Beantwoorden
Yannickie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

Hallo, wij hebben sinds vorige vrijdag de nieuwe fast modem van Telenet. Helaas bij het installeren bleek dat hij ons wifi netwerk maar niet overneemt. Na vele telefoontjes aan de klantendienst, technieker langs geweest vinden ze maar niet waarom deze de instellingen niet overneemt. Ondertussen zendt de modem op zichzelf wel wifi uit, we zitten niet zonder maar hij is niet te zien in de my Telenet app en kunnen dus ook niets aanpassen. Ik zag dat nog anderen dit probleem kennen of gehad hebben maar nergens hoe het opgelost is geraakt. Iemand hier die een handje kan helpen? Al tientallen keren heropgestart, fabrieksinstellingen hersteld, niets hielp… alvast dikke merci 

10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

@Yannickie 

Welke wifi instellingen bedoel je precies ? 

Ik heb ook de nieuwste modem gekregen en daar staat een totaal ander netwerk op dan dat ik ooit heb gehad van telenet zelf. Nu heb uit een eigen netwerkt dus een eigen router er nog tussen staan dus die instellingen kan de modem niet over nemen. 

Als je een nieuwe modem neemt om eender welke reden dan heb je ook altijd een andere wifi naam dat zal niet direct dezelfde zijn tenzij je dit zelf aanpast in je netwerk instellingen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yannickie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

Hoi, ons netwerk heeft al jaren de naam “smurf” om maar iets te zeggen, met een eigen paswoord. Dat is ook hetgene dat nog steeds bij de instellingen van Telenet staat zowel in de app als online maar met 0 verbonden apparaten want onze nieuwe modem is Telenet44…. met een apart paswoord. Nu normaal neemt de modem de naam “smurf” over maar dit gebeurt niet en aangezien we in de app of online de Telenet44… niet zien krijgen kunnen we er dus ook niets wijzigen of er iets aan toevoegen. Is dit beetje logisch uitgelegd? 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

@Yannickie 

Dat is logisch uitgelegd en ja die instellingen zul je dan nu zelf handmatig moeten aanpassen. 

Heb ook nooit geweten dat je wifi instellingen automatisch de zelfde krijgen lals je een modem swap doet. Ik heb al jaren Telenet en al verschillende keren de modem omgeruild maar het wifi netwerk nog altijd zelf in te stellen. 

In dit geval dus ook je netwerknaam zelf aanpassen via My Telenet en daarin je eigen naam geven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yannickie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

Ok maar de modem komt niet in de app of mijn Telenet. Hij staat zogezegd niet actief in mijn Telenet dus we kunnen hem niet koppelen terwijl hij wel werkt. Er is ergens een stap die niet is gebeurt of niet werkt want in het call center krijgen ze het ook niet gefixt. 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

Maar je hebt wel internet en wifi  daar zal je het mee moeten doen dit is bekend dat je niet in de menu kan of eigen inbreng kan hebben

Dat het niet duidelijk is is geweten maar internet werkt dat is het belangrijkste

danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

@patrick37 Tochwel, als je een modemswap doet door een defecte modem of iets dergelijks worden normaal gezien al je oude instellingen naar de nieuwe modem gepusht. Heb dit zelf al ondervonden bij een verhuis waarbij we een nieuwe modem kregen maar alle instellingen bleven behouden. Geen enkele aanpassing moeten doen aan SSID enz.. Waarschijnlijk is de nieuwe modem van @Yannickie niet goed geprovisioneerd in het systeem van telenet. Toch nog maar eens contact opnemen met de klantendienst.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

@danchrista 

Het kan wat je zegt dat na een modelswap alle wifi instellingen overgenomen worden. In de tijd dat ik er werkte weet ik dat het zo niet was dus dan is dat veranderd.En ik heb het ook nog nooit gezien nadat ik zelf een modem swap thuis gedaan heb. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

@patrick37 

Dit staat ook zo vermeld op de telenet website.

danchrista_0-1708267945540.png

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet fast modem neemt instellingen niet over

Dat is toch al een paar jaar zo dat je instellingen (zowel wifi als portforwarding) overgenomen worden bij omschakeling van modem.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet fast modem neemt instellingen niet over


@patrick37  schreef:

Als je een nieuwe modem neemt om eender welke reden dan heb je ook altijd een andere wifi naam dat zal niet direct dezelfde zijn tenzij je dit zelf aanpast in je netwerk instellingen. 


Initieel zal de modem er een andere wifi naam op komen (TELENET xxx"). Maar als je de WiFi naam in de oude modem hebt aangepast, wordt dit door Telenet "onthouden". Na enkele reboots krijgt de nieuwe modem, via de "provisioning file", de instellingen terug.

Dat is al vélé jaren zo !!!

Natuurlijk, alles alles correct geprovisioneerd is 😁

 


@patrick37  schreef:

In de tijd dat ik er werkte weet ik dat het zo niet was dus dan is dat veranderd.


Was dat nog in de vorige eeuw?