Beantwoorden
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi valt uit op Toshiba laptop na dichtklappen

Beste netweters,

Ik heb een (redelijk oude - 4 jaar) pc Toshiba Satellite ssd die het nog steeds zeer goed doet - start snel op, geen werkingsproblemen... behalve dit: sinds enige tijd (meer dan een jaar maar wordt erger) valt regelmatig wifi uit. Ik kan probleemloos werken en dan bvb mijn pc dichtklappen en een uur later terug beginnen werken en dan is de wifi uitgevallen.  Dit gebeurt nu soms enkele malen per dag. Wifi terug inschakelen duurt maar 10 seconden, dus geen echt groot probleem, maar toch. Mijn vrouw heeft een hp en heeft nooit problemen hiermee, ook geen probleem met onze smartphones. Heeft dus waarschijnlijk niets te maken met modem, signaalsterkte,... . Vraag: kan het liggen aan één of andere instelling in mijn pc, of is het de ouderdom?

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi valt uit op Toshiba laptop na dichtklappen

@josjdw 

Als je uw pc dichtklap, zijn er drie mogelijkheden:

  • de pc wordt uitgeschakeld
  • de pc gaat in sluimerstand (heel de huidige situatie wordt weggeschreven en bij het terug opstarten ben je op de plaats waar je was), de stroom wordt uitgeschakeld
  • de pc gaat slaapstand (de verwerking wordt grotendeels gestopt), de pc blijft werken met een laag stroomverbruik,.

De standaard instelling is doorgaans slaapstand. De pc zal zoveel als mogelijk processen stoppen en dat is gedeeltelijk afhankelijk van het energieniveau. Zo kan het zijn dat de wifi uitgezet wordt. 

 

Ga naar Instellingen, Systeem, Energiebeheer en slaapstand, uiterst rechts kies je Extra energie-instellingen, in het nieuwe venster  kies je Het gedrag van het sluiten van het deksel bepalen, zet Actie als ik het deksel sluit op Sluimerstand.

 

Zeker als jeceen SSD-schijf hebt, is dit bijna evensnel als de slaapstand.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi valt uit op Toshiba laptop na dichtklappen

Mogelijk is er een probleem met je netwerkkaart. Als je een PC zou hebben en geen laptop, dan zou dit makkelijk te vervangen zijn, maar met een laptop is dat niet altijd het geval (en wellicht redelijk kostelijk). Om welk type/model gaat het exact?

 

Wat je zou kunnen proberen is een zgn. live CD/USB van een Linux OS draaien om te zien of de problemen zich daar ook voordoen. Als dat niet het geval is, dan moet je de oorzaak waarschijnlijk in Windows zoeken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi valt uit op Toshiba laptop na dichtklappen

@josjdw er is niets mis met je netwerkkaart het ligt aan de energie setting van je pc.

Kijk even bij Apparaatbeheer, netwerkadapters en dan bij je draadloze netwerkadapter onder het knopje "Energiebeheer" of daar het vinkje uit staat "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Dit zal er dus voor zorgen dat je netwerkkaart uitgeschakeld zal worden of niet. Dus best dat vinkje uitzetten zodat die functie niet is ingeschakeld. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.