24816
netweters
|
152908
antwoorden
|
20752
vragen
|
Ik heb meermaals de WIFI booster type 9072 proberen te installeren, gereset etc.
De booster blijft het internet van mijn buren overnemen (alleenstaande woning; dus zelfde circuit is het niet). Iemand suggesties?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIFI booster - connecteert met buren
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter misschien kan je het beste deze stappen eens overlopen :
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/wifi-powerline-set-installeren/
@Ex-Netweter
De 9072 is de slave van het koppel. Waar staat de master?
Je kan de koppeling ook doen door beide in éénzelfde stopcontact (met een domino natuurlijk) te steken vlakbij de router. Daarbij is de master uiteraard via UTP met de router verbonden. Eens gekoppeld haal je de slave weg en plaatst hem daar waar hij moet staan.
EDIT: voor alle duidelijkheid: je moet de koppelingsprocedure natuurlijk ook uitvoeren hé. Ze gaan niet koppelen door enkel samen in dat stopcontact te zitten.
master staat beneden verbonden met UTP kabel aan de router. Ga de dominotruk eens proberen.
@igvfer schreef:En koppelen doen ze normaal gezien ook niet automatisch. Je moet een procedure volgen.
Inderdaad, dat heb ik ook aangehaald. Maar het zou kunnen dat TS dat ook gedaan heeft, daar is hij niet duidelijk over geweest.
dit mag afgesloten worden. Het werkt.
vrij zeker dat het internet van de buren overgenomen werd. Aangezien signaalsterkte van hun wifi enorm hoog was (toen de wifibooster instak) en onbestaande (toen deze niet in het stopcontact zat).
Ik ben geen IT-expert. Jullie mogen van mij rustig door discussiëren. Probleem is opgelost
@StefaanH ik heb jouw antwoord net als oplossing aangeduid. De TS gaf aan dat hij de "dominotruk" eens ging proberen, waarna hij liet weten dat het was opgelost. Jammer dat de topic starter zelf niet meer is terugkomen om het te bevestigen, maar laten we hier vanuit gaan. 😉