41778
netweters
|
18304
gesprekken
|
19784
vragen
|
Beste,
Wij hebben de laatste tijd last van wifi die s nachts regelmatig uitvalt en steeds op ongeschikte momenten 🙂 (meestal tussen 1u en 2u) Ik reset de modem, als dat niet werkt, trek ik alles uit en opnieuw alles opstarten. Maar werkt ook niet. Na 30 minuten / rond een uur werkt dit dan wel weer terug.
Is dit normaal?
Mvg
Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I Vorige titel: Internet valt weg
@Jana11Het is maar wat je een ongeschikt moment noemt. Tussen 1 en 2u 's nachts lig ik in mijn bed. Misschien zijn er onderhoudswerken bezig bij Telenet op dat moment. Is het eigenlijk uw Wifi die weg valt of is ook de bekabelde verbinding weg? Want dat is een groot verschil.
@igvfer Onderhoudswerken wordt steeds aangekondigd,en dat jij om dat uur in je bed ligt,wat heeft dat hier mee te maken.Hij zegt duidelijk dat z'n WiFi snachtswegvalt.Iedere nacht werken zonder verwittigin van Telenet,kom nou.
Je betaald voor 24 uur per dag internet,en dat hoort 24 uren in orde te zijn.
Er kan altijd iets mislopen.Maar niet regelmatig snachts.Telenet raad aan, zoveel mogenlijk snacht op het net te gaan.Minder druk.Zekers voor grote bestanden.
Dit is allerminst normaal. Is het uitvallen objectief toe te wijzen aan de modem ? Kan het eventueel zijn dat andere tussenliggende apparaten (routers, clients, ....) 's nachts in slaapmodus gaan ? Ik zou het ook niet kunnen appreciëren dat hier 's nachts de connectie zou wegvallen en mijn Nas in het bijzonder 😞 Een misschien onnozele vraag : hoe ben je erachter gekomen dat het signaal wegvalt ?
In de nacht lig ik ook in bed dus de controle er van is lastig maar ik ben het wel met @igvfer eens is je bekabelde verbinding dan ook weg gevallen?
Zou dat eens testen dat zodra je wifi weg valt dat je dan eens kijkt of je nog wel bekabelde internet hebt.
@patrick37 schreef:In de nacht lig ik ook in bed .
Twee krakken komen voor elkaar op.
En bekabelde verbinding testen is al gezegd.
Wat nog meer ?
Ik zit op kabel met mijn pc, ik was toen achter mijn bureau bezig en connectie valt weg, kon niks opzoeken ofzo
Net om 11:42 is de wifi en kabel weer weg. Wij hebben niks dat storingen kan maken.
@robatorasIk ga er niet veel woorden aan vuil maken. Ik lig 's nachts in mijn bed, inderdaad, waarmee ik wil zeggen dat ik het niet kan nagaan en dat het wegvallen van een verbinding ALTIJD ongelegen komt. Want je merkt het maar als je het wil gebruiken.
Bovendien heb ik jaren ervaring om te weten dat mensen soms zeggen dat hun Wifi uitvalt als ze geen internetverbinding meer hebben en omgekeerd. Dus doorvragen is de boodschap. Want het is niet de eerste keer dat ze nog verbinding hebben met het AP maar toch geen internet hebben, of dat ze effectief nog wel internet hebben maar geen wifi verbinding.
Bovendien worden alle onderhoudswerken of aanpassingen aan modems niet altijd aangekondigd en doe ze dit soms in de hele stille uren en wanneer zijn die? Juist.
@Jana11 schreef:Ik zit op kabel met mijn pc, ik was toen achter mijn bureau bezig en connectie valt weg, kon niks opzoeken ofzo
Dan is er inderdaad meer aan de hand. Noteer datum en uur. Een keer of 3, 4 op verschillende tijdstippen en contacteer de helpdesk. Die kunnen dit dan nagaan of er werkelijk iets mis is met de modem of in hun systemen.
Dat was ik vergeten zeggen: Wij hebben er wel al even last van en daarom zijn wij onlangs veranderd van modem, omdat de andere een redelijk oude was. Maar heeft niets geholpen.
@Jana11 Ja dan contacteer je best Telenet zelf.
015.66.66.66
Ook een nieuwe Modem of een HGW kan gebreken vertonen.
Bij mij ouders reeds meerdere maanden hetzelfde probleem. Modem reeds vervangen, toen technieker laten komen en die stak het op de tv aansluiting.
Het probleem bleef maar duren, hun vaste telefoon bleef maar uitvallen, vorige week eindelijk nen technieker gekomen die toch geloofde dat er aan de binneninstallatie niks mis was. Er waren op een dag 38 onderbrekingen.
Maar kon niet op de elektriciteitspaal kruipen omwille van een geparkeerde auto, is vandaag teruggekomen, maar de verdeler op de paal is blijkbaar rot en nu gaan ze woensdag komen om die te vervangen.
Eigenlijk veel tijdverspilling, zeker bij oudere mensen waar hun vaste telefoon onmisbaar is.
Zulke storingen zijn inderdaad vervelend, en helaas is het vaak moeilijk om een oorzaak te vinden, Vooral omdat er meestal geen klachten zijn, juist wanneer de technieker ter plaatse is, of wanneer je belt met de helpdesk.
Daarom dat het kan helpen het probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven; betreft het enkel wifi, of ook het internet via een bekabelde verbinding? En werkt telefoon en televisie nog wel op dat moment?
Het advies om even een overzichtje bij te houden van de datum/tijdstip dat je een probleem ervaart kan voor Telenet ook heel handig zijn bij het zoeken naar de oorzaak.
Direkt een modem vervangen is een makkelijke en snelle poging om een probleem op te lossen (en goedkoop voor Telenet, want het kost weinig man-uren), maar heeft zelden het gewenste resultaat.
Een doktor gaat je ook dan het beste kunnen helpen als je je klachten goed kunt beschrijven.