Beantwoorden
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Hallo,

Ik heb in mijn garage de telenet modem cv8560E , daar deze niet krachtig genoeg was had ik een paar jaar terug een Asus Router in mijn appartement op de eerste verdieping geplaatst. Sindsdien werkt mijn internet supersnel . Mijn Router had ik vandaag op WPA3 gezet. Maar dan viel mijn internet steeds weg. Ik had wel gezien dat mijn modem in de garage geen WPA3 heeft. Bij de fabrikant zij men dat dit de reden was. En ik mijn modem ook op WPA3 moet hebben.

Ik belde naar Telenet om dit uit te leggen , mar de technieker zij mij dat Telenet nog geen WPA3 heeft , maar dat dit in de toekomst er zou softwarematig komen ???

Klopt het dat Telenet nog geen WPA3 heeft , ik vind dit nogal bizar.

 

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: WPA3

24 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1627
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?


@Gilbert  schreef:

Ik heb in mijn garage de telenet modem cv8560E , daar deze niet krachtig genoeg was had ik een paar jaar terug een Asus Router in mijn appartement

Klopt het dat Telenet nog geen WPA3 heeft , ik vind dit nogal bizarr.


Jij hebt een CV8560E, dit is een modem zonder WiFi (E-router)?

Jouw WPA3 probleem heeft dus niets met de Telenet modem te maken.

Gezien je een eigen router gebruikt, heeft jouw probleem dus ook niets met Telenet te maken 

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Mijn vraag heeft alles met Telenet te maken , eerst lezen dan commentaar. 

Heeft de TELENET modem WPA3 ?

Bedankt

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5879
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

@Gilbert 

Nee de modem die jij hebt heeft geen WPA3 en geen wifi dus @flip1953 heeft gelijk.

Zelf heb ik en gebruik ik ook helemaal geen wifi van de modem en heb ook een eigen router staan een Asus ROG 11000 Pro. Deze is door mij zelf ingesteld en ook met WPA3 en dat werkt perfect bij mij. Dus jou probleem heeft er niks mee te maken of er nu wel of geen WPA3 is op de modem van Telenet.

Misschien dat de nieuwste modem dit wel ondersteund de F@ST3896LG-TN , maar daar kan ik niet veel op zeggen want die heb ik niet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Eerst leren begrijpen en dan reageren.

Zoals @flip1953 schrijft heeft het toestel van Telenet dat jij hebt geen WPA 3, ook geen WPA 2, zelfs geen Wifi.

WPA is een Wifi beveiliging. Een toestel dat geen Wifi heeft kan uiteraard geen WPA hebben.

Uw probleel heeft mijn inziens niets te maken met de apparatuur van Telenet.

edit. ook al bevestigd door @patrick37 

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Bedankt Patrick37 ,

Als ik goed begrepen heb zou het kunnen dat mijn modem te oud is ?

Mij werd verteld bij Telenet dat WPA3 niet werkte wegens de Telenet modem , dat blijkt dus niet het geval.

Ik merk dat je ervaring hebt met Asus , als ik WPA3 aanvinken op mijn router krijg ik de melding dat dit niet werkt wegens de Aimesh maar die gebruik ik niet , zou alles naar fabrieksinstellingen kunnen helpen ?

Alvast bedankt voor je hulp.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1159
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Ik vind je verhaal een beetje raar. Je hebt een extra router gezet omdat je modem "niet krachtig genoeg" was. Maar deze heeft helemaal geen Wi-Fi aanboord; dus een extra router zou geen verschil mogen/kunnen maken in snelheid. Ben je zeker van het type modem?

Wat wel kan is dat je toch een ander type modem hebt; die wél wifi aanboord heeft. Als je dan je ASUS instelt op WPA3; maar je Telenet modem niet dan kan dat inderdaad voor problemen zorgen.

In dat geval kan het eventueel zo simpel zijn als het uitschakelen van de Wi-Fi op de Telenet modem. Aangezien die weinig nut heeft in je garage.

Alle courante types kan je hier vinden: Alles over je Telenet-modem 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1627
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?


@Gilbert  schreef:
Mijn vraag heeft alles met Telenet te maken, eerst lezen dan commentaar. 

Heeft de TELENET modem WPA3 ?


Wat een arrogant ventje ben jij ...

Je komt hier met jouw probleem voor een oplossing te zoeken. Wees blij dat wij jou hier allemaal proberen te helpen.

 

En neen, jouw Telenet heeft geen WPA3, want jij hebt gekozen voor een modem zonder WiFi.

 

En neen, dit is geen Telenet probleem, want jij hebt gekozen voor een opstelling met een Telenet modem zonder WiFi en daarachter jouw eigen Wifi router, jij bent dus zelf  100% verantwoordelijk voor de Wifi instellingen.

 

Laat ons dus kijken hoe we jouw Asus Wifi probleem kunnen oplossen ...

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Beste Flip1953,

Mijn excuses dat ik pas nu reageer mijn internet lag plat , ik begrijp jou reactie niet . Ik heb zeker niet de bedoeling gehad om onbeleefd te zijn. Indien dit zo overkwam dan zeg ik sorry.

Ik ken niets van modems en routers ( dat zal je wel gemerkt hebben , de hele installatie heb ik niet zelf geplaatst.

ik denk ook dat ik me verkeerd uitgedrukt heb.

De telenet modem in de garage is verbonden met een kabel naar boven daar is mijn router op aangesloten. Om de sterkte van het signaal te vergroten.

zo ben ik van amper 45 mb/s naar 240 mb/s gegaan. Mijn nieuwe Imac heeft wifi 6e. Ik heb dan nu een nieuwe router gekocht voor 6e.

Deze heeft wpa3 maar als ik hem op wpa3 zet valt internet uit. Werkt wel op WPA2 .Ik heb toen naar de helpdesk van router gebeld die vroeg mij of de telenet modem WPA3 had. Ik heb toen naar telenet gebeld met de vraag of wpa3 al bestond. Volgens de ene wel volgens de andere nog niet.

Daarom vroeg ik of Wpa3 al bestond bij de Netweters.

Zoniet kan de router wel op Wpa3 ?

Telkens ik WPA3 aanzet krijg ik een popup dat dit problemen gaat geven door Aimesh , maar dat gebruik ik niet. Er staan ook 0 apparaten op Aimesh.

Ik heb dan terug gebeld naar de helpdesk van router en die raden mij aan , de router terug naar fabrieks instellingen te zetten , maar kan je wpa3 hebben op de router en toch maar wpa2 op de telenet modem ?

Ik hoop dat iets duidelijker mijn uitleg gedaan heb.

maar nogmaals het zeker nooit mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen , en kwam dat zo over dan excuseer ik mij nogmaals.

Hopelijk kan iemand raad geven , want nu werkt niets meer boven enkel de modem in de garage wel.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1159
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?


@Gilbert  schreef:

De telenet modem in de garage is verbonden met een kabel naar boven daar is mijn router op aangesloten. Om de sterkte van het signaal te vergroten.

zo ben ik van amper 45 mb/s naar 240 mb/s gegaan.


Die uitleg kan op zich niet kloppen als je effectief de CV8560E hebt. Deze heeft GEEN Wi-Fi en er is dus ook geen Wi-Fi signaal om te "vergroten" en je snelheid te verbeteren. Tenzij die 45 mb/s gemeten werd vanop een oudere router of dergelijke.


@Gilbert  schreef:

Daarom vroeg ik of Wpa3 al bestond bij de Netweters.

Zoniet kan de router wel op Wpa3 ?


Ja Telenet heeft een type modem met WPA3, de F@ST3896LG-TN. Alle andere telenet modems met Wi-Fi hebben deze nog niet, enkel oudere versies van WPA. MAAR nogmaals de Telenet modem die jij meent te hebben is de CV8560E. Deze heeft geen Wi-Fi en kan dus bijgevolg niet ingesteld worden op WPA3. Deze heeft geen enkele versie van WPA want dat is enkel voor Wi-FI; het kan dus ook je Wi-Fi signaal niet storen.

Daarom; kijk aub eens na of het model wel klopt. Alle courante types kan je hier vinden: Alles over je Telenet-modem (telenet.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Bedankt voor de uitleg

Klopt het is inderdaad die modem , maar in de instellingen van deze modem staat weldegelijk WPA2.

Dus als ik goed begrijp kan ik de router niet in WP3 zetten maar moet ik hem voorlopig op wpa2 laten ?

Groeten

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1159
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Vreemd, echt vreemd.

Heb je dan nog andere Wi-Fi instellingen ook? Je hebt niet toevallig nog andere Telenet apparaten zoals een Access Point?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Ik begrijp er niets meer van , de Telenet technieker zij dat ik WPA2 had , dat WPA3 softwarematig binnen enkele maanden zou binnen komen.

Ik ben nu zelf in die instellingen gaan zien , maar zie daar niets van WPA ?

Er hangen geen andere toestellen aan , ik heb enkel powerlines.

Mijn problemen zijn begonnen toen ik 2 weken geleden een mailtje kreeg dat iemand mijn router had gekraakt en er iets in geplaatst had en om bitcoins vroeg. Ik geloofde daar niets van. Maar sinds deze week loopt er van alles mis met de router (mijn wachtwoord bestaat uit 30cijfers ,letters, tekens, hoofdletters en kleine letters. Deze morgend had ik plots geen internet wel via garage en nu zijn al mijn mail paswoorden veranderd. Ik heb de router er afgehaald. En heb een nieuwe besteld. Ik heb verschillende antivirus programma's laten draaien maar de pc schijnt virus vrij te zijn. Daarom wou ik zo graag WPA3. Ik ga wachten tot de nieuwe router geleverd word en zeker die andere niet meer gebruiken en een nieuw paswoord aanmaken.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5879
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

@Gilbert 

Sorry voor het late antwoord maar ik werk in de nachten dus had geen tijd meer te antwoorden.

Maar dat je zo een mail krijgt en er van al mis gaat is toeval tenzij je erop in gegaan bent natuurlijk. Ik heb zo een mail al meerdere keren gehad maar weg gedaan.

Maar je 'oude' router had je perefct nog kunnen gebruiken hoor geen probleem. Welke heb je nu besteld ?

En betreft die WPA3 instellingen ik heb dat gewoon aangeduid op alle netwerken en banden en heb drie banden er op zitten aangezien het wifi 6 is .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 70
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Telenet ondersteunt nog geen WPA3?

Dag Patrick,

Ik zit nu op de Telenet modem , alles is wel wat trager maar morgen komt de nieuwe router Asus RT-AX88U Pro aan.

Hopelijk krijg ik dat geïnstalleerd want veel van die instellingen zijn mij onbekend.

Ik had die mail onmiddellijk in de prullenbak gegooid.

Wat vreemd is , ik zit dus nu op de Telenet modem , als ik in de WIFI instellingen --> geavanceerd ga van mijn Mac staat er mijn Telenet Modem WPA3 beveiligd 

Zou de Mac dat zelf doen ?