Beantwoorden
Clerre
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Ik wil mijn appartement aan zee in de toekomst uitrusten met Philips Hue maar dat vereist een goede en stabiele wifi verbinding. Ik denk dat ik achteraan geen goede wifi verbinding; Ik lees dat een powerline wel kan helpen maar ik kan daar weinig over vinden op de website van telenet. Daarom volgende vragen:

- welke powerline is de beste ?

- heb ik er 2 nodig, nl een powerline en een wifi powerline?

- waar plaats ik dan de gewone powerline en hoe kan ik die met de modem verbinden?

- waar zijn deze te koop ?

- Wat kosten ze ?

 

Graag een antwoord van mensen die er ervaring mee hebben.

Alvast bedankt.

Thierry Clerbout

0 Likes
14 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

@Clerre 

 

Indien je nog geen powerlines van Telenet hebt kun je één stel gratis huren. Dat gaat je dus al niks kosten.

De master steek je in het stopcontact in de buurt van de HGW. Geen dominostekkers of verlengkabels gebruiken. Vervolgens de master met een UTP kabel verbinden met een LAN poort van de HGW.

 

De slave plug je in het stopcontact zo dicht mogelijk bij de plaats waar je goede WiFi nodig hebt. Als alles goed gaat maken die twee zelf verbinding met elkaar en nemen ze vanzelf de WiFi settings van uw HGW over. De slave heeft ook nog een UTP poort, dus je kan ook nog iets bekabeld aansluiten.

 

Veel succes.

 

Voor een goede werking is het wel nuttig dat de beide stopcontacten waar de powerlines ingeplugd worden in de zekeringskast op dezelfde zekering zitten.

 

EDIT: je kan de gehele procedure hier nalezen en stap voor stap volgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

@Clerre 

Bij alles wat @StefaanH  zegt moet er ook nog een aarding voorzien zijn aan beide kanten.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?


@louishufk  schreef:

@Clerre 

Bij alles wat @StefaanH  zegt moet er ook nog een aarding voorzien zijn aan beide kanten.

 


Correcte aanvulling 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Clerre
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Dank je wel voor de info.

Als ik het goed begrijp ga ik best eens langs een telenet center om een powerline te gaan halen.

 

Ik lees wel dat je ze kan bestellen maar ik kan niet vinden hoe. Zogezegd via de telenet app maar daar kan ik het niet vinden

 

Is het absoluut noodzakelijk dat beide stopcontacten op dezelfde kring zitten?

Dat lijkt me voor ons appartement nogal moeilijk te verwezenlijken.

 

Indien het echt noodzakelijk is, zal ik daar bij een eventuele verbouwing rekening mee moeten houden.

 

 

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

@Clerre 

Niet naar een Telenet center gaan. Op die manier gaat het niet lukken.

Je moet met de telenet app een test doen van je wifi in huis. Daar deze mislukt kan je de powerlines of AP bestellen. Deze zijn wel gratis gehuurde toestellen, maar het thuisbrengen gaat wel 5 euro kosten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?


@Clerre  schreef:

... knip ...

 

Is het absoluut noodzakelijk dat beide stopcontacten op dezelfde kring zitten?

Dat lijkt me voor ons appartement nogal moeilijk te verwezenlijken.

 

Indien het echt noodzakelijk is, zal ik daar bij een eventuele verbouwing rekening mee moeten houden.

 

 

 

 


Als je een beetje geluk hebt zal het ook wel werken op twee verschillende zekeringen, maar dan moet het wel met zekerheid dezelfde fase zijn. Ik heb dat aangehaald omdat beide op dezelfde zekering het meeste kans geeft op een succesvolle verbinding.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Ze hoven niet op dezelfde zekering te staan. 

Er zijn drie mogelijkheden:

  1. Je hebt een eenfasige aansluiting: de twee stroomdraden zijn overal verbonen en waar je een aarding hebt is die ook overal verbonden.
  2. Je hebt een driefasige aansluiting: de nul geleider is overal verbonden, net als de aardaansluiting.
  3. Je krijgt 3 x 230 volt: enkel de aardaansluiting is overal verbonden. Deze installatie is de slechtste om een powerline verbinding te maken. Met één kans op drie zit op op hetzelfde paar draden.

De huidige powerlines gebruiken niet alleen de spanningsdraden, maar ook de aarding.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Thierry , 

 

Waar komt er internet binnen? is dit in een algemene ruimte of komt dit toe in uw apartement. 

In het laatste geval zou ik eerder opteren voor een deftige router met groot uitzendbereik.(bijvoorbeeld Netgear Orbi).Ik heb een klant gehad die powerlines gebruikte in een apartement maar de snelheid was bijna 0 mbps, gewoon omdat de apartementsblok aparte tellers hadden en dus ook andere kringen (achter andere hoofdzekering).Je kan opteren voor een powerline als je zeker bent dat het stopcontact op dezelfde kring zit of toch achter de zelfde hoofdzekering zit.Ander zal dit nooit lukken. Veel geluk met de zoektocht 😉

 

groeten Kristof

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Clerre
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Nu heb ik zoals gesuggereerd een test gedaan in mijn appartement. De verbinding was niet goed genoeg dus bestelde ik vanuit de app een wifi booster. Wat krijg ik nu toegestuurd? Jawel een wifi powerline en alleen dat. Wat ben ik daar nu mee. Ik heb geen gewone powerline en heb die ook niet toegestuurd gekregen. Wat moet ik nu doen?

0 Likes
Clerre
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Nu heb ik zoals gesuggereerd een test gedaan in mijn appartement. De verbinding was niet goed genoeg dus bestelde ik vanuit de app een wifi booster. Wat krijg ik nu toegestuurd? Jawel een wifi powerline en alleen dat. Wat ben ik daar nu mee. Ik heb geen gewone powerline en heb die ook niet toegestuurd gekregen. Wat moet ik nu doen?

Waar en hoe kan ik de powerline zelf huren of bekomen?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

@Clerre 

Dit is een gehuurd toestel. Je kan dat dus ook terug binnenbrengen of omwisselen. Ga naar een service center en wissel het om.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Clerre
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Het probleem is dat ik alleen een wifipowerline toegestuurd kreeg. Ik heb dus nog geen gewone master powerline. Daardoor kan ik dus met de wifipowerline niets aanvangen.

Moet ik voor een master powerline naar een service center om dat te huren?

Ik lees daar tegengestelde berichten over dus ik weet niet waar ik een gewone powerline kan halen of huren.

Toch naar een servicecenter gaan of telefonisch bestellen?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

@Clerre 

Waarschijnlijk heb je per ongeluk een enkel toestel (pg-9072lg-tn) besteld terwijl je een set nodig hebt. Wat jij gekregen hebt is een aanvulling voor een set.

Je zal dit toestel terug moeten binnenbrengen en een set huren. De twee toestellen zitten verpakt in 1 doos. Probeer niet om zelf het ontbrekende deel apart te kopen of te huren.

Neem contact op met een service center en vraag na hoe dat kan geregeld worden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Netmin
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Welke powerlines best gebruiken met Philips Hue?

Je hebt enkel een goede wifi verbinding nodig op de plaats waar je de Hue hub hebt staan.

 

De lampen (of andere onderdelen) van Hue zetten onderling een eigen Zigbee netwerk op.

Indien je achteraan geen goede ontvangst hebt kan je het Zigbee netwerk uitbreiden door halverwege een extra Hue lamp te zetten zodat die als bridge kan dienen.

Zigbee draait op dezelfde frequentie (2.4GHz) als Wifi, het uitbreiden van je Wifi netwerk kan dus een (ietwat) negatieve impact hebben op het bereik van het Zigbee netwerk.

Indien je Wifi draait op de 5GHz band is dat echter geen issue.