Welke opstelling voor snellere wifi?
Beste,
Momenteel heb ik een docsis 3.1 modem, niet het allernieuwste "toren" model.
Ik heb tot voor enkele maanden gewoon de ingebouwde wifi gebruikt van de telenet modem/router.
De snelheid hiervan laat echter wat te wensen over, het bereik op zich is wel voldoende.
Ik heb dan ook een Ubiquiti Ac Ap Pro access point gekocht en deze aangesloten via een Poe switch.
De snelheid is sindsdien wel merkbaar beter doch sinds deze AP er hangt hebben alle Apple toestellen thuis problemen met de verbinding. Deze is onstabiel en valt regelmatig uit. Ik heb al vanalles geprobeerd doch krijg het niet goed werkend. Ik ben dit zo beu dat ik de Ubiquiti er terug tussen uit gehaald heb en terug de standaard wifi van de Telenet modem gebruik. Beter een wat tragere verbinding maar wel eentje die stabiel is.
Nu wil ik echter toch terug mijn wifi wat upgraden en ben dan ook aan het twijfelen om terug een AP te kopen of een mesh systeem zoals de Netgear Orbi's of dergelijke.
Wat zou aan te raden zijn? Ik heb wel redelijk wat utp kabels in huis naar verschillende kamers liggen doch dit zijn wel maar cat 5e kabels aangezien deze al bijna 20 jaar liggen.
Mijn netwerk is zeker niet ideaal opgebouwd want er zitten verscheidene switches tussen omdat het altijd maar wat uitgebreid is in de loop der jaren. Het is dus niet zo dat alle utp kabels mooi samen komen op 1 centrale plaats.
Iemand wat tips?
Als ik zou overstappen naar een eigen router wat het geval is bij een Netgear orbi zou ik wel de cv8560e modem plaatsen in bridge mode. Ik heb hiervoor contact genomen met het Telenet center in de buurt en deze hebben me reeds bevestigd dat ze deze modem nog hebben en dat ik mijne mag omruilen.
Dus komt het hierop neer:
- Eigen router met wifi
- Telenet modem houden met andere AP's
mvg
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Zorgen voor snellere wifi
- Labels:
-
access point
-
router
-
WiFi bereik