Beantwoorden
BenjaminLucas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

WiFi-powerline neemt SSID van de modem niet over?

Mijn WiFi Powerline (type PG-9073LG-TN en PG-9072LG-TN) werkt wel maar neemt de naam van mijn WiFi-netwerk (SSID) niet over. Hij creëert een netwerk telenet-ap-xxxxxx met een eigen paswoord zoals dit achteraan op een stickertje op de adapter staat.

Is het niet net de bedoeling dat hij de naam van mijn WiFi-netwerk overneemt om zo 1 groter netwerk te creëren?

Hoe kan ik dit oplossen?

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline neemt SSID van de modem niet over?

@BenjaminLucas  beste is eens hier  na te lezen wat u kan doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi-powerline neemt SSID van de modem niet over?

@BenjaminLucas 

Je kan de naam veranderen zodat al je wifi signalen dezelfde naam hebben. Alleen weet je dan niet meer waaraan je hangt. En de powerline heeft toch zijn eigen signaal. Beter lijkt mij dat je alles uit elkaar haalt zodat je weet waarmee je verbonden bent, en je ook kan kiezen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline neemt SSID van de modem niet over?

@BenjaminLucas 

 

optie 1. (dit raad ik niet aan)

Ga naar mijn Telenet, bij Internet kies je je thuisnetwerk, modem details, netwerkinstellingen enwachtwoord, één netwerk inschakelen. Daarna gans onderaan op bewaren klikken.

 

optie 2. (Dit raad ik aan)

Ga naar mij Telenet, bij Internet kies je je thuisnetwerk, wifi powerline ..., netwerkinstellingen en wifi wachtwoord, voor zowel 2,4 GHz als voor 5 GHz verander je de naam draadloos netwerk (SSID) maar geef beiden een andere naam door bijvoorbeeld het cijfer 5 toe te voegen aan de ssid voor 5 GHz, verander ook voor beiden het Netwerk WPA-key (wifi wachtwoord). Daarna gans onderaan op bewaren klikken.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline neemt SSID van de modem niet over?

@BenjaminLucas 

 

Ik zou daar nog het volgende aan toevoegen: standaard staat de beveiliging op WPA. Verander die naar WPA2.

 

Dit kun je allemaal doen in de settings te vinden in "mijn telenet".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes