24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Al jaren sukkelen we hier met onze wifi, telenet techniekers, steeds verschillende, zijn hier nu al zoveel keren geweest, maar telkens zeggen ze tegenstrijdige dingen…..
zo heb ik al vier verschillende modems gehad.
geen oplossing.
Diverse powerlines, bedraad met wifi
geen oplossing.
dan zou mijn dropkabel stuk zijn
nieuwe dropkabel laten plaatsen, 60m lang over dak, kon niet anders, €1000 geïnvesteerd
geen oplossing
weer nieuwe modem
geen oplossing
weer een technieker die langsgekomen is
nu zou er conflict zijn tussen de powerlines en de modem 😱
deze technieker zei: mesh systeem wifi6 kopen
powerlines uitgeschakeld, ganse dag het wifi systeem geïnstalleerd
tp-link deco m9 gekocht met drie satellieten
appartement is 25m lang, dus ene in begin, ene in midden, ene op eind
alle drie volgens de app perfecte connectie, dus niet te ver van elkaar
al mijn toestellen, zo’n 80 stuks, ja veel, I know, google boksen, wifi stopcontacten en wifi verlichting, camera’s, ipads, vaste computers, etc….
Wat nu?
nog altijd wifi probleem
als je streamt naar alle speakers om de vijf voeten valt de klank efkes weg
soms begint muziek sneller te spelen, soms valt ene boks weg, dan de andere…
voortdurend, op diverse momenten, dus nu nog steeds, geen wifi verbinding met onze ipad, lampen, boksen, of andere toestellen, zoals p1 meter, zonnepanelen, ….
ik ben ten einde raad….
Ben leek op gebied van netwerk, wifi…..
maar steeds alles gedaan wat die techniekers hebben gezegd en alles loopt nog steeds niet zoals het moet.
ben van moerkerke, bij damme
@Hansvanmoerkerk bekijk zeker de vraag/suggestie die @CiaranBE heeft gedaan hierboven over het type Telenet modem. Volgens mij heb je geen CV8560E, toch niet als ik je modem afbeelding in de Telenet app bekijk.
@Suzy schreef:Volgens mij heb je geen CV8560E, toch niet als ik je modem afbeelding in de Telenet app bekijk.
@Suzy deze afbeelding is bij elke modem hetzelfde.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.
Met andere woorden , kijk eens via 'mijn Telenet' --- thuis netwerk en als dat geopend is zie je welke modem je exact hebt. Haal dan je persoonlijke gegevens weg en de mac adressen en post hier dan eens een printscreen van.
Ik heb uw afbeelding afgewezen omdat je uw MAC adres niet gemaskeerd hebt. Pas uw afbeelding aan en post ze opnieuw, dan komt het in orde.
Wel eigenaardig dat telenet weet van mijn problemen en dat dot reeds de derde modem is die ik meekrijg….
waarom krijg ik dan niet direct een juiste modem?
onbegrijpelijk
@Suzy schreef:@CiaranBE nu je het zegt! Vind ik wel een gemiste kans, aangezien dit via Mijn Telenet wel mooi accuraat wordt weergegeven. Ik geef dit alvast door aan de collega's van de Telenet app. 😉
De afbeeldingen in de Telenet app zijn geen foto's van je modem, maar generieke icoontjes die een modem, een powerline, een wifipowerline weergeven ...
Gewoon als schematische voorstelling bedoeld hoe jouw (wifi) netwerk in elkaar zit.
@CiaranBE schreef:Als je TP-Link Deco systeem ook als router word gebruikt kan het mogelijk een probleem vormen als je niet de juiste HGW hebt.
Als je een eigen router plaatst zou je het best de CV8560E hebben, deze beschikt over een functie genaamd MAC-briding waardoor je je eigen router een publiek IPv4 adres kan toewijzen door het MAC-adres van je eigen router in te geven op Mijn Telenet.
Als je dit niet hebt gedaan of niet de juiste HGW hebt kan het probleem komen door de dubbele router opstelling.
Pas op dat je de mensen niet op het verkeerde been zet met deze commentaar.
Het is absoluut niet bewezen dat zijn probleem te maken heeft met de "verkeerde" modem.
Trouwens, ik ben het hier absoluut niet mee eens.
Een dubbel router opstelling (dubbele NAT) kan toch onmogelijk de oorzaak zijn van de genoemde problemen?
Akkoord, een eigen router in bridge, met een publiek IPv4 adres heeft zijn voordelen (vooral in verband met bereikbaarheid van buitenuit), maar zijn TP-Link Deco systeem kan toch evengoed werken achter een normale HGW?
De topic starter (die zelf zegt dat hij een leek is op gebied van netwerk, wifi…..) een nieuwe modem laten halen, met het idee dat hiermee zijn probleem opgelost zal zijn, zou wel eens de zoveelste ontgoocheling kunnen brengen 🤗
@Hansvanmoerkerk schreef:Wel eigenaardig dat telenet weet van mijn problemen en dat dot reeds de derde modem is die ik meekrijg….
waarom krijg ik dan niet direct een juiste modem?
onbegrijpelijk
Dit is niet onbegrijpelijk. Telenet kan toch niet weten welke modem jij wenst.
De CV8560E (of E-router) die hier gesuggereerd wordt is specifiek voor klanten die een eigen router gebruiken achter de Telenet modem.
Maar ik ben er niet van overtuigd dat dit de oorzaak is van jouw probleem!
@igvfer schreef:Dit is inderdaad niet de juiste modem voor de mac bridging. Het juiste toestel heeft geen Wifi aan boord. Omruilen in een Center.
Niet de juiste modem ...
Ofwel de juiste modem maar niet correct geprovisioneerd?
@flip1953 schreef:
@igvfer schreef:Dit is inderdaad niet de juiste modem voor de mac bridging. Het juiste toestel heeft geen Wifi aan boord. Omruilen in een Center.
Niet de juiste modem ...
Ofwel de juiste modem maar niet correct geprovisioneerd?
Dat zou heel goed kunnen, en dan is een omruil zelfs niet meer nodig.