken met beide bestaande Acces Points … concreet kan ik integraal terugkeren naar de huidige technische configuratie zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

- als ik na 3 maanden mijn test opzeg … kan ik mijn 360° modem dan blijven gebruiken met beide Acces Points … concreet kan ik terugkeren naar de huidige technische configuratie maar met de nieuwe modem en zonder impact op mijn abonnement (-kost) ?

Er zijn dus drie mogelijkheden:

  1. de test bevalt voor 100 % en ze gaat voor het 360° systeem
  2. de test bevalt voor de helft: ze behoud de modem en stuurt de pods terug
  3. de test bevalt niet: ze stuurt de 360° modem en de pods terug.

De opties 1 en 2 geven geen problemen.

Optie 3 is wat anders. In principe moet ze haar huidige modem inleveren als ze de 360° modem krijgt. Dat doet ze niet omdat ze daar terug wil kunnen opvallen. Ze krijgt een rekening van Telenet om een vergoeding te betalen voor het niet binnenbrengen van de modem.  Vóór het einde van de testperiode stuurt ze de 360° modem en pods terug en installeert haar niet binnengebrachte modem. De vraag is dan kan die modem dan terug gereactiveerd worden. Uiteraard is dat technisch mogelijk, maar de wegen van Telenet zijn soms ondoorgrondelijk en er kunnen administratieve beperkingen zijn (wat in mijn ogen fundamenteel verkeerd is, maar dat is niet ter zake). Als die modem terug gereactiveerd wordt, dan moet zij de betaalde vergoeding voor niet inleveren terug krijgen. (Toevallig heb ik vandaag vernomen dat als er langer dan één jaar gewacht wordt ben je de vergoeding onherroepelijk kwijt en wordt die modem gedesactiveerd en wil Telenet die niet meer activeren.)

 

off-topic

Om zulke misverstanden te vermijden is het misschien beter om de je persoonlijk instellingen aan te passen:

janne_man_0-1684357857404.png

 

Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

ik heb ondertussen de pod ontvangen maar ik heb geen nieuwe modem ontvangen. 

Ik heb telenet gecontacteerd via whatsapp maar ze kunnen me niet zeggen wanneer ik de nieuwe modem zou ontvangen.

Nog iemand dit probleem ervaren?  

Ik denk de pods terug te sturen gezien ik nu niks kan testen. 

 

Ze vroegen me bovendien naar nummer identiteitskaart om te verifieren, dat hebben ze nog nooit gedaan. Heb het ook niet gegeven.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Stuur de pod's terug,en ga in 'n Telenet center een CV8560E halen,(ruilen)welke modem heb je nu) en een eigen router wifi6.

Pod's is weggegooid geld,te duur in huur(3 euro per pod per maand),en worden nooit je eigendom.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ze zullen zonder stock zitten

Wel erg dat de modem er nu niet meer is

Wand de vakantie komt er aan

De mensen hoor ik zeggen voor we vertrekken vlug modem en pods gaan hallen tegen dat ik terug ben werkt alles

We hopen dat dit klein probleem is anders zal de lijst niet opgelost geraken

 

 

Abolleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Ik heb eind mei zowel de pod als de nieuwe modem gekregen. Werkt voor mij ok. Niet slechter of beter dan de opstelling met de Powerline. 

Ik gebruik wel beide nog. Zowel de pod als de Powerline (die heb ik gekocht indertijd) en dat werkt ook perfect samen. Alleen heeft de Powerline natuurlijk geen wifi 6.

De Powerline hangen we in de zomer buiten zodat we op terras en in de tuin ook wifi hebben.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

De 360° Pods zijn niet compatibel met de wifi-boosters las ik ergens.

Abolleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

I know. Daarom dat ik het hier zet. Ik gebruik beide tesamen. 

Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Bedankt. Als het niet beter of slechter is, kan ik beter de powerlines blijven gebruiken omdat het minder kost

WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1024
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@Abolleke  schreef:

Ik gebruik wel beide nog. Zowel de pod als de Powerline (die heb ik gekocht indertijd) en dat werkt ook perfect samen. Alleen heeft de Powerline natuurlijk geen wifi 6.


Je hebt ze zelf gekocht zeg je, dan is het ook een type dat je zelf kan instellen (dus niet via Mijn Telenet) neem ik aan?

Dan is er inderdaad geen enkele reden waarom deze niet zouden kunnen werken.

Het is een beetje spijtig dat Telenet in hun communicatie wat vaag is; en het laat klinken of de Pods het enige zijn dat je kan gebruiken. (Ze maken geen onderscheid tussen hun toestellen en degene die je zelf gekocht hebt)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.