Beantwoorden
Verhiske8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

Is de internetsnelheid van ONE lager dan die van WIGO?

Of moet je dan persé ONE UP nemen?

Ik kan dit nl nergens meer terugvinden.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Internetsnelheid One

0 Likes
11 reacties
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

Wigo:

Download: 300 Mbps

Upload: 20 Mbps

ONE:

Download: 150 Mbps

Upload: 15 Mbps

ONEup:

Download: 1 Gbps

Upload: 30 Mbps

 

Ja, het standaard ONE pakket heeft een tragere internet snelheid, maar in de meeste gevallen kom je hiermee toe.

ONEup is eerder voor mensen die veel downloaden, veel streamen of voor grote gezinnen.

 

Ik zou eerst gaan voor het gewone ONE abonnement, en dan zien of je toekomt, je kan later nog altijd je abonnement aanpassen als je je internet snelheid te laag vind.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Ex-Netweter
 

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

@CiaranBE @Verhiske8 

Opgelet! Er zijn verschillende Wigo's met verschillende snelheden!

De Wigo die wij hadden "Wigo Home S" had (heeft) exact dezelfde snelheden als One (150 Mbps down, 15 Mbps up). Dus veranderde er bij ons helemaal niets bij het overstappen naar One. Voor ons gezin met 2 is dit meer dan voldoende!

Verhiske8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

Ik heb WIGO 9GB

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

@Verhiske8 

Hier kan je de verschillen eens nalezen wat er voor jou veranderd als je naar One(up) zou gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Verhiske8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

Bedankt voor de info Patrick. 

Ik heb nu safespot à €4.99 p/m. Die heb ik dus niet meer nodig bij One, of wel?

0 Likes
Verhiske8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

We zijn met 5-en thuis die geregeld samen online zijn en gebruik daarbij ook nog wel eens NETFLIX  èn IP TV / ANDROID TV. Overigens niet voor grote bestanden te downloaden,  enkel voor het surfen, streamen van muziek of YouTube. 

Kan dit dan?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

@Verhiske8  

Bij One zit de Safespot erbij inbegrepen dus die 'extra' kost zal dus weg vallen aangezien het erbij inbegrepen zit. 

 

Bij OneUp daar heb je Safespot+ inbegrepen en de plus staat er voor dat je je iets extra krijgt en dat is schermtijd beheren voor de kinderen plus je kan eventueel bepaalde content van websites blokkeren. 

 

Moest je dus naar One gaan veranderd er op dat vlak voor Safespot niks en blijft het voor jou doorlopen enkel dat het dus nu dan in de prijs inbegrepen zal zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

@Verhiske8 

Dat zou geen probleem mogen zijn. Moest je toch merken dat het niet voldoende snelheden geeft dus dat je 'traag' internet begint te vernemen kan je nog altijd naar OneUp gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?

Ik betaal voor Onu Up maar krijg de snelheden voor down- en uploaden van One. Toegegeven, mijn PC wordt gebruikt met Wifi (geen bekabelde verbinding). Heeft daar wellicht mee te maken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?


@patrick37  schreef:

@Verhiske8  

Bij One zit de Safespot erbij inbegrepen dus die 'extra' kost zal dus weg vallen aangezien het erbij inbegrepen zit. 

 

Bij OneUp daar heb je Safespot+ inbegrepen en de plus staat er voor dat je je iets extra krijgt en dat is schermtijd beheren voor de kinderen plus je kan eventueel bepaalde content van websites blokkeren. 

 

Moest je dus naar One gaan veranderd er op dat vlak voor Safespot niks en blijft het voor jou doorlopen enkel dat het dus nu dan in de prijs inbegrepen zal zijn.


Bij One zit SafeSURF inbegrepen! Dat is niet hetzelfde als SafeSPOT!

Bij One Up zit Safespot+ inbegrepen!

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wat is het verschil in internetsnelheid ONE vs WIGO?


@Stadhuis2  schreef:

Ik betaal voor One Up maar krijg de snelheden voor down- en uploaden van One.


Heb je de juiste modem?

Voor OneUp heb je de nieuwste Docsis 3.1 modem nodig: de CV8560E (of ook E-router genoemd) of de CH8568LG (de "toren").

 


@Stadhuis2  schreef:

 Toegegeven, mijn PC wordt gebruikt met Wifi (geen bekabelde verbinding). Heeft daar wellicht mee te maken.


Om uitsluitsel te geven, zou je toch de PC eens moeten bedrdaad aansluiten, dan weet je direct of het aan de WiFi ligt.

0 Likes