Beantwoorden
biohas14
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Verlies connectie online calls(Teams/Zoom/Google Meet)

Hallo,

Sinds recentelijk kamp ik met vrij ernstige verbindingsproblemen tijdens online meetings. In het verleden kwam dit af en toe al eens voor, maar de laatste weken/maanden, zijn de problemen significant verergert. Deze problemen zijn niet-specifiek voor een bepaald platform. Via elk platform (Teams, Zoom en Google Meet) kamp ik met dezelfde problemen, waarbij ik de verbinding met het platform ongeveer 4 tot 5x per 30 min verlies.

Behalve deze verbindingsproblemen heb ik geen enkele problemen met internet (PC; ik heb verbindingssnelheid ook gecontroleerd en daar lijkt niets mis mee te zijn). Ik merk wel dat ik soms verbinding verlies wanneer ik bel via Whatsapp (via telefoon). Dan merk ik op dat het WiFi signaal (op telefoon) niet constant is; dus zou een WiFi booster mogelijk soelaas bieden voor de hierboven beschreven problemen? 

Dank alvast voor jullie input!

4 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Welk Telenet abonnement heb je?

Welke modem heb je? zie: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

Met welk toestel heb je problemen met Teams/Zoom/Google Meet)?  Ik neem aan de PC/laptop?

Hoe is deze verbonden (via ethernet of via WiFi)?

We hebben méér info nodig dan je summieren beschrijving hierboven ...

biohas14
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Dank voor het snelle antwoord.

Telenet abonnement: ONE

Modem: CH7465LG-TN; problemen zijn inderdaad via de vaste PC, welke verbonden is met internet via WiFi

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

WiFi is vragen om problemen. Probeer waar mogelijk zo veel mogelijk kabel te gebruiken. Vanwaar komt het draadloos signaal en waar bevindt de PC zich? Heeft je PC een PICe kaart met externe antenne of gebruik je een USB dongle (eveneens vragen om problemen)? Ik heb ooit deze geïnstalleerd bij m'n zus: https://www.asus.com/networking-iot-servers/adapters/all-series/pceac68/

De voet is magnetisch en kan je eventueel aan de zijkant van je toren hangen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@biohas14 

Controleer eerst of je op de plek waar je online meetings houdt voldoende wifi-bereik hebt.

Bij een zwak signaal loop je namelijk het risico op verbindingsproblemen.

Kan je ons in het kort zeggen wat je wifi setup is en of je die problemen ook hebt op je vaste pc (als deze aangesloten is op de netwerkkabel natuurlijk) ?

Heb je met een netwerkkabel dezelfde problemen, controleer dan op het moment van de connectieproblemen of je Telenet-modem misschien aan het herstarten is.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.