24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Beste netweters hier ben ik weer, De afgelopen week hebben wij zeer veel last van internet dat uitvalt dit gebeurd niet alleen via wifi maar ook via het bekabeld internet. Om het nog erger te maken is het internet ook niet geweldig snel als het werkt. Websites, apps, games en zelfs de opnames van de tv box die extreem lang nodig hebben om te beginnen, toch heb ik al een aantal keer een speedtest gedaan die goede resultaten geeft meestal rond de 280mbps via wifi. Maar alsnog vindt ik het raar dat een nokel van mij die Proximus heeft en een lijntje van 40mpbs sneller een website kan openen dan ik op mijn 300mbps lijn.
Ps: dns server zijn ook al eens aangepast maar het maakt geen verschil
@JarneChris schreef:De afgelopen week hebben wij zeer veel last van internet dat uitvalt dit gebeurd niet alleen via wifi maar ook via het bekabeld internet.
En hoe maak je dan bekabeld of via wifi verbinding met het internet ? Zijn dat rechtstreekse verbindingen met de modem of staat er een router tussen of een AP? Iets meer uitleg over je opstelling zou makkelijker zijn.
Heb je ook al eens de lijn laten uitmeten door de klantendienst? Misschien zit er ook wel een probleem op je lijn van buiten naar binnen.
Over dat sneller openen van websites. Waren dat voor beiden nieuwe sites of kon een van de twee misschien openen vanuit de cache?
Regelmatig dat Netweters en meerdere fora's traag ooit supertraag openen.
Terwijl ik op dat moment supersnel sites binnentrek uit Nederland Zweden of zelfs uit de US.
Dit ligt niet aan de provider.
@patrick37 Alles wat met kabel is aangesloten is rechtreeks aangesloten op de modem. Wel hebben wij op de 2de verdieping een extra wifi punt maar die is ook rechtreeks met een cat6 kabel aangesloten op de modem
Ik heb 2 keer dezelfde website proberen te openen 1 keer op via Telenet en de andere keer via Proximus. Ik heb wel mijn cache gewist zodat ik zeker wist dat dat geen invloed zou hebben gehad op de snelheid
@JarneChris heb je die speedtesten ook altijd gedaan vanuit 1 en hetzelfde punt of heb je dat gedaan met de pc , dus bekabeld aan de modem en ook met wifi van de modem ? Want dat zijn de speedtesten die belangrijk zijn op dit moment. Als blijkt dat je met de speedtest aan de modem goede snelheden haalt ligt het daar niet aan dan ligt het dus aan je extra wifi punt.
Eventueel ook eens je lijn laten na kijken bij de klantendienst. Die kunnen een lijn meting starten en als blijkt dat er onderweg een hapering zit verklaard dat al veel.
@patrick37 De speedtesten zijn allemaal gedaan met een bekabeld verbinding. Maar ik ga zodadelijk toch eens contact opnemen met Telenet voor een lijntest.
Trouwens bedankt iedereen voor de hulp
@JarneChris laat je ons nog wel weten wat ze zeggen? Want als je lijn goed zou zijn kan er een andere oorzaak zijn.
@JarneChris Maar alsnog vindt ik het raar dat een nokel van mij die Proximus heeft en een lijntje van 40mpbs sneller een website kan openen dan ik op mijn 300mbps lijn.
Dat wil niets zeggen,40Mbps of 300Mbps om een website te openen.
Download samen een testbestand van 10GB dan pas kan je het verschil merken.
@Janneke_Dust Gebruikt ge dezelfde computer om de site te openen op uw telenet netwerk en om de site te openen op het proximus netwerk van uw nonkel?
Ik heb telkens de zelfde laptop gebruikt die ik met dezelfde internetkabel heb aangesloten
@Janneke_Dust Uw netwerk valt ook uit. Geef eens een beschrijving van uw netwerk.
Mijn netwerk zit als volgend in elkaar.
Internet komt binnen op de CH7465LG-TN modem van Telenet hierop zijn volgende apparaten aangesloten:
Op de Tp link zijn volgende apparaten aangesloten:
Om nog even te verduidelijken als wij geen internet hebben dan komt bij de apparaten die op wifi zijn aangesloten te staan "Verbonden zonder internet" wat er dus op wijst dat de tp link's wel hun werk blijven doen alleen geen internet meer krijgen van de modem net zoals de tv box die dan geen internet meer krijgt.
Ik hoop dat je een beetje aan de opstelling uit kan.