Beantwoorden
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Hallo,

ik had graag wat meer info gehad ivm nieuwe telenet modem 360 en de pods.

 

ik heb nu vb een gratis powerline van telenet die aangesloten is op men pc.

Zou die pod evengoed werken dan een powerline?

 

alsook staat er een wifi repeater van tp link archer c 2600 in tuinhuis. Voor wifi buitenhuis.

zal deze nog kunnen werken?

alsook switches.

volgende de info van telenet zal niks van bovenstaande nog werken..

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Telenet 360 pods

0 Likes
12 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

@kevinvdb ik zou als ik van jou was alleen die Pods plaatsen ipv uw wifi repeater.

Als je voor een oplossing van Telenet kiest, kies dan volledig voor de Telenet oplossing. 

Ik heb dit al goed zien werken dus is het mogelijk 😉

Gebruik je uw powerline als Acces point of sluit je deze bedraad aan ? 

De powerlines kan je echter niet gebruiken in combinatie met uw powerlines.

De wifi-pods bevatten ook 2 UTP-poorten, zo kan je je toestellen ook rechtstreeks verbinden met de wifi-pods dankzij een UTP-kabel (meegeleverd met de wifi-pods)

Hetzelfde principe dan uw powerline alleen dat deze via wifi werken en niet via uw elektrische kabels.

Op de plaats waar je de pods zet moet er wel al wifi zijn, anders gaat dit niet werken.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Wat je switches betreffen; dat staat er helemaal los van.

Dat is een bekabeld toestel, en dus onafhankelijk van je Wi-Fi. Een “unmanaged switch” (wat de gemiddelde gebruiker heeft) kan je zelfs niets aan instellen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Een powerline van vb tp link zonder wifi moet dan ook werken?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Dat zou inderdaad gewoon moeten blijven werken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Powerlines en 360° Pods gaan niet samen.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Nog even aanvullen dat je wel best geen powerlines van verschillende merken mixt

Dus bvb een set van Telenet en een van TP-Link gaan mogelijk niet samenwerken. Allemaal van hetzelfde merk (tenzij anders aangegeven door de fabrikant) zou wel gewoon moeten werken.

Maar een normale powerline zonder Wi-Fi zou geen enkele invloed mogen hebben op de Wi-Fi pods. De ene werkt via je elektriciteitsnet, de andere via Wi-Fi.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Wel mocht ik veranderen naar die nieuwe modem.

kan ik dus men telenet powerline niet meer gebruiken.

maar als ik alles goed snap,kan ik een set powerline s aankopen van vb tp link zonder wifi voor men pc.

en kan ik men router die als acces point dienst doet in tuinhuis gewoon verder gebruiken. 

 

0 Likes
CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Website Telenet: Telenet 360° Wifi: sneller, slimmer wifi-netwerk dankzij wifi-pods.

 

Opgelet, je kan Telenet 360° Wifi niet combineren met Wifi-boosters, Access Points of Powerlines van Telenet of andere merken. 

Ik ben een paar dagen geleden overgeschakeld naar 360° met pods, alle powerlines moeten verwijderen.

Moet wel zeggen dat de wifi beter is met de nieuwe modem en de pods.

Ik kwam van een 3.0 modem.

 

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?


@kevinvdb  schreef:

Wel mocht ik veranderen naar die nieuwe modem.

kan ik dus men telenet powerline niet meer gebruiken.

maar als ik alles goed snap,kan ik een set powerline s aankopen van vb tp link zonder wifi voor men pc.


dat geloof ik ook.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij is de documentatie van Telenet gewoon te kort door de bocht

Telenet schrijft wel dat je je Powerlines moet weghalen, maar ze schrijven elders: “De Telenet 360° Pods zijn niet compatibel met oudere wifi-oplossingen van Telenet“

Een normale powerline is geen “wifi-oplossing”. Ik zie bij Plume (de fabrikant van de Pods) ook niet staan over dat er een powerline verwerkt zou zitten in de toestellen; dat zou volgens mij de enige reden zijn waarom het niet zou werken.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Met slechts één powerline zonder Wifi kan je toch niets doen? Welk zinnig gebruik kan je daarvan hebben?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

@janne_man Je plaatst uiteraard minstens 2 powerlines; maar ze hoeven geen Wi-Fi te hebben.

En powerlines zonder Wi-Fi hebben het nut waarvoor ze ontworpen zijn: toestellen aansluiten waar je geen kabel netwerkkabel wil/kan trekken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Werken de Telenet 360° Wifi Pods met mijn opstelling?

Er is hier - en in andere topics - toch een immens groot misverstand over het (niet) samenwerken tussen de nieuwe 360 pods en andere WiFi oplossingen (vb WiFi Powerlines, Telenet Access Points).

Wat Telenet bedoelt is

1) dat andere WiFi oplossingen geen deel kunnen uitmaken van het WiFi 360 mesh systeem.

2) hierdoor krijgen de oude WiFi oplossingen (WiFi Powerlines, Telenet Access Points) hun instellingen niet meer doorgestuurd van zodra je de nieuwe modem hebt

3) en dat je waarschijnlijk de "oude WiFi oplossingen" niet meer zal kunnen beheren via Mijn Telenet (als Telenet ze uit het systeem haalt) ?

 

Maar niemand verhindert U om Telenet Powerlines, Telenet Access Points, WiFi toestellen van andere merken op te nemen in jouw netwerk, op voorwaarde dat je weet wat je doet:

a) de oude WiFi oplossingen zal je manueel moeten instellen.

b) ze maken geen deel uit van het "mesh netwerk".

Maar ze gaan natuurlijk wèl blijven werken: bijvoorbeeld als je deze opstelt in je tuinhuis, buiten het bereik van je "mesh netwerk" kan je daar perfect WiFi hebben, zlefs met hetzelfde SSID en paswoord als jouw 360 pods