24818
netweters
|
152919
antwoorden
|
20752
vragen
|
Hallo,
Sinds recentelijk kamp ik met vrij ernstige verbindingsproblemen tijdens online meetings. In het verleden kwam dit af en toe al eens voor, maar de laatste weken/maanden, zijn de problemen significant verergert. Deze problemen zijn niet-specifiek voor een bepaald platform. Via elk platform (Teams, Zoom en Google Meet) kamp ik met dezelfde problemen, waarbij ik de verbinding met het platform ongeveer 4 tot 5x per 30 min verlies.
Behalve deze verbindingsproblemen heb ik geen enkele problemen met internet (PC; ik heb verbindingssnelheid ook gecontroleerd en daar lijkt niets mis mee te zijn). Ik merk wel dat ik soms verbinding verlies wanneer ik bel via Whatsapp (via telefoon). Dan merk ik op dat het WiFi signaal (op telefoon) niet constant is; dus zou een WiFi booster mogelijk soelaas bieden voor de hierboven beschreven problemen?
Dank alvast voor jullie input!
Welk Telenet abonnement heb je?
Welke modem heb je? zie: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...
Met welk toestel heb je problemen met Teams/Zoom/Google Meet)? Ik neem aan de PC/laptop?
Hoe is deze verbonden (via ethernet of via WiFi)?
We hebben méér info nodig dan je summieren beschrijving hierboven ...
Dank voor het snelle antwoord.
Telenet abonnement: ONE
Modem: CH7465LG-TN; problemen zijn inderdaad via de vaste PC, welke verbonden is met internet via WiFi
WiFi is vragen om problemen. Probeer waar mogelijk zo veel mogelijk kabel te gebruiken. Vanwaar komt het draadloos signaal en waar bevindt de PC zich? Heeft je PC een PICe kaart met externe antenne of gebruik je een USB dongle (eveneens vragen om problemen)? Ik heb ooit deze geïnstalleerd bij m'n zus: https://www.asus.com/networking-iot-servers/adapters/all-series/pceac68/
De voet is magnetisch en kan je eventueel aan de zijkant van je toren hangen.
Controleer eerst of je op de plek waar je online meetings houdt voldoende wifi-bereik hebt.
Bij een zwak signaal loop je namelijk het risico op verbindingsproblemen.
Kan je ons in het kort zeggen wat je wifi setup is en of je die problemen ook hebt op je vaste pc (als deze aangesloten is op de netwerkkabel natuurlijk) ?
Heb je met een netwerkkabel dezelfde problemen, controleer dan op het moment van de connectieproblemen of je Telenet-modem misschien aan het herstarten is.
Dag Kristof,
Ik heb het Wifi-bereik nog niet gecontroleerd, maar om alvast een idee van de set-up te geven.
- CH7465LG-TN modem die dmv 3 ethernetkabels is verbonden met de NIU-box van telenet (deze toestellen staan 5 meter verwijderd van mijn vaste PC (waar de problemen die vestigen); de vaste PC is dus NIET verbonden op netwerkkabel, maar op Wifi
- ik gebruik geen Wifi-versterkers;
- over het algemeen is er 1 of zijn er 2 toestellen gekoppeld aan het Wifi- netwerk
Ik begin het probleem inderdaad in te zien...
Ik heb geen van beiden.
Extra vraag: wat is jou mening over de Wifi-boosters van Telenet?
Dus je hebt wellicht een WiFi kaartje zonder externe antenne in je PC. Boosters, als je een kabel kunt verbinden met zo'n booster, dan is dat misschien handig, maar als dat zou kunnen, dan had je die kabel wel met je PC verbonden. Voor draadloos zou ik eerder naar een mesh systeem gaan, niet goedkoop, maar zou (heb er zelf geen ervaring mee) degelijk zijn. Of MoCa, internet via je coaxkabel.
Ik zou sowieso vermijden om hardware te huren waarvoor je blijft betalen.