Beantwoorden
VERTIGO123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!

Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!

Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.

Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!

Dus nu kan dit ook niet meer...

En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.

Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!

Tags (1)
145 reacties
Ree
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Mogelijk dat Telenet dit al jaren niet meer aanbiedt maar ik ben Telenet klant sinds mensenheugenis dus voor mij is het een vermindering van het aanbod waar geen compensatie tegenover staat.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Telenet heeft achtereenvolgens mijn webpagina afgenomen, Triiing afgenomen en Wifree afgenomen. Dat klopt als een bus. Heb ik dan niets gekregen? Als ik objectief ben en hetgeen ik betaalde in 2000, op deze bedragen de index toepas dan betaal ik vandaag nog altijd niet meer dan 23 jaar geleden en heb ik meer voor dat geld.

Met wat houd ik rekening:

  • mijn internet abonnement bij Telenet sinds augustus 2000 (voordien gewoon inbellen met vaste telefoon eerst op BBS'en en later internet, waarbij ik mezelf sterk beperkte wegens de dure verbindingen)
  • mijn vaste telefoon (bij Belgacom in 2000, nu Telenet)
  • een gsm (bij Proximus in 2000 en nu Telenet
  • een gsm werk met eigen te betalen kost in 2000 en nu gewoon tweede gsm bij Telenet (met pensioen)
  • kabelabonnement bij de elekticiteitsmaatschappij in 2000, nu Telenet met één gehuurde Digicorder
  • gratis website op users.pandora.be sinds 2000, nu eigen domeinnaam en externe hosting

 

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@janne_man Als we zo beginnen:

ik heb telenet van 1999, betaalde toen 1599fr(39,64€)  per maand, 10000fr installatiekost en 2000fr waarborg

dit was voor 10mbit en 300mbyte data wel daarna naar 10 gig met een telemeter

gsm proximus koste me 750fr(18,60€)  per maand zonder gesprekken en smssen

nu betaal ik 73,24€ voor internet en gsm en ik heb mobiele data erbij, geen gesprekskosten, vaste lijn, data kaart, esim voor smartwatch

exact 15€ meer in 24 jaar, als je gewoon naar inflatie zou kijken ben ik nu goedkoper af.

 

Ex-Netweter
 

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Het BIPT doet objectieve studies en vergelijkt prijzen van telecomabonnementen in buurlanden met die in België.

Conclusie: mobiele data en gebundelde aanbiedingen zijn zeer duur in België. De koopjes zijn te doen als je geen telecomdiensten bundelt: mobiele data bij X, vast internet bij Y, televisie via streaming, etc...

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Ex-Netweter mijn dochter verbruikt tss 80 en 100gig per maand, waar vind ik dat voor 20€?

wat zou jij mij aanraden voor onbeperkt vast internet met min 300Mb en fibre ligt hier nog niet

en wa zou jij mij aanraden van gsm abo met esim voor mijn apple watch

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

In 2000 vond ik dat ook duur en nu ook.  Dat is subjectief aanvoelen. Mijn punt is dat het objectief gezien niet duurder is dan 23 jaar geleden, integendeel voor een zelfde waarde heeft men nu meer. Met deze vaststelling geef ik ook geen oordeel over enige vergelijking met tarieven in het buitenland.

Het is gemakkelijk om ergens één product uit te kiezen dat goedkoper is, de vraag is alleen wat het totale plaatje u kost.

Het klopt dat Telenet sinds enkele jaren bundels verkoopt die enkel verkoopbundels zijn en geen productbundel. Bij een product bundel krijg je een voordeel. Als de prijs van de bundel de som is van de elementen in de bundel is dat enkel verkoopspraat.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@flip1953  schreef:

@Santa  schreef:

Als je van deze 2 gratis extra's geen gebruik maakt is het een heel andere zaak natuurlijk.

In het begin waren de 2de Sim enz. nog duurder. Nu is daar ook een goedkopere optie voor (met beperkte data).


Bij One for 2 (of One for 3-4-5) is de éérste SIM kaart onbeperkt, vanaf de 2de kan je inderdaad kiezen voor onbeperkt of voor 5GB

Onbeperkt = 300GB binnenland + 40GB EU, de 5GB optie = 5GB (binnenland en EU samen).

Maar misschien weet niet iedereen dat je met 5GB SIM gratis kan switchen tussen 5GB en onbeperkt en omgekeerd (maximaal één keer per facturatieperiode).

Je kan dus - voor je reis vertrekt in de EU - tijdelijk switchen naar onbeperkt (40GB EU), en bij thuiskomst op het einde van de facturatieperiode terug switchen naar 5GB 😁


De limieten van alle losse abonnementen gaan omhoog! One 5GB => 10GB!

https://tweakers.net/nieuws/215316/telenet-verhoogt-datalimieten-van-enkele-mobiele-abonnementen.htm...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Er warren studenten die de WiFree gebruiken samen met een bundel

In de studentenbuurt is opgevallen in de pik uren het trager ging door de overbelasting  van de antenne 

bij gebruiker van tadaam was dit opgevallen vanaf einde september dus we moeten niet ver zoeken

en dit was ook voorspelt

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Vandaag van iemand gehoord dat ze bezig warren de technieker

De Kot eigenaars geven dit door dat de dienst niet goed werkt

Zal wel goed komen

Op veel plaatsen is internet inb in het kot

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@luc55 Ik moet je toch teleurstellen, studenten gebruiken geen wifree, ik werk dagelijks in gent en de datasnelheid is helemaal niet gezakt.

Je blijft hier maar bs spuien zonder deftige bewijzen, mijn eigen ervaringen spreken u volledig tegen.

Jonge mensen hebben nooit gebruik gemaakt van wifree, omdat het gewoon te traag was.

Nogmaals wil ik u waarschuwen in het gebruik van publieke wifi, ik denk dat oudere mensen echt niet inzien hoe gevaarlijk het is.

Ex-Netweter
 

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Waar zijn jouw bewijzen? Een ander moet van jou bewijzen leveren van zijn persoonlijke ervaringen en jij niet?
Test de snelheid 's avonds eens in het centrum van Gent. Dat zijn de piekuren wanneer de snelheid inzakt.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Ex-Netweter Ik werk in een 6 ploegen systeem, dus moest ik verschil merken zou ik het wel weten. ik werk dus soms in de ochtend, in de avond of nacht alsook weekend en feestdagen.

Dus mijn ervaring is heel wat anders dan iemand die hier komt schrijven van horen zeggen.

Studenten gebruiken echt geen wifree, er word hier veel bs verkocht om hun eigen standpunt kracht bij te zetten.

Wat doe jij hier eigenlijk als je toch geen telenet gebruikt en het alleen kunt afbreken. Voor mij is er geen alternatief en in het andere draadje heb je nooit durven antwoorden.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

naar wat luc zegt inderdaad ik gebruikte ook de login van thuis vroeger omdat mijn eigen 150 gig wel opgeraakte, dit is nu zonder wifree uitgesloten , heb dan nu bijtijds data van een andere provider hiervoor maar als ik bv +50 gb zou krijgen van telenet zou ik dit ook wel weten te apprecieren. en ik ben dan nog niet echt lang overgeschakeld naar 1080p streaming ipv 720, beetje erg op dat comfort te moeten letten omdat ik dat in geld geen hoger abbo of extra volumeblokken waard vind terwijl het ook anders zou kunnen

ze verhogen de mobiele data een week na (!) het stopzetten wifree maar de oude kabel abbo's zelf krijgen niet meer is wel jammer want sommigen hiervaan zijn dus ook wat getroffen maar vallen nu zo wat uit de boot

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Tadaam heeft in mijn ogen hier niets mee te maken. Dat zijn aparte abonnementen die via mobiele data werken. Dus de connectie met WiFree die via de lokale kabelmodem/routers werkte ontgaat mij volledig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

(Ze verhogen de mobiele data een week na (!) het stopzetten wifree )

Is heel toevallig maar zal voor vele te laat zijn weg is weg