Beantwoorden
Yves9
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Waar kan ik mij beveiligingssleutel voor WiFI vinden?

Beste,Heb een nieuwe laptop(hp) gekocht en om verbinding te maken met een netwerk moet ik men beveiligingssleutel voor netwerk invoeren. Waar vind ik die in godsnaam?Alvast bedankt, een leek 

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: beveiligingssleutel

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar kan ik mij beveiligingssleutel voor WiFI vinden?

@Yves9  

Als je de beveilingssleutel bedoeld van je wifi netwerk dan weet je die uit je hoofd althans als je deze ooit aangepast hebt. Dus je maakt verbinding met je wifi netwerk en dan het wachtwoord , want meer is dat niet. 

 

Je kan op twee manier je paswoord achterhalen:

Log in via 'mijn Telenet' , op een nog werkende pc of tablet of gsm. Ga naar mijn thuis netwerk ----> modem details ----> netwerk instellingen en wifi wachtwoord -----> vouw dat uit en dan vink je de optie 'toon wachtwoord aan en je ziet je wachtwoord. 

 

Moest dat niet gaan is de tweede manier , ga naar je modem en kijk op de sticker die aan de onderkant erop plakt. Daar staat ook je wifi wachtwoord op , maar dit is het wifi wachtwoord wat Telenet je gegeven heeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Waar kan ik mij beveiligingssleutel voor WiFI vinden?

Zou het niet ook via WPS kunnen? Ik heb zelf een modem zonder wifi, dus kan het helaas niet controlleren.

Je dient dan de WPS knop te drukken op het modem, waarna voor een korte tijd het modem een wifi verbinding vanaf je nieuwe laptop zal accepteren:

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen/

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar kan ik mij beveiligingssleutel voor WiFI vinden?

@Arnie 

Dat is ook zeker een mogelijkheid die ben ik vergeten te benoemen in de opties die je hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Waar kan ik mij beveiligingssleutel voor WiFI vinden?

En er zijn ook nog andere methodes 😉

 

De eenvoudigste is via de Telenet app. Ga daar naar Wifi-Netwerk en klik op het "Delen" knopje. Daar kan je het wachtwoord laten zien.

 

Ben je één van de gelukkige met een Telenet TV Box dan kan je via de Sofa Service app je WiFi wachtwoord ook zien:Alles over Sofa Service 

 

Meer info vind je hier ook: Waar vind ik mijn WiFi gegevens 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar kan ik mij beveiligingssleutel voor WiFI vinden?


@Arnie  schreef:

Zou het niet ook via WPS kunnen? Ik heb zelf een modem zonder wifi, dus kan het helaas niet controlleren.


@Yves9 

De WPS knop is inderdaad een goede suggestie. Standaard staat deze instelling nu uit. Je zal die eerste moeten aanzettten in Mijn Telenet.